Régóta vitatéma, hogy az okosórák milyen hatást gyakorolnak a hagyományos órapiacra. Az adatok alapján egyre többet adnak el belőlük és hosszabb távon biztosan lesz hatásuk a klasszikusabb órák vásárlóira. A vásárlók egy része nem fog több órát venni csak azért, hogy okosórája és hagyományos órája is lehessen – másokat viszont éppen az okosórák vezethetnek el a mechanikus órákhoz.
A Canalys által nyilvánosságra hozott eredmények szerint az okosórák között legnépszerűbb Apple Watch eladásainak darabszáma 2017-ben nagyot nőtt, az előző évhez képest több mint 50 százalékkal, 18 millióra. A legnagyobb kereslet a mobilnetes szolgáltatásokkal, modullal felszerelt harmadik generációra volt az amerikai, japán és ausztrál piacokon. Az Apple Watch új piaci megjelenése Hong Kongban és Szingapúrban szintén sokat jelentett az eladások növekedésében.
Az okosórák piacát nem érdemes, mondjuk úgy, lenézni, mivel az eladások darabszáma, a piac mérete már összemérhető a hagyományos órákéval. 2017-ben a svájci karórák exportjának teljes darabszáma 24,3 millió darab volt, 4,3 százalékkal elmaradva a 2016. évi adattól, míg a Gartner iparági becslése szerint 2017-ben 41,5 millió okosórát adtak el és 2018-ra újabb 20 százalékos növekedést várnak.
A svájci óragyártók ezért látnak itt piaci lehetőséget, nem véletlen, hogy gyorsan megjelent a „luxus okosóra” kategória és sok klasszikus márka, mint például a Tag Heuer, a Mont Blanc, a Frederique Constant, az Alpina, a Breitling folyamatosan fejleszti saját megoldását és várható további nagy nevek csatlakozása is. Senki sem állítja ma már, hogy az okosórák újabb kvarcválságot okoznak és válságba taszítják a teljes svájci óraipart, de „óraipari szemmel” mindenképpen érdemes követni ezt az új, innovatív területet.
Viszont, hogy ebben a cikkben is minél több szó essen a mechanikus órákról, íme a H. Moser Swiss Alps, ami belülről egyáltalán nem, kívülről viszont annál inkább hasonlít az Apple órájára.