Az újdonságok, új fejlesztések aránylag lassan érnek végig egy-egy kollekción a mai svájci óragyártásban, két okból. Az egyik, hogy egy modellen lehessen élesben, napi használatban tesztelni a frissen bevezetésre került megoldásokat, a másik pedig, hogy sok-sok évig lehessen újat mutatni.
A TAG Heuernél a Monaco lett az a széria, ami legkésőbb kapta meg a legfontosabb újdonságot.
A Monaco a TAG Heuer egyik legendás modellje, noha nekik sok ilyen van. Van a Carrera, Autavia, Montreal, és a többi, a Monaco sok szempontból emelkedik ki. Az egyik, hogy Steve McQueen ilyet viselt a Le Mans című filmben – ez a hájp része -, a másik pedig, hogy a Monaco azon órák egyike volt, amiben a Heuer szerepeltette a legendás, ámbár kevésbé sikeres cal.11-et, aminek oroszlánrésze volt az óraipar stoppertörténelmében.
Sok hányattatott évtized után pár éve elkapta a fonalat a TAG Heuer tervező részlege, és elkezdtek egyre jobb Monacokat csinálni. Ott van például a jellegzetes kék-narancssárga Gulf, készült egy karbontokos együttműködés a Bamforddal, majd jött 2019-ben a négy tematikus újrakiadás. Ezt követően, tavaly év vége felé bejelentették, hogy a Monacot is ráncfelvarrják.
A tapasztalt órakedvelő ilyenkor egy új színre gondol, valami minimális változtatásra, de ennél most többről volt szó. A Monaco is megkapta a gyártó saját, új (2017-ben bemutatott) automata stopperes szerkezetét, a Heuer 02-t. Többször foglalkoztunk már azzal, hogy milyen jó ez a szerkezet, például itt és itt cikkben, itt pedig a YouTube vlogunkban.
Igaz, hogy 2019-ben láthattunk már egy ilyen werkkel szerelt ünnepi Monacot, de az egy különkiadás volt. Most már viszont a sorozatgyártott változatnak örömködhetünk. Tehát egy 80 órás járástartalékkal bíró, oszlopkerekes, szépen kidolgozott stopperszerkezet kerül végre a Monacoba.
Kék és fekete selyemszámlappal, bőr és acélszíjon kínálják a modellt, fontos apróság, hogy az átdolgozott H profilú fémszíj szépen szűkül a tokfülektől a csatig, ezt sok gyártó elengedi, és egy szélességű végig a fémszíj, pedig kényelem szempontjából rengeteget jelent.
A tokméret nem változott, 39 milliméter széles a négyzet alakú tok és 100 méterig vízálló. A gombok mind a jobb oldalra kerültek, ilyen szempontból nincs múltidézés, hogy a korona a bal, a stopper gombjai a jobb oldalon vannak (tegyük hozzá, hogy ez részben egy kényszermegoldás volt, mivel a cal.11 egy mikrorotoros Buren alapwerkből és egy ráapplikált Dubois Depraz stoppermodulból állt).
Markáns vonalak, klasszikus dizájn, egy nagyon jó sztori és igényes szerkezet – ilyen egy tisztes svájci recept. A friss Monacoért fémszíjjal 6.400, bőrszíjjal 6.000 eurót kérnek a butikban. Ez az ár teljesen megfelel a konkurenciának, noha házon belül a többi H02-es kronóhoz képest kicsi drága. De hát a történelem, ugye…