A Blancpain művészi kollekciója, a Métiers d’Art bővült egy új sorozattal, amit magyarul úgy nevezhetnénk, hogy az ősi Kína nagy szépségei. A különböző zománc technikákkal készült csodákat egy-egy legendás női alak tiszteletére készítették.

Xi Shi az első a kína szépségei sorozatból a tavasz és korszakban élt. Egy kicsi hegyi faluban született. A legenda szerint, annyira szép volt, hogy egy alkalommal, amikor a ruhákat mosta a patakban, egy hal meglátta, és a szépségétől elfelejtett úszni.

Ezt a pillanatot örökíti meg a a Grand Feu champlevé technikával készült. a champlevé is a rekeszzománcok közé tartozik, (lásd Vacheron Constantin ITT), viszont míg a cloisonné esetében a rekeszeket vékony fémszállal alakítják ki, addig a champlevé esetében karcolják, vésik az alaplemezt, amit feltöltenek zománccal és kisütnek, így létrehozva a rekeszek határait. A zománcot több rétegben alkalmazták, a folyón átlátszó festéket is alkalmaztak és a fény törésétől függően még a pontyot is láthatjuk a vízben.

Diao Chan egy kitalált személy a középkorban íródott „Romance of the Three Kingdoms” regény alapján, ami a Három királyság korában játszódik (i.sz. 220-280). Diao Chan a szépségét használta fel ahhoz, hogy bosszút álljon egy földesúron, aki a szülei halált okozta. A mese szerint annyira erős volt szépségének ragyogása, hogy még a holdat is annyira meglepte, hogy elbújt a szépsége elől.

A számlap arany és réz ötvözete, egy speciális, úgynevezett rokushō fürdőbe teszik, amitől egy sötét patina alakul ki rajta, a barna, a kék és a fekete árnyalataival. Sárga és vörösarany betétek, zománc, leheletvékony gravírozást használnak a térbeli hatás eléréséhez, míg Diao Chan meditál a gyöngyház hold alatt.

Wang Zhaojun a Nyugati-Han dinasztiában élt, Yuan császár háremének tagja volt, majd a beleegyezésével Xiongnu királyságba  Hu Hanye mellé. A monda úgy tartja, hogy a lélegzetelállító szépsége olyan lenyűgöző volt, hogy egy madárraj, mikor meglátta, még csapkodni is elfelejtettek, és lezuhantak.

 

A számlap azt a jelenetet örökíti meg, mikor Wang Zhaojunt elválasztották törzsétől, ahol született. Az arany számlapon fát, champlevé zománcot, és gyöngyházat használtak, hogy kiemeljék a szépséget. Nem felejtették el ábrázolni Wang pipáját és piros köpönyegét sem.

Yang Guifei Xuanzhong császár ágyasa volt a Tang dinasztia idején, egy igen szabadszellemű korban. Nem csak hogy annyira gyönyörű volt, hogy a legenda szerint a virágok elszégyellték magukat, ha meglátták, de rendkívül jó táncos volt és értett a zenéhez is, ami az önkifejezés két talán legfontosabb területe.

A különleges hatás elérése érdekében az arany számlapot zománcréteggel fedték be, majd tükörsimára polírozták, és csak ezután vitték fel a festékrétegeket, amiket töbször kisütöttek.

Mind a négy darab 42 milliméteres rózsaarany tokba került, kézihúzós, nyolc nap járástartalékkal bíró 13R3A, amit nem rejtettek el, zafírüvegen keresztül gyönyörködhetünk benne.

Galéria: