Kronometer
  • Főoldal
  • Újdonságok 2022
  • Hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
    • Börzék és aukciók
    • Óraipari hírek
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Krono/Shop
Kronometer
Kronometer
  • Főoldal
  • Újdonságok 2022
  • Hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
    • Börzék és aukciók
    • Óraipari hírek
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Krono/Shop
  • Magazin
  • Vélemény

25 éves a Porsche Boxster

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-02-23
Az alábbi cikk több, mint egy éve frissült utoljára, az olvasása során kérünk ezt vedd figyelembe! Bár az órák technikai specifikációi visszamenőleg nem változnak, és cikkeinkben a mindenkori véleményünket, valamint legjobb tudásunk szerinti ismereteinket vetjük papírra, a használtpiaci árak és trendek kifejezetten hektikus változók.

Az elmúlt hónapokban volt szerencsénk több ízben kapcsolódni a Porschéhoz. Tavaly novemberben és decemberben forgathattunk a budapesti Porsche Centrumban, többek között Porsche Design órával. Idén visszatértünk a “szentélybe”, és itt forgathattunk a Porsche és TAG Heuer újdonsült együttműködésének első gyümölcsével a Carrera Porsche Chronograph Special Editionnel.

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Az elkövetkező sorokban teljesen szubjektív élményeimet és emlékeimet szeretném megosztani a Kedves Olvasóval. Lehet benne rész, ahol nem ért velem egyet, ha ez így van, az teljesen normális.
Az autók és az órák két olyan hobbi/szerelem/életérzés, ami könnyen rabul ejti a férfiembert (a nőket is, de az ő nevükben nem merek nyilatkozni). A legszebb, amikor ez a két terület találkozik. Az okostelefon előtti időkben az óráknak és főleg a komplikációknak valódi szerepük volt a mindennapokban. A naptár funkció, az ébresztő, a stopper mind-mind a hétköznapokban is használatos funkció volt. Az autóversenyzéshez, a sportautókhoz ezek közül a stopper kapcsolódott legszorosabban, ezáltal a stopperes karórák, a kronográfok nőttek leginkább össze az autózással. A vintage kronók a lyuggatott “rally” bőrszíjon és egy old timer kabrió, vagy roadster a tökéletes recept ahhoz, hogy megtaláljuk a legjobb párosítást autó és óra között.

Vintage Heuer Carrera – kép: Rolex Forums

A Porsche pedig a legtöbb autókedvelő számára egy varázsszó. Ikonikus, különleges, legendás. A 911 az az autó, ami a farmotoros, hátsókerekes sportautók alfája és omegája. A Boxster pedig az akkor közelgő 21. század első szellőjével érkező hírnök, ami reagált a piaci igényekre és környezetre. Hiszen amikor 1996-ban megérkezett az elfogadhatóbb árú Porsche, a “gyilkos” farmotor helyett egy kezesebb elrendezésű középmotorral, vászontetővel, a 996-os Carrera dizájnelemeivel – ami a Porsche fanok között a legmegkérdőjelezhetőbbre sikeredett, sokan nem értették, miért kellett a megszokott kerek lámpát a csepp formájúra cserélni – egy jelentős űrt töltött be. Ez volt a 986-os Boxster.

A 986-os Boxster és a 996-os 911 egymás mellett. / kép: autoevolution

A roadsterek – tehát kétszemélyes, kétüléses, nyitható tetejű autó – kategóriája talán ekkor élte fénykorát. Az autók könnyűek voltak és játékosak. BMW Z3, Mazda MX-5, MG TF, Lotus Elise, Honda S2000, Alfa Spider, Fiat Barchetta, Mercedes SLK. Mindnek megvolt a maga szépsége, az MX-5 elképesztően játékos volt és nem kellett vele gyorsan menni, hogy hatalmas élményben legyen részünk. A Lotus ennél eggyel még keményebb volt, a Honda S2000 pedig kimaxolta ezt, és sokáig egyedülálló volt kategóriájában (is), a literenkénti 120 lóerős teljesítménnyel, egész elképesztő 241 lóerőt adott le a kétliteres szívómotor – igaz, 1999-től -, az SLK pedig az MX-5 és Z3 mellé esett be a maga csillagos stílusában.

Z3, MX-5 NC, 986 Boxster és az S2000 / kép: Grassroots

Ennek a kategóriának modern alapjait fektette le velük együtt a Boxster. Nem kellett sokat gondolkodni, várható volt, hogy teljesítményben, vezethetőségben és komfortban egyaránt az élre kíván törni. Homályosan emlékszem még, ahogy gyerekként lapozgatom az autósújságot, talán az Autó-motort, vagy az A2-t és nézegetem benne a fanok által megvetett, de nekem rendkívül tetsző belteret. Az automata váltó apró gombjait a négyküllős kormányon, a jellegzetes légbeömlőket és az érdekes, szokatlanul gömbölyű formákat, amik legalább annyira voltak szokatlanok a Porschés köröknek, mint a Peugeot 206 az egész világnak. A középső multimédiás kijelző pedig a netovábbja volt a szürke kelet-európai valóságból kiszakadni vágyó gyermeki énemnek.

A gyermeki vágyakozás alfája /kép: Autobild

201 lóerő az alapkivitelben, hátsókerék hajtás, középmotor, vászontető, M224-es kódon rendelhető sperrdiffi és 1250 kilogramm. Recept a szinte tökéletes élményautóhoz. Az MX-5 ’98-ban érkezett második generációja a nagyobb, 1.8-as motorral is “csak” 140 lóerőt tudott az 1100 kilogrammhoz, tehát a Porsche alapváltozatnának 6,2 kg/le súly-lóerő aránya állt szemben a 7,85 kg/le-vel. És azért az MX5-öt teszem a mérleg másik tálcájába, mert bár egészen más kategória, volt szerencsém közel 5 évig egy 2002-es NB(FL)-t hajtani, igaz, a kisebbik motorral, és én pontosan megértem, hogy miért magasztalják annyian. Az átlagembernek hozta el az élményautózást.
A Porsche ennek eggyel kifinomultabb változata, egy csipet stuttgarti luxussal. A következő lépcső az MX-5 után.

Hosszan lehetne sorolni a motorvariációkat a 2.5-ös boxer hathengerestől kezdve (boxer/roadster=boxster), hogy az miként lett 2.7-es és mikor jött a 3.2 literes, de ezeket a száraz adatokat számtalan helyen megtalálhatjuk a neten.

Hogy mennyire szalad az idő, akkor vesszük észre, amikor arra eszmélünk, hogy a gyerekként vágyott típus a 25. évét ünnepli. A negyedik generációt tapossa már a Boxster, most 718-as típusszámmal. Sok minden változott. Az alapmotor már kétliteres, turbós négyhengeres, cserébe 300 és 350 lóerővel választható, de a GTS 4.0 6 hengeres, 4 literes, 400 lóerős, csak úgy, mint a 25. évfordulós, jubileumi modell.

A jubileumi modell

A Boxsterek alapára 58.395 euró, ami mai árfolyamon 20,96 millió forint. Ennyiért kaphatunk egy plug-in hybrid Toyota RAV4-et, 5-ös BMW-t, a Nissan 370Z roadster 2 millióval olcsóbb, Jaguar F-Type-ból nem találtam új árat, az egy éves darabok 20-22 millió körül mozognak, a BMW Z4M egy-két millióval olcsóbb alapáron, az MX-5 ND a 180 lóerős, 2 literes szívóval pedig fele a Boxster árának. Ebből semmilyen következtetést nem lehet levonni, mivel más-más szegmenst fednek le, ezért azt gondolom, hogy ezek az autók nem konkurenciái, hanem alternatívái egymásnak. A 370Z egy nyers, állati erő, érezni, hogy japán eredetű. A BMW Z4 egy hamisítatlan BMW, amit lehet imádni és lehet vele szemben közömbösnek lenni, de “jellegzetes” BMW. Ezt a nehéz rendesen kifejteni, de a BMW-k legfőbb jellemzője, hogy minden típusban ugyanaz a béemvésség rejtőzik.
Az MX-5 pedig egy mókás, szórakoztató élményautó, pontosan annyi erővel, hogy egy szavunk ne lehessen, de ízig-vérig japán. A Porsche pedig Porsche. Hiába mondják sokan, hogy “csak Boxster” és nem 911, de ugyanabból a varázsigéskönyvből írták a receptjét, ugyanabban a konyhában.

Az első és az aktuális, jubileumi modell. Látványosat nőtt a negyed évszázad alatt.

Ez a modell ünnepli most a 25. születésnapját, ahogy az én álmaim is arról a négyküllős bőrkormányról a süllyesztett automataváltó-gombokkal, a hathengeres boxermotorral.

Galéria:

Z3, MX-5 NC, 986 Boxster és az S2000 / kép: Grassroots
A 986-os Boxster és a 996-os 911 egymás mellett. / kép: autoevolution
A gyermeki vágyakozás alfája /kép: Autobild
Ligetfalvi Viktor

Previous Article
  • Szembejött
  • Tesztek

SWATCH Keep Turning – az indokolt impulzusvásárlás

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-02-20
View Post
Next Article
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2021

Új Seiko Presage Sharp Edged GMT

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-02-25
View Post
You May Also Like
View Post
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Negyed óra két színarany Vacheron Constantin társaságában

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2023-09-27
View Post
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Orient búváróra új méretben & Ultra-gyors Zenith kronográf

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2023-09-24
View Post
  • Krono/Vlog
  • Magazin

120 ezres sárga Bering óra amit a Rolex-inspirálta Citizen inspirált + a legszofisztikáltabb Breitling for Bentley

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2023-09-20
View Post
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Limitált SEIKO Prospex Speedtimer az Atlétikai VB-re

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2023-09-17
View Post
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Longines vs. Breguet, avagy le lehet zuhanni az óraipar csúcsáról?

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2023-09-13
View Post
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Viktor & Dávid első találkozása, 09.30 Budapesten nyilvános órabörze, Edox CO-1 

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2023-09-10
View Post
  • Magazin
  • Vélemény

Hová tűntek a középkategóriás órák?

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2023-08-22
View Post
  • Magazin
  • Vintázs

Hogyan került egy katonai repülő fedélzeti órája a csuklóra

  • Kun László
  • 2023-08-17

kronometer

kronometer
Nem szeretném túlromantizálni a saját kert ter Nem szeretném túlromantizálni a saját kert terményeinek örömét - főleg, mert a feleségem érdeme -, de ha óragyártó lennék, akkor a mángold levelét és szárát úgy használnám szín-inspirációnak, hogy a G-Shock Lunar Rainbow elbújhatna…
.
.
@lillusz #colorinspiration #lunarrainbow #volcanolightning #kronometer
Luzernben már alakul a sor!4! Köszönjük a kép Luzernben már alakul a sor!4!
Köszönjük a képet @bence.biro_ 
.
.
.
#moonswatch #blancpainxswatch #scubafiftyfathoms #swatch #blancpain
Izgalmas katonai történet a Sinn-től!⁠ Kattin Izgalmas katonai történet a Sinn-től!⁠
Kattints! Link a profilunk alatt!⁠
.⁠
.⁠
.⁠
#sinn #wotd #kronometer #militarywatch
Egy mondat kevés kifejteni a Blancpain x Swatch k Egy mondat kevés kifejteni a Blancpain x Swatch kollekció, úgyhogy irány a kronometer.hu, a cikk linkje a bióban - méretek, színek, ár és csupaszkopoltyús csigák!
.
.
#swatch #blancpainxswatch #blancpain #scubafiftyfathoms #fiftyfathoms #kronometer #kronometerultimate #sistem51 #karora
Már egészen valódi, nem csak találgatás és p Már egészen valódi, nem csak találgatás és pletyka, a @hodinkee -nél már a hivatalos boltba kerülés előtt is látni lehet: 
Swatch x Blancpain Scuba Fifthy Fathoms 
42.3 milliméteres biokerámia tok, az eredeti modellhez hű 91 méteres vízállóság, Sistem51 automata szerkezet 90 órás járástartalékkal. 
5 óceán - 5 szín
$400-os áron érkezik az USA-ba, €400 árra, tehát nagyjából 155-160 ezer forintra készülhetünk az EU-ban. Hogy itthon kapható lesz-e, vagy csak a kijelölt nemzetkozi butikokban, még nem tudni. 
.
.
.
#swatchxblancpain #swatch #scubafiftyfathoms #fiftyfathoms #blancpain #kronometer #kronometerhu #sistem51
Eddig attól zengett az óraipar, hogy mennyire különleges és milyen nehéz a kétszínű kerámialünetta előállítása. Most a Roamer is megmutatta, hogy nem lehetetlen. ⁠
Link a bióban!⁠
.⁠
.⁠
.⁠
#roamer #premier #wotd #kronometer⁠
Állandó szerzőnk, ifjú reménységünk @watche Állandó szerzőnk, ifjú reménységünk @watchesbydaniel jól tippelt, amikor pár napja felfedezte az első Swatch x Blancpain reklámot. Mostmár tűkön ülve várhatjuk, hogy ez a lufi mekkorát szól majd… 
.
.
.
#swatch #blancpain #moonswatch #swatchpain #swappain #kronometer
A MoonSwatch után itt az új Swatch együttműkö A MoonSwatch után itt az új Swatch együttműködés? A jelek szerint a Blancpain lehet az áldozat, aminek legendás búvárórája idén ünnepli 70. születésnapját! 
Cikkünk linkje a bióban!
.
.
.
#blancpain #swatchpain #fiftyfathoms #swatch #collaboration #kronometer
A Raketa megmaradt orosznak, csak szintet lépett. A Raketa megmaradt orosznak, csak szintet lépett.⁠
Részletek a cikkben, link a profilunk alatt.⁠
.⁠
.⁠
.⁠
⁠
#watchoftheday ⁠
#kronometer⁠
#kronometerhu⁠
#raketa #raketawatches⁠
Load More Follow on Instagram
Kategóriák
Legutóbbi bejegyzések
  • Megérkezett az Orient Mako kronográf!
  • Minden világít – IWC Pilot’s Watch Automatic 41 Black Aces
  • Negyed óra két színarany Vacheron Constantin társaságában
  • Orient búváróra új méretben & Ultra-gyors Zenith kronográf
Kronometer
  • Főoldal
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Impresszum
Órákról, mindent.

Input your search keywords and press Enter.