Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
Kronometer
Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
  • Magazin
  • Vélemény

25 éves a Porsche Boxster

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-02-23

Az elmúlt hónapokban volt szerencsénk több ízben kapcsolódni a Porschéhoz. Tavaly novemberben és decemberben forgathattunk a budapesti Porsche Centrumban, többek között Porsche Design órával. Idén visszatértünk a „szentélybe”, és itt forgathattunk a Porsche és TAG Heuer újdonsült együttműködésének első gyümölcsével a Carrera Porsche Chronograph Special Editionnel.

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Az elkövetkező sorokban teljesen szubjektív élményeimet és emlékeimet szeretném megosztani a Kedves Olvasóval. Lehet benne rész, ahol nem ért velem egyet, ha ez így van, az teljesen normális.
Az autók és az órák két olyan hobbi/szerelem/életérzés, ami könnyen rabul ejti a férfiembert (a nőket is, de az ő nevükben nem merek nyilatkozni). A legszebb, amikor ez a két terület találkozik. Az okostelefon előtti időkben az óráknak és főleg a komplikációknak valódi szerepük volt a mindennapokban. A naptár funkció, az ébresztő, a stopper mind-mind a hétköznapokban is használatos funkció volt. Az autóversenyzéshez, a sportautókhoz ezek közül a stopper kapcsolódott legszorosabban, ezáltal a stopperes karórák, a kronográfok nőttek leginkább össze az autózással. A vintage kronók a lyuggatott „rally” bőrszíjon és egy old timer kabrió, vagy roadster a tökéletes recept ahhoz, hogy megtaláljuk a legjobb párosítást autó és óra között.

Vintage Heuer Carrera – kép: Rolex Forums

A Porsche pedig a legtöbb autókedvelő számára egy varázsszó. Ikonikus, különleges, legendás. A 911 az az autó, ami a farmotoros, hátsókerekes sportautók alfája és omegája. A Boxster pedig az akkor közelgő 21. század első szellőjével érkező hírnök, ami reagált a piaci igényekre és környezetre. Hiszen amikor 1996-ban megérkezett az elfogadhatóbb árú Porsche, a „gyilkos” farmotor helyett egy kezesebb elrendezésű középmotorral, vászontetővel, a 996-os Carrera dizájnelemeivel – ami a Porsche fanok között a legmegkérdőjelezhetőbbre sikeredett, sokan nem értették, miért kellett a megszokott kerek lámpát a csepp formájúra cserélni – egy jelentős űrt töltött be. Ez volt a 986-os Boxster.

A 986-os Boxster és a 996-os 911 egymás mellett. / kép: autoevolution

A roadsterek – tehát kétszemélyes, kétüléses, nyitható tetejű autó – kategóriája talán ekkor élte fénykorát. Az autók könnyűek voltak és játékosak. BMW Z3, Mazda MX-5, MG TF, Lotus Elise, Honda S2000, Alfa Spider, Fiat Barchetta, Mercedes SLK. Mindnek megvolt a maga szépsége, az MX-5 elképesztően játékos volt és nem kellett vele gyorsan menni, hogy hatalmas élményben legyen részünk. A Lotus ennél eggyel még keményebb volt, a Honda S2000 pedig kimaxolta ezt, és sokáig egyedülálló volt kategóriájában (is), a literenkénti 120 lóerős teljesítménnyel, egész elképesztő 241 lóerőt adott le a kétliteres szívómotor – igaz, 1999-től -, az SLK pedig az MX-5 és Z3 mellé esett be a maga csillagos stílusában.

Z3, MX-5 NC, 986 Boxster és az S2000 / kép: Grassroots

Ennek a kategóriának modern alapjait fektette le velük együtt a Boxster. Nem kellett sokat gondolkodni, várható volt, hogy teljesítményben, vezethetőségben és komfortban egyaránt az élre kíván törni. Homályosan emlékszem még, ahogy gyerekként lapozgatom az autósújságot, talán az Autó-motort, vagy az A2-t és nézegetem benne a fanok által megvetett, de nekem rendkívül tetsző belteret. Az automata váltó apró gombjait a négyküllős kormányon, a jellegzetes légbeömlőket és az érdekes, szokatlanul gömbölyű formákat, amik legalább annyira voltak szokatlanok a Porschés köröknek, mint a Peugeot 206 az egész világnak. A középső multimédiás kijelző pedig a netovábbja volt a szürke kelet-európai valóságból kiszakadni vágyó gyermeki énemnek.

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

A gyermeki vágyakozás alfája /kép: Autobild

201 lóerő az alapkivitelben, hátsókerék hajtás, középmotor, vászontető, M224-es kódon rendelhető sperrdiffi és 1250 kilogramm. Recept a szinte tökéletes élményautóhoz. Az MX-5 ’98-ban érkezett második generációja a nagyobb, 1.8-as motorral is „csak” 140 lóerőt tudott az 1100 kilogrammhoz, tehát a Porsche alapváltozatnának 6,2 kg/le súly-lóerő aránya állt szemben a 7,85 kg/le-vel. És azért az MX5-öt teszem a mérleg másik tálcájába, mert bár egészen más kategória, volt szerencsém közel 5 évig egy 2002-es NB(FL)-t hajtani, igaz, a kisebbik motorral, és én pontosan megértem, hogy miért magasztalják annyian. Az átlagembernek hozta el az élményautózást.
A Porsche ennek eggyel kifinomultabb változata, egy csipet stuttgarti luxussal. A következő lépcső az MX-5 után.

Hosszan lehetne sorolni a motorvariációkat a 2.5-ös boxer hathengerestől kezdve (boxer/roadster=boxster), hogy az miként lett 2.7-es és mikor jött a 3.2 literes, de ezeket a száraz adatokat számtalan helyen megtalálhatjuk a neten.

Hogy mennyire szalad az idő, akkor vesszük észre, amikor arra eszmélünk, hogy a gyerekként vágyott típus a 25. évét ünnepli. A negyedik generációt tapossa már a Boxster, most 718-as típusszámmal. Sok minden változott. Az alapmotor már kétliteres, turbós négyhengeres, cserébe 300 és 350 lóerővel választható, de a GTS 4.0 6 hengeres, 4 literes, 400 lóerős, csak úgy, mint a 25. évfordulós, jubileumi modell.

A jubileumi modell

A Boxsterek alapára 58.395 euró, ami mai árfolyamon 20,96 millió forint. Ennyiért kaphatunk egy plug-in hybrid Toyota RAV4-et, 5-ös BMW-t, a Nissan 370Z roadster 2 millióval olcsóbb, Jaguar F-Type-ból nem találtam új árat, az egy éves darabok 20-22 millió körül mozognak, a BMW Z4M egy-két millióval olcsóbb alapáron, az MX-5 ND a 180 lóerős, 2 literes szívóval pedig fele a Boxster árának. Ebből semmilyen következtetést nem lehet levonni, mivel más-más szegmenst fednek le, ezért azt gondolom, hogy ezek az autók nem konkurenciái, hanem alternatívái egymásnak. A 370Z egy nyers, állati erő, érezni, hogy japán eredetű. A BMW Z4 egy hamisítatlan BMW, amit lehet imádni és lehet vele szemben közömbösnek lenni, de „jellegzetes” BMW. Ezt a nehéz rendesen kifejteni, de a BMW-k legfőbb jellemzője, hogy minden típusban ugyanaz a béemvésség rejtőzik.
Az MX-5 pedig egy mókás, szórakoztató élményautó, pontosan annyi erővel, hogy egy szavunk ne lehessen, de ízig-vérig japán. A Porsche pedig Porsche. Hiába mondják sokan, hogy „csak Boxster” és nem 911, de ugyanabból a varázsigéskönyvből írták a receptjét, ugyanabban a konyhában.

Az első és az aktuális, jubileumi modell. Látványosat nőtt a negyed évszázad alatt.

Ez a modell ünnepli most a 25. születésnapját, ahogy az én álmaim is arról a négyküllős bőrkormányról a süllyesztett automataváltó-gombokkal, a hathengeres boxermotorral.

Galéria:

Z3, MX-5 NC, 986 Boxster és az S2000 / kép: Grassroots
A 986-os Boxster és a 996-os 911 egymás mellett. / kép: autoevolution
A gyermeki vágyakozás alfája /kép: Autobild
Ligetfalvi Viktor

Előző cikk
  • Szembejött
  • Tesztek

SWATCH Keep Turning – az indokolt impulzusvásárlás

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-02-20
Megnyitás
Következő cikk
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2021

Új Seiko Presage Sharp Edged GMT

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-02-25
Megnyitás
You May Also Like
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Tito Patek órája és Breguet kutatás – Dávid listája EP4

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-11-12
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

A világ 10 legvékonyabb órája + 110ezres VÉKONY CITIZEN vs 6,3 milliós Bulgari!

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-11-10
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Az óraforgatók SÚLYOS TITKA :) és Viktor motoros túrája

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-11-04
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

EXPEDÍCIÓS Certina DS-X GMT óra és nézői kérdések

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-11-01
Megnyitás
  • Magazin
  • Tech

Napi 15.000 óra – Ilyen a Tissot központja!

  • Dobai Dániel
  • 2025-10-27
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Az ÓRAIPAR OSCAR GÁLÁJA (se!): GPHG 2025 jelöltek, REJTÉLYEK és játék!

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-10-24
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

„Ismeretlen” OMEGA Seamaster búvár kronográf teszt + 3 különböző Orient Stretto

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-10-23
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Van-e LELKE az óráknak? + Keshiki színátmenetes Orient Star férfi-női órák

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-10-21

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Instagram

kronometer

Órákról, mindent.
Kövesd YouTube csatornánkon ”Őszintén: órákról” vlogunkat, vagy olvass friss híreket és teszteket a kronometer.hu oldalon!

A Vacheron megvillantotta a nem-karóra tudását A Vacheron megvillantotta a nem-karóra tudását a Louvre-ban...
https://kronometer.hu/2025/11/08/oras-erodemonstracio-es-kiallitas-a-vacheron-constantintol/
Ahhoz képest, hogy az Hermés elméletileg nem is Ahhoz képest, hogy az Hermés elméletileg nem is óragyártó, nagyon jó a sportos kollekciója. 

https://kronometer.hu/2025/11/07/szinek-es-formak-hermes-h08-chronograph-naples-yellow/
Egyáltalán nem mindegy mennyit forog az óraforg Egyáltalán nem mindegy mennyit forog az óraforgató. Ennek jártunk utána. Aztán pedig Viktorból kiszabadult a nyári motoros élménye, és ha már vannak szombati részeink, akkor miért is folytanánk bele a szót. Aki a Montblanc irányába menne az Alpokon keresztül, annak kihagyhatatlan! 

https://youtu.be/zCG3hmOQ2Z0
Én elhiszem, hogy van, akinek nem ez a legkedvenc Én elhiszem, hogy van, akinek nem ez a legkedvencebb típusa, de azt nem lehet mondani, hogy nincs igényesen megcsinálva. Egyébként pedig a színeket nagyon jól eltalálták, igazán szép darab lett. Genfben vettük csuklóra még szeptemberben, most pedig végre lehet posztolni.

https://kronometer.hu/2025/11/06/sulyos-komplikacio-zenith-defy-skyline-tourbillon-rose-gold/
Egészen olyan, mintha a régi Reduced Speedmaster Egészen olyan, mintha a régi Reduced Speedmastert élesztette volna fel az Omega. Nem biztos, hogy ez volt a szándék, de a végeredmény elég jó lett! 

https://kronometer.hu/2025/11/03/visszater-a-reduced-speedy/
December 2-3-4 a 86. BÁV ART művészeti aukció December 2-3-4 a 86. BÁV ART művészeti aukció időpontja, ebből december másodikán az óráké a főszerep. Ezekből szemezgetünk jövő hét szerdai epizódunkban! 
.
.
#Iwc #montblanc #bav #arveres #vacheronconstantin #kronometer #oszintenorakrol
3 új színben érkezik a G-Shock új “ujjóráj 3 új színben érkezik a G-Shock új “ujjórája” vagy gyűrűórája, a DWN-5600!
#casio #gshock #dwn5600 #dw5600 @g_shock_hungary
Angliában 80 fontos áron indít, hazánkban 40-45.000 forint körül várható.
Végre! Végre érkezett egy olyan Ayrton Senna em Végre! Végre érkezett egy olyan Ayrton Senna emléke előtt tisztelgő TAG Heuer, ami tényleg “Sennás”. Az elmúlt évtizedekben több TH is megjelent Senna kiadásban, de legyünk őszinték, a Sennát jelképező S betűn kívül semmi más nem volt bennük, ami felkeltette volna egy rajongóban a “kell” érzést. Most viszont itt van két új F1, amik a 6 órai segédszámlapban Senna sisakjának színeit hozzák vissza, sőt, a fekete titan tokos automata változat 9 órai segédszámlapján ott a nélkülözhetetlen S logó is. Két változat érkezik, a 43mm acél, acélszíjjal, kvarc szerkezettel 2.550 svájci frankról indul, a kaucsuk szijas DLC titán Cal16-tal (Sellita SW500) pedig 5.550 svájci frankról, tehát kb 1,1 és 2,4 millió forintért várhatjuk őket. #senna #tagheuer #kronometer
Micsoda újdonság a Panerainál!!4! (nem, de ettől függetlenül jól néz ki).

https://kronometer.hu/2025/10/31/panerai-luminor-gmt-ceramica-40mm-pam01460/
Follow on Instagram
Kategóriák
Legutóbbi bejegyzések
  • Universal Genève Tribute to „The Nina” Compax!
  • Tito Patek órája és Breguet kutatás – Dávid listája EP4
  • A világ 10 legvékonyabb órája + 110ezres VÉKONY CITIZEN vs 6,3 milliós Bulgari!
  • Elérhető árú svájci öltönyóra – Raymond Weil Toccata Heritage

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Kronometer
  • Főoldal
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Impresszum
Órákról, mindent.

Írja be a keresett szót és nyomjon Entert

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.