Sok-sok jellegzetes dolgot készített eddig az Hublot. Ilyen például a számtalan szkelettált számlapos óra, a karcolhatatlan arany, a 3D carbon és ehhez hasonlók, de a legfőbb jellegzetessége mégis a formája.

Ahogy nevéből is adódik, hajóbalak. Nem annyira az Audemars Piguet Rolal Oak-szerű ablak, hanem az a jellegzetes Hublot-féle, nagyobb, markánsabb tokforma. A Classuc Fusion sorozat volt mindig a szolidabb, amiben még valamennyire felismerhető volt a korai MDM Geneve – Hublot forma. A finomság, a vékony tok, és a hordható átmérő. Ennek a Classic Fusion szériának érkezett meg a Gran Turismo sorozata – megjelenés szempontjából a Centro Stile Ferrari dizájnközpontjának hála.

Ahogy az autóiparban is a GT a legtöbb esetben egy meglévő modell, vagy típuscsalád változata, úgy a Hublot sem ment túl messzire a gyökereitől, mégis egészen újnak érezhető a forma. Kevésbé szögletes, sokkal gömbölydedebb, mint az eddigi formák, tényleg érezni benne némi gétéséget.

Az automata HUB1280-as Unico szerkezet sok újat nem tartogat már, egy kifejezetten jó oszlopkerekes, flyback stopperszerkerkezet, 72 óra járástartalékkal, úgy megtervezve, hogy számlap nélkül is kellően mutatós legyen.

A fylback a kronográfok egyik típusa, lényege, hogy a stopperfunkciót megállítás nélkül is lehet nullázni. Tehát miközben fut a stopper, ha megnyomjuk az alsó gombot, visszaugrik a kronó nullára, és egyből indul is újra.

A számlap tehát megint nagyrészt átlátszó – mint az egyre több Hublot modellnél látható – jobb oldalt, 3 óránál a stopper percgyűjtőjét találjuk, bal oldalt 9 óránál pedig a folyamatos másodpercet. A dátumtárcsa ötletes, szinte végig részben átlátszó, de 3 óránál teljesen szabad, innen olvashatjuk le a dátumot.

Három verzióban készül: 3D Carbon (26.900 eur), titán (21.700 eur) és king goldból (38.300 eur), ami az Hublot egyik 18 karátos ötvözete. Mindegyik verzió 45 milliméter átmérőjű, ami elsőre nagynak tűnhet, de mégis, a szokásosnál gömbölyűbb forma miatt kellemes viselet.

Személyszerint én nem bánnám, ha egy Ferrari logóval kevesebb lenne, anélkül legalább nem csak azt a relatív szűk, Ferrari-fan réteget szólítanák meg, hanem sok mindenki mást is. A 3D carbon egy olyan anyag az Hublot tárházában, amit csak üdvözölni lehet és remélni, hogy az olcsóbb kategóriákba (értsd 15.000 alatt) is beszivárog idővel.