Kronometer
  • Főoldal
  • Újdonságok 2021
  • Hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
    • Börzék és aukciók
    • Óraipari hírek
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
Kronometer
Kronometer
  • Főoldal
  • Újdonságok 2021
  • Hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
    • Börzék és aukciók
    • Óraipari hírek
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Magazin
  • Vélemény

25 éves a Porsche Boxster

  • 2021-02-23
  • Ligetfalvi Viktor

Az elmúlt hónapokban volt szerencsénk több ízben kapcsolódni a Porschéhoz. Tavaly novemberben és decemberben forgathattunk a budapesti Porsche Centrumban, többek között Porsche Design órával. Idén visszatértünk a “szentélybe”, és itt forgathattunk a Porsche és TAG Heuer újdonsült együttműködésének első gyümölcsével a Carrera Porsche Chronograph Special Editionnel.

Az elkövetkező sorokban teljesen szubjektív élményeimet és emlékeimet szeretném megosztani a Kedves Olvasóval. Lehet benne rész, ahol nem ért velem egyet, ha ez így van, az teljesen normális.
Az autók és az órák két olyan hobbi/szerelem/életérzés, ami könnyen rabul ejti a férfiembert (a nőket is, de az ő nevükben nem merek nyilatkozni). A legszebb, amikor ez a két terület találkozik. Az okostelefon előtti időkben az óráknak és főleg a komplikációknak valódi szerepük volt a mindennapokban. A naptár funkció, az ébresztő, a stopper mind-mind a hétköznapokban is használatos funkció volt. Az autóversenyzéshez, a sportautókhoz ezek közül a stopper kapcsolódott legszorosabban, ezáltal a stopperes karórák, a kronográfok nőttek leginkább össze az autózással. A vintage kronók a lyuggatott “rally” bőrszíjon és egy old timer kabrió, vagy roadster a tökéletes recept ahhoz, hogy megtaláljuk a legjobb párosítást autó és óra között.

Vintage Heuer Carrera – kép: Rolex Forums

A Porsche pedig a legtöbb autókedvelő számára egy varázsszó. Ikonikus, különleges, legendás. A 911 az az autó, ami a farmotoros, hátsókerekes sportautók alfája és omegája. A Boxster pedig az akkor közelgő 21. század első szellőjével érkező hírnök, ami reagált a piaci igényekre és környezetre. Hiszen amikor 1996-ban megérkezett az elfogadhatóbb árú Porsche, a “gyilkos” farmotor helyett egy kezesebb elrendezésű középmotorral, vászontetővel, a 996-os Carrera dizájnelemeivel – ami a Porsche fanok között a legmegkérdőjelezhetőbbre sikeredett, sokan nem értették, miért kellett a megszokott kerek lámpát a csepp formájúra cserélni – egy jelentős űrt töltött be. Ez volt a 986-os Boxster.

A 986-os Boxster és a 996-os 911 egymás mellett. / kép: autoevolution

A roadsterek – tehát kétszemélyes, kétüléses, nyitható tetejű autó – kategóriája talán ekkor élte fénykorát. Az autók könnyűek voltak és játékosak. BMW Z3, Mazda MX-5, MG TF, Lotus Elise, Honda S2000, Alfa Spider, Fiat Barchetta, Mercedes SLK. Mindnek megvolt a maga szépsége, az MX-5 elképesztően játékos volt és nem kellett vele gyorsan menni, hogy hatalmas élményben legyen részünk. A Lotus ennél eggyel még keményebb volt, a Honda S2000 pedig kimaxolta ezt, és sokáig egyedülálló volt kategóriájában (is), a literenkénti 120 lóerős teljesítménnyel, egész elképesztő 241 lóerőt adott le a kétliteres szívómotor – igaz, 1999-től -, az SLK pedig az MX-5 és Z3 mellé esett be a maga csillagos stílusában.

Z3, MX-5 NC, 986 Boxster és az S2000 / kép: Grassroots

Ennek a kategóriának modern alapjait fektette le velük együtt a Boxster. Nem kellett sokat gondolkodni, várható volt, hogy teljesítményben, vezethetőségben és komfortban egyaránt az élre kíván törni. Homályosan emlékszem még, ahogy gyerekként lapozgatom az autósújságot, talán az Autó-motort, vagy az A2-t és nézegetem benne a fanok által megvetett, de nekem rendkívül tetsző belteret. Az automata váltó apró gombjait a négyküllős kormányon, a jellegzetes légbeömlőket és az érdekes, szokatlanul gömbölyű formákat, amik legalább annyira voltak szokatlanok a Porschés köröknek, mint a Peugeot 206 az egész világnak. A középső multimédiás kijelző pedig a netovábbja volt a szürke kelet-európai valóságból kiszakadni vágyó gyermeki énemnek.

A gyermeki vágyakozás alfája /kép: Autobild

201 lóerő az alapkivitelben, hátsókerék hajtás, középmotor, vászontető, M224-es kódon rendelhető sperrdiffi és 1250 kilogramm. Recept a szinte tökéletes élményautóhoz. Az MX-5 ’98-ban érkezett második generációja a nagyobb, 1.8-as motorral is “csak” 140 lóerőt tudott az 1100 kilogrammhoz, tehát a Porsche alapváltozatnának 6,2 kg/le súly-lóerő aránya állt szemben a 7,85 kg/le-vel. És azért az MX5-öt teszem a mérleg másik tálcájába, mert bár egészen más kategória, volt szerencsém közel 5 évig egy 2002-es NB(FL)-t hajtani, igaz, a kisebbik motorral, és én pontosan megértem, hogy miért magasztalják annyian. Az átlagembernek hozta el az élményautózást.
A Porsche ennek eggyel kifinomultabb változata, egy csipet stuttgarti luxussal. A következő lépcső az MX-5 után.

Hosszan lehetne sorolni a motorvariációkat a 2.5-ös boxer hathengerestől kezdve (boxer/roadster=boxster), hogy az miként lett 2.7-es és mikor jött a 3.2 literes, de ezeket a száraz adatokat számtalan helyen megtalálhatjuk a neten.

Hogy mennyire szalad az idő, akkor vesszük észre, amikor arra eszmélünk, hogy a gyerekként vágyott típus a 25. évét ünnepli. A negyedik generációt tapossa már a Boxster, most 718-as típusszámmal. Sok minden változott. Az alapmotor már kétliteres, turbós négyhengeres, cserébe 300 és 350 lóerővel választható, de a GTS 4.0 6 hengeres, 4 literes, 400 lóerős, csak úgy, mint a 25. évfordulós, jubileumi modell.

A jubileumi modell

A Boxsterek alapára 58.395 euró, ami mai árfolyamon 20,96 millió forint. Ennyiért kaphatunk egy plug-in hybrid Toyota RAV4-et, 5-ös BMW-t, a Nissan 370Z roadster 2 millióval olcsóbb, Jaguar F-Type-ból nem találtam új árat, az egy éves darabok 20-22 millió körül mozognak, a BMW Z4M egy-két millióval olcsóbb alapáron, az MX-5 ND a 180 lóerős, 2 literes szívóval pedig fele a Boxster árának. Ebből semmilyen következtetést nem lehet levonni, mivel más-más szegmenst fednek le, ezért azt gondolom, hogy ezek az autók nem konkurenciái, hanem alternatívái egymásnak. A 370Z egy nyers, állati erő, érezni, hogy japán eredetű. A BMW Z4 egy hamisítatlan BMW, amit lehet imádni és lehet vele szemben közömbösnek lenni, de “jellegzetes” BMW. Ezt a nehéz rendesen kifejteni, de a BMW-k legfőbb jellemzője, hogy minden típusban ugyanaz a béemvésség rejtőzik.
Az MX-5 pedig egy mókás, szórakoztató élményautó, pontosan annyi erővel, hogy egy szavunk ne lehessen, de ízig-vérig japán. A Porsche pedig Porsche. Hiába mondják sokan, hogy “csak Boxster” és nem 911, de ugyanabból a varázsigéskönyvből írták a receptjét, ugyanabban a konyhában.

Az első és az aktuális, jubileumi modell. Látványosat nőtt a negyed évszázad alatt.

Ez a modell ünnepli most a 25. születésnapját, ahogy az én álmaim is arról a négyküllős bőrkormányról a süllyesztett automataváltó-gombokkal, a hathengeres boxermotorral.

Galéria:

Z3, MX-5 NC, 986 Boxster és az S2000 / kép: Grassroots
A 986-os Boxster és a 996-os 911 egymás mellett. / kép: autoevolution
A gyermeki vágyakozás alfája /kép: Autobild

Ligetfalvi Viktor

Previous Article
  • Szembejött
  • Tesztek

SWATCH Keep Turning – az indokolt impulzusvásárlás

  • 2021-02-20
  • Ligetfalvi Viktor
View Post
Next Article
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2021

Új Seiko Presage Sharp Edged GMT

  • 2021-02-25
  • Ligetfalvi Viktor
View Post
You May Also Like
View Post
  • Krono/Vlog
  • Magazin

A zafírkristály SZÖRNYŰ titka, avagy Eterna chrono & a legolcsóbb Orient búvárok I Őszintén: Órákról

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-02-25
View Post
  • Egyéb
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Különleges “world time” az Omegatól I Őszintén: Órákról

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-02-18
View Post
  • Krono/Vlog
  • Magazin

TAG Heuer Carrera – Porsche különkiadás bemutató I Őszintén: Órákról

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-02-11
View Post
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Egy “ikonikus” 36.000vph kronográf és egy “atom” búváróra I Őszintén: Órákról

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-02-05
View Post
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Kvarc szerkezetek fajtái I Őszintén: Órákról

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-01-28
View Post
  • Magazin
  • Típus/történet

Retro Casiok: digitális órák analóg embereknek

  • Takács Tamás
  • 2021-01-25
View Post
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Eterna? IWC? In-House? Beérik végre a Porsche Design? I Őszintén: Órákról

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-01-23
View Post
  • Magazin
  • Vélemény

Óraipari évértékelő

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-01-18

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kategóriák

kronometer

kronometer
Frissen bemutatott IWC Pilot’s Chronograph “Tr Frissen bemutatott IWC Pilot’s Chronograph “Tribute to 3705” teszt a kronometer.hu-n. Link a bióban! 
.
.
.

#makeswissmadegreatagain
  #watchfam #wotd #watchesofinstagram #watchoftheday #wus #watchobsession #watch 
#kronometer #kronometerultimate #makewristshotsgreatagain #iwc #pilotschronograph #iw378905 #iw3705
Holdszivárványos szép napot, drága Órake Holdszivárványos szép napot, drága Órakedvelők!
Nyakunkon a tavasz, közeleg az óraipar éves “bemutató szezonja”. A koronavírus és Baselworld megszűnése miatt kicsit másként és más ütemben, de mindenképpen lesznek érdekességek! 
.
.
.
#casio #gshock #lunarrainbow #makeswissmadegreatagain
  #watchfam #wotd #watchesofinstagram #watchoftheday #wus #watchobsession #watch 
#kronometer #kronometerultimate #makewristshotsgreatagain
Halljuk eleget, hogy igásló szerkezet. Amelle Halljuk eleget, hogy igásló szerkezet. 
Amellett, hogy egy aprólékos, mechanikus alkotást nehéz egy kalap alá hozni egy igáslóval, mègis találó kifejezés. 
.
.

#Repost @watchesandpencils with @get_repost
・・・
What’s your workhorse? 🐎
———

#watchmovement #watchesandpencils #illustration #horology #wristcandy #watchcollector #luxury #watchfam #timepiece #horloge #montres #uhren #watchoftheday #wis #hautehorlogerie #watchaddict #wristporn #wristwatch #watchesofinstagram #watchdesign #instawatch #dailywatch #wristshot #watchnerd #watchgeek #rolex
Egy egészen váratlan Zenith került bemutatásra Egy egészen váratlan Zenith került bemutatásra mára virradóra! Link a bióban! 
.
.
.
.
#zenith #chronomaster #sport #rolex #daytona #makeswissmadegreatagain
  #watchfam #wotd #watchesofinstagram #watchoftheday #wus #watchobsession #watch 
#kronometer #kronometerultimate #116500
Load More... Follow on Instagram
Legutóbbi bejegyzések
  • IWC Pilot’s Watch Chronograph Edition “Tribute to 3705”
  • A zafírkristály SZÖRNYŰ titka, avagy Eterna chrono & a legolcsóbb Orient búvárok I Őszintén: Órákról
  • Kék-fehér kollekció a Seiko 140. évfordulójának alkalmából
  • 1959-es Seiko Alpinist újrakiadása – Bemutató
Címkék
automata baselworld baselworld 2018 breitling búváróra casio Chronograph Datejust diver eta grand seiko heritage Heuer iwc japán óra karóra kronográf kronometer.hu kronométer kronovlog kvarc kézihúzós omega orient patek philippe Rolex seamaster seiko SIHH sihh 2018 speedmaster stopper svájci óra TAG Heuer tudor vintage vlog vízálló óra óraipar óra magazin óra teszt órákról őszintén őszintén órákról
Kronometer
  • Főoldal
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Impresszum
Órákról, mindent.

Input your search keywords and press Enter.