Kronometer
  • Főoldal
  • Újdonságok 2022
  • Hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
    • Börzék és aukciók
    • Óraipari hírek
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Krono/Shop
Kronometer
Kronometer
  • Főoldal
  • Újdonságok 2022
  • Hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
    • Börzék és aukciók
    • Óraipari hírek
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Krono/Shop
  • Baselworld
  • Baselworld 2017
  • Hírek
  • Újdonságok

Zenith újdonságok Bázelből – 2. rész: “A vintage vonal”

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2017-04-14
Az alábbi cikk több, mint egy éve frissült utoljára, az olvasása során kérünk ezt vedd figyelembe! Bár az órák technikai specifikációi visszamenőleg nem változnak, és cikkeinkben a mindenkori véleményünket, valamint legjobb tudásunk szerinti ismereteinket vetjük papírra, a használtpiaci árak és trendek kifejezetten hektikus változók.

Ahogy az 1. részben már volt szó róla, az érdekes után most a fontos újdonságokat nézzük meg a Zenith bázeli standjáról.

Zenith Pilot Type 20 Extra Special 40 mm

Zenith újdonságok Bázelből – 2. rész

Amiért fontosnak mondhatjuk a modell megjelenését az, hogy a Pilot Type 20 Extra Special eddig 45 milliméteres tokkal volt kapható. Bár amikor ezek a pilótaórák a fénykorukat élték a 20-as, 30-as, 40-es években, akkor a nagy méret még nem divat volt, hanem szükség. A 45-50 milliméteres, vagy még nagyobb órákat a pilóták a kabátjukon kívül hordták, hogy ne kelljen a kabátujj feltűrésével húzni az időt, főleg, hogy lehetőségük sem feltétlen lett volna rá, valamint, hogy minden körülmények között gyorsan és könnyen leolvasható legyen az idő, vagy a relatív irány.

Zenith újdonságok Bázelből – 2. rész

A számlapjukon jól látható, nagy méretű, a számlaptól erősen elütő színű (jellemzően fehér) számok jelölték az órákat, a korona pedig a többi órától eltérően ún. hagymakorona volt (a hagyma formájára utalva), hogy vastag kesztyűben is használható legyen.

Viszont 2017-ben kevesen vezetnek nyitott repülőgépeket és hordják a karórát a kabáton kívül, így a hétköznapi hordhatóság és a kisebb órákat kedvelők okán, ideje volt létrehozni a kisebb modellt.

Zenith újdonságok Bázelből – 2. rész

A bordó (Zenithnél burgundy), és a kék verzió inkább a modern, uniszex vonalat erősíti, a mustárszín szíjas szürke számlapos, és a barna szíjas, keki számlapos hűen idézi a régi pilótaórák hangulatát. A 40 milliméteres “öregített” acél tok az arany középút, szinte minden csuklóméreten hordható. A szerkezet a Zenith sajátja, a 126 alkatrészből álló Elite 679 caliber, 50 óra járástartalékkal, 28800-as lengésszámmal.

Chronomaster Heritage 146

Zenith újdonságok Bázelből – 2. rész

Ezt az órát meglátva a hatvanas évek roadsterei (kétüléses, jellemzően hátsókerék hajtásos, nyitható -vászon, vagy bőr- tetejű túraautó)  jutnak az eszembe. Chevrolette Corvette, Ferrari 250 GT, Porsche 356, vagy Mercedes-Benz 300SL. A hangulatáról ennél többet nem is lehet elmondani. A sunburst, vagy ahogy Zenith hívja sunray-pattern számlap – amit ha magyarra szeretnénk fordítani, akkor a selyemszámlap lenne a legmegfelelőbb- minden szögből máshogy töri a fényt, és nagyon szép, finom selyem-hatást ér el. A fény beesésétől függően lehet világos, sötét, enyhén tükröződő, vagy “matt”, ez az a számlapfestési mód, amivel a legváltozatosabb hatást lehet elérni.

Zenith újdonságok Bázelből – 2. rész

A számlapon 9 óránál a folyamatos másodperc segédszámlapját helyezték el, 3 óránál pedig a stopper percgyűjtőjét, ami egy kört 30 perc alatt tesz meg. A középső másodperc mutató itt is, mint a stopperes  órák esetében a stopper másodperc mérője. A számlap elrendezés tehát megfelel a benne dobogó, 36000-es lengésszámon dolgozó, 254 alkatrészből álló, oszlopkerekes El Primero 4069 szerkezet felépítésének. A járástartaléka 50 óra, és ha valahogy vízbe kerülne az óra viselője, 50 méteres mélységig azt is bírja.

Zenith újdonságok Bázelből – 2. rész
A “racing” stílusú szíj tovább erősíti a hatást, amit a sportkocsik példáján említettem, ahogy a tok kidolgozása is, a tokfülek felső része szálhúzott kidolgozású, az oldaluk, és a tok oldala is, valamint a gombok polírozottak. A tok mérete 38 milliméter, ami a keskeny ráma miatt mégsem hat kicsinek, és nem is rugaszkodik el attól, hogy a hatvanas években a megszokott férfióra méret még 34-40 milliméter között mozgott. És ha éppen nem a számlapban gyönyörködünk, a tok hátlapja is zafírüveg, elénk tárul “az első” modern kori megfelelője.

Elite Lady Moonphase

A női órák iránti érdeklődés az elmúlt években ismét magára talált, a nők elkezdtek érdeklődni a nem csak mutatós, hanem jó minőségű, finom kidolgozású órákért. A Zenith ezt ragadta meg és hozta létre a 33 milliméteres Elite Lady Moonphase-t acél és rózsaarany tokkal. A 33 milliméter a 21. századi óragyártásban az optimális női méret. Még nem a “divatos”, és női csuklón talán túlontúl feltűnő 38-40 milliméter, de már nem is a 20 században elterjedt és elfogadott 22-28 milliméter. Tegyük hozzá, vannak gyártók akik a 28 milliméteres méretet a mai napig kínálatban tartják, és kifejezetten nagy sikerrel.

Zenith újdonságok Bázelből – 2. rész

A pálcika indexek változattól függően ródium, vagy rózsaarany bevonatosak és lehet választani gyémántkirakásos, vagy anélküli rámával. A holdfázis egy látványos funkció, ami szépen díszíti a számlapot, a hasznossága felhasználó függő, de ez minden komplikációra érvényes. A szerkezet a kifejezetten vékony Elite Caliber 392, 50 órás járástartalékkal, másodperc mutatóval 9 óránál, és az Elite szerkezeteknél megszokott 28800-as lengésszámmal. Elől dóm, hátul lapos zafírüveg zárja közre a tokot, így a hölgyeknek sem kell lemondani a gyorsan mozgó billegő és szépen kidolgozott rotor látványáról.

Dióhéjban és lényegre törően ezek a Zenith főbb bázeli újdonságai. A klasszikus vonalvezetéstől kezdve a robosztus, de viselhető pilóta-stíluson át, a hajmeresztő műszaki fejlesztéseken keresztül a női órákig mindenből hozott új modellt a Zenith. Hiányérzetünk nem maradt, talán a búvár vonal kapcsán, de tudjuk jól, nem lehet mindent egyszerre.
Related Topics
  • 146
  • automata
  • baselworld
  • Baselworld 2017
  • bázel
  • elite
  • hatvanas evek
  • heritage
  • Heritage 146
  • holdfazis
  • Pilot
  • pilota
  • racing
  • vintage
  • zenith
Ligetfalvi Viktor

Previous Article
  • Baselworld
  • Baselworld 2017
  • Hírek
  • Újdonságok

Zenith újdonságok Bázelből – 1. rész: “Átlátszó”

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2017-04-12
View Post
Next Article
  • Baselworld
  • Baselworld 2017
  • Hírek
  • Újdonságok

Patek Philippe 5320G

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2017-04-16
View Post
You May Also Like
View Post
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2023

Yema Superman 500 GMT

  • Dobai Dániel
  • 2023-03-23
View Post
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2023

Roger Dubuis Excalibur Blacklight Spin-Stone Monobalancier – minden is világít

  • Dobai Dániel
  • 2023-03-21
View Post
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2023

Reservoir Kanister 316 – Porsche a csuklón

  • Dobai Dániel
  • 2023-03-19
View Post
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2023

Különleges Hublot újdonságok

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2023-03-18
View Post
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2023

Lazac színnel bővül az IWC Portugieser kollekció

  • Dobai Dániel
  • 2023-03-11
View Post
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2023

Zenith Defy Skyline – a leggyorsabb kismásodperc

  • Dobai Dániel
  • 2023-03-10
View Post
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2023

Még több szín az Hublot Big Bang Integrated kollekcióban

  • Dobai Dániel
  • 2023-03-10
View Post
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2022

Jaeger-LeCoultre Master Control Date és Master Control Calendar -mesterhármas

  • Dobai Dániel
  • 2023-03-09
Kategóriák

kronometer

kronometer
Különlegesség érkezik a fedélzetre, a felszá Különlegesség érkezik a fedélzetre, a felszállást megkezdjük, kérjük kapcsolják be az öveiket.
Meglátva ezt az órát új perselyt nyitottunk. 
.
.
.
#10dayspowerreserve #skeleton #swissmade #titanium #oris #propilotx #propilotxcalibre115 #calibre115
Hatalmas az öröm, amikor még pénteken megjön Hatalmas az öröm, amikor még pénteken megjön a csomag… 🤩
.
.
.
#kronometer #gshock
Lehullott a lepel az új MoonSwatchról, összefog Lehullott a lepel az új MoonSwatchról, összefoglaló cikkünk már olvasható a kronometer.hu-n.
.
.
#kronometer #kronometerhu #karora #moonswatch #moonshinegold
Új MoonSwatch szín érkezik? 😱🤯• @swatch Új MoonSwatch szín érkezik? 😱🤯• @swatch Mission to Moonshine Gold
March 7
🌒 Paradeplatz, Zurich, Switzerland
🌓 Tokyo Stock Exchange, Tokyo, Japan 
🌔 Piazza Affari, Milan, Italy
🌕 The Royal Exchange, London, UK
#MoonSwatch
#Swatch #OMEGAxSwatch
Load More... Follow on Instagram
Legutóbbi bejegyzések
  • Yema Superman 500 GMT
  • Roger Dubuis Excalibur Blacklight Spin-Stone Monobalancier – minden is világít
  • “Hulladék” Maurice Lacroix óra és különleges Vostok Europe | Őszintén: Órákról
  • Reservoir Kanister 316 – Porsche a csuklón
Címkék
automata baselworld breitling búváróra casio Chronograph diver edox eta GMT grand seiko heritage hublot iwc jaeger lecoultre japán óra jlc karóra kronográf kronometer.hu kronométer kvarc kézihúzós omega orient patek philippe Rolex seamaster seiko SIHH speedmaster stopper svájci óra TAG Heuer tudor vintage vlog zenith óra óraipar óra magazin óra teszt órákról őszintén őszintén órákról
Kronometer
  • Főoldal
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Impresszum
Órákról, mindent.

Input your search keywords and press Enter.