A Facebook a legjobb hely arra, hogy sok embert érhessünk el gyorsan, jól célzottan, elsősorban olyan embereket, akik érdeklődnek az órák iránt akár csak alapszinten, akár veszettül… Tehát hasznos.
A probléma bővebben:
A Facebook viszont folyton újít, mindig változtat, napról napra egyre fejlettebb algoritmusokkal dolgozik, próbálja kitalálni mit szeret a felhasználó és mit nem. Azt tapasztaltam, hogy az algoritmusok működésében szerepet játszik a pénz, az algoritmusok mindig sokkal inkább előnyben részesíti azokat a „céges” bejegyzéseket, posztokat, amikért fizetett annak szerzője. Te, Kedves Olvasó biztos találkoztál már olyan cikkünkkel Facebookon, aminél látszott a kis felirat, hogy „sponsored”. Ezek olyan posztok, amikért fizetünk, hogy az általunk megszabott célközönség lássa Facebookon a hírfolyamában.
Szomorú tulajdonsága a Facebook algoritmusának, hogy jelen cikk írásakor 5677 minket követő ember átlagosan feléhez jutnak el a Facebook posztjaink*, hacsak nem költünk rá pénzt, hogy azok a kedvelőink is lássák, akikhez a Facebook algoritmusa nem kívánta eljuttatni. Ezért lehet az is, hogy lemaradsz egy írásunkról, nyereményjátékunkról, vagy csak jelentős késéssel, több nappal, héttel később látod a posztjainkat, fizetett hirdetésként.
Ez a cikkünk Facebookon 48 óra alatt mindössze 2291 követőnkhöz jutott el, ami nem a legjobb arány.
A mostani változások elméletileg azt segítik elő, hogy elsősorban az ismerősök, barátok, családtagok posztjai jelenjenek meg, és az egyéb tartalmak, mint például a kronometer is, csak néha, de inkább csak akkor ha hirdet. Ezzel téged, mondhatjuk, hogy eltaszítanak tőlünk. A két kattintást, amit a képen látsz és feljebb is leírtunk, azért kérjük, hogy minden posztunk, cikkünk, képünk megtaláljon Téged, aki kedveltél minket, akiért fotózunk, tesztet írunk, kutatunk.
Azzal, hogy ezt a pár kattintást megléped, hozzájárulsz ahhoz, hogy veled eggyel több órakedvelőhöz jussunk el Facebookon.
Köszönjük!
*a posztolás utáni első 72 órában