A stopperes változathoz a Breitling saját fejlesztésű B01-es oszlopkerekes szerkezetét használják, ami egy fejlett, modern stopperes werk, de hosszú távú tapasztalat még nincs vele. Az arculati elemek ennek megfelelően alakulnak át, és innentől szinte tényként kezelhetjük, hogy amennyiben a Premier-féle számlapkiosztással terveznek egy modellt, tehát két segédszámlapos, azok 3 és 9 óránál. 6 óránál pedig a dátum, akkor a B01-et használják, ha pedig a 3 órai dátumkijelzést, és 6-9-12 óránál a stopper gyűjtőit tervezik, akkor a 7750-est.
A repülős múltra ennél a modellnél a tok oldalába vájt hűtőbordák emlékeztetnek, ezek viszont az idei, két különkiadásnál elmarad, helyette a kiadásra emlékeztető plakett került. Szó szerint, egy miniplakett.
Az 1898-as alapítású Norton motorkerékpár gyártóval állt össze a Breitling és készítettek egy-egy limitált kiadású darabot saját termékeikből. Tehát készült egy Premier B01 Chronograph 42 Norton Edition és készült egy 77 darabra limitált Norton Commando 961 Cafe Racer MKII
Fekete számlap ezüst segédszámlapokkal és percosztással a számlap szélén, valamint arany indexek keltik az ódon café racer hangulatot, amire a hasított bőr szíj is erősít.
Az óra tulajdonságai egyébként nem változtak az alapmodellhez képest, a zafírhátlap lett Norton logós. 42 milliméteres maradt a tok, és a B01-es szerkezettel sem történt varázslat. Azt viszont elmondhatjuk, hogy ez a Norton kiadás talán még az alap pandánál is kívánni valóbb. Az ára 2,3 és 2,5 millió forint körül alakul attól függően, hogy milyen szíjjal / csattal kérjük.
Addig, amíg meg nem pillantjuk az újfajta Bentley Centenary különkiadást, ami nekem több szempontból kedves. Egyrészt veszettül jól néz ki a fa mintázatú/hatású számlap, amitől máris egy Bentley belsejében képzelhetem magam, és nagyon jó a steppelt bőrszíj is, amit megtapintva végigszalad lelki szemeim előtt, ahogy megtalálom a legjobb pozíciót egy Continental GTC-ben – aztán rám szólnak a szalonban, hogy záróra, ideje hazamenni.
A másik dolog, amiért rendkívül fontosnak érzem ezt a modellt, hogy ha Bentley hangulatot szeretnék óra fronton, akkor sokkal-sokkal jobb, igényesebb, kifinomultabb változat, mint a Breitling for Bentley változatok, a hatalmas, tükörpolírozott tokban a rengeteg, kaotikus felirattal a számlapon, ami a lehető leginkább rossz értelemben veendő újgazdag-vállalkozós módon ordította, hogy Breitling for Bentley, és valószínűleg tette a márkát sokak számára egy kicsit kevésbé kedvelté. ERRE a formavilágra gondolok.
Szóval van szép Bentley Premier – eddig is volt a British Racing Green számlappal, de ez most limitáltabb és extrább – és nem is árazták túl a többi modellhez képest, az acél változatok 2,8-3 millió forint körül lesznek, a vörösarany modell pedig 8 millió.
Galéria: