2019-ben a Mariana-árkot hódította meg Victor Vescovo a DSV (Deep Submergence Vehicle) Limiting Factor elnevezésű tengeralattjárójával, aminek külsejére egy új fejlesztésű Omega karóra került.
Ez a karóra egészen elképesztő, 10.928 méteres mélységig jutott, amivel 12 méterrel meghaladta a korábbi csúcstartó James Cameron Rolex Deepsea Sea-Dweller D-Blue-vel szerzett rekordját. Az Ultra Deep a laboratóriumi tesztek során a 15.000 méteres nyomást is bírta, noha ilyen mélyre nincs hol merülni sajnos, hogy a valóságban is bizonyíthasson. Az Ultra Deep ebben a formában végül nem került kereskedelmi forgalomba, ami nem csoda, hiszen az előállítása némileg bonyolultabb, de legalábbis drágább, mint egy Seamaster 300M-nek, és a közönség is némileg szűkebb, ekkora hamutartót igazán kevesen tudnak szépen viselni.
Meghallva a mélytenger-imádók vágyálmát, az Omega bemutatta a kereskedelmi forgalomban is elérhető Ultra Deepet. Bár nem lehet vele 11 kilométer mélyre merülni, csak 6000 méterig, cserébe lényegesen viselhetőbb formát kapott.
Öt kombináció érkezett: vignette kék acél szíjjal, fekete lünettával, ugyanez gumiszíjjal, fehér számlapos kék lünettával, gumiszíjjal, fekete számlapos, narancs lünettával, acél szíjjal, valamint egy sötét szürke számlapos, titántokos, NATO szíjas modell.
Ennél a típusnál találkozhatunk először az ún. O-MEGASTEEL elnevezésű házi acélötvözettel, ami a mérnökök márka képviselői szerint még korrózió állóbb, fehérebb és fényesebb ötvözet, mint az eddig használt 316L acél. (Itt némi párhuzamot vélek felfedezni a Rolex által használt 904-es ötvözettel.)
A tok 45,5 milliméter átmérőjű és 18,12 milliméter vastag, formára és arányokra is gyakorlatilag egy felfújt Planet Ocean tok, kézi héliumszelep nélkül. A 18,12 milliméteres vastagság brutálisnak tűnhet, és valóban az is, de láttunk már ennél vastagabbat, például a Planet Ocean Chronograph, ami 19,2 milliméter vastag.
Az Ultra Deep legfőbb tulajdonsága, hogy 6.000 méter mélyre is lemerülhetünk vele, ez pedig elképzelhetetlen lenne a több, mint 5,2 milliméter vastag zafírüveg nélkül, valamint a korona tömítéseit is újragondolták. Több, mint valószínű, hogy így sem fogjuk 6.000 méter mélyre vinni, de legalább a lehetőség megvan.
Az O-MEGASTEEL változatok mellett van egy homokszórt titán (Grade 5) modell is, ami a mélységi csúcstartó Ultra Deep Professional-nek kiköpott mása – és véleményem szerint ez néz ki a legjobban a felhozatalból.
A titán tok mellé matt fekete kerámialünettát társítottak Liquidmetal búvárskálával, a számlap keramizált (magas hőfokon kisütött) titán, a rakott számok a számlapon pedig kékek, csak úgy, mint a NATO szíj közepén a minta. Nagyon jó színpárosítások és teljes mértékben értelmezhető koncepció. Érdekesség a speciális tokfül, ami első ránézésre egy rájára emlékeztet. A NATO szíjat éppen be tudjuk fűzni, és kész. Fix fülek, de kifejezetten biztosak, véletlen nem fog kicsúszni a szíj a helyéről.
A 8912-es kaliberszámú koaxiális szerkezet nem új, gyakorlatilag egy dátum nélküli 8900. Két darab, sorba kötött rugóház tárolja az energiát, teljes felhúzottság esetén 60 órán keresztül. A kollekció kifejezetten érdekes, kis csuklójú embereknek kevésbé javasolt, de szépen beillik a 43,5 milliméteres Planet Ocean és a Ploprof közé. Vagy fölé?
Bízom benne, hogy kis hazánkba mielőtt megérkezik és lesz a butikban tapogatható darab. Az Ultra Deep-nek már kifejezetten jól áll az olyan stílusú gumiszíj, ami az arany Speedmasteren különösen véleményes volt. Változattól függően 11.700 és 12.800 euró között lesz elérhető (4,6-5 millió forint).
Galéria: