Az MB&F leginkább a meghökkentő, különösen látványos és rendkívül szokatlan megoldásairól híres karórák és asztali órák terén egyaránt. A 179 éves L’Epée-vel állt össze a 13 éves manufaktúra, hogy tényleg meglepőt alkossanak.
Képzeljük el, hogy a két cég közös csapatépítője másfél hónapig tart, ami alatt a létfenntartó étkezések között folyamatosan Transformers filmeket és képregényeket nézetnek a tervezőkkel és a mérnökökkel. A csapatépítő végén mindenkit visszaültetnek az asztalához, adnak nekik pár bélyeg LSD-t, és annyit mondanak: asztali óra. Mire elfogy a hallucinogén anyag, a csoportvezetők megnézik, ki mit alkotott – cikk végén videó.
Így is készülhetett volna a Grant, de nem így történt. Az órát a második világháborúban használt harckocsi, a Grant (másnéven Medium Tank, M3) ihlette. Az amerikai gyártmányú M3-at két különböző változatban készítették: amerikai és Brit felhasználásra. Az amerikai volt a Lee, a brit a Grant. Elég csak ránézni… inni egy pohárral, aztán még eggyel, és ha már egy picit megszédültünk, akkor megértjük.
Tehát az MB&F és a L’Epée 1839 közösen készített egy asztali órát, ami rendkívül futurisztikus, mégis, nyomokban egy második világháborús tankra emlékeztet, de felfedezhetünk benne bármilyen szuperhős-autót, ha nagyon szeretnénk, és ami a legfontosabb, de mégis ki hinné, mutatja az időt.
Amitől igazán extra, az a három darab, gumival bevont lánctalp, aminek köszönhetően – ahogy a sajtóanyag fogalmaz – a legkupisabb íróasztalon is átgázol. El tudom képzelni, ahogy a vállalatvezető péntek délután kibontja nyakkendőjét, kigombolja a gallérját, feltűri az ujjait és az addig 90 fokos szögben álló Grantet lehajtja fekvő módba, és motorzúgásos száj-effektekkel végig ralizik a milliárdos megrendelés kupacon, amit már csak alá kéne írnia, mielőtt bepattan a veterán kabriójába és a család után megy a vidéki, tóparti házba – ahol nem Grant, hanem Atmos van, az igazi nyugalom érdekében.
De komolyra fordítva a szót, a Grant három állásba állítható. A 90 fokos állásnál tényleg olyan, mint egy lánctalpas asztali óra. 45 fokban már valamivel vagányabb – gondolom a nagyon magas gazdag embereknek találták ki, vagy azoknak, akik tologatás közben is néznék a számlapot -, és a fekvő mód, amikor leginkább autózásra alkalmas, és közben végig látjuk az időt.
Anatómiailag is egy jól kitalált jármű óra. Ha a 90 fokos pózban áll, akkor köldök tájon látjuk a főrugót, a mellkas mögött a kerékrendszert, és a feje tetején, mint agy, a járatot (billegő, gátkerék, horgonyvilla) és a háta, mint egy pajzs a számlap. Ha fekvő módba csukjuk, akkor már a tankra is hasonlít, ekkor a teteje a számlap, és előrefelé, mint egy sofőr kabin, vagy szélvédő jelenik meg a járat. Elképesztően ötletes darab, nettó 22.200 svájci frankért, ami nagyjából 6,5 millió forint.
Apróság még az álló módban bal karnak tűnő kiállás, egy körfűrészre hajazó eszköz, ami szabadon forgatható, ha egy unalmas megbeszélés közben szórakoztatná magát főhősünk, és ami ennél is ötletesebb, az a felhúzó rendszer. A bal karként, vagy fekvő módbán ágyúként szolgáló kis pöcök a felhúzókulcs. Ezzel tudjuk állítani az időt is és felhúzni is.
A szerkezet egyébként a L’Epée saját fejlesztése, 268 alkatrészből áll, egy felhúzással 8 napig bírja, és gyönyörűen dekorált. Asztali órákhoz képest rendkívül gyorsan leng, zsebórákból ismert 18.000-es lengésszámmal. Ehhez képest a JLC Atmos a maga 120 óránkénti lengésével a nyugalom szigete.
Álló módban 16 centi magas, 21 széles, és 23 hosszú, fekvő módban 5 centivel alacsonyabb. Három különböző színváltozatban kapható (a futómű elemeinek színe különbözik), összesen 150 darabban.
Galéria: