Megjelenésekkor a Singer Reimagined szinte a semmiből bukkant fel és hozott egy rendkívül érdekes kronográf kijelzést. Az akkor bemutatott szerkezettel be is zsebelték a 2018-as GPHG, úgynevezett órás Oscar, legjobb kronográfnak járó díját.
A Singer márkanév hallatán mindenki mechanikus szerkezetekre gondol. Ki varrógépre, ki restaurált veterán Porschékra. Most inkább maradjunk a sportautóknál, habár remélem megéljük a varrógép inspirálta karórák korát is. Los Angelesben a Singer egy hasonló tuning cég mint anno, eredeti mivoltában, a Gemballa volt. Annyi különbséggel, hogy a Singer nem aktuális autókat módosít, hanem veterán klasszikusokat újítanak fel tökéletes állapotra. Az árkategória és a célközönség kísértetiesen egybevág. Most, hogy tisztáztuk, nem varrógépekről fogok írni, magától értetődő az autós termékkapcsolás, főleg hogy kronográfról van szó.
Ez a modell is hű a Track 1 megjelenéshez. Igazából, csak színek és a használt anyagok változtak. A könnyen felismerhető, erősen vintage vonalakkal rendelkező, hordó formájú tok ezúttal egy darab kovácsolt karbonból készült. Kimagasló ellenállása mellett, a szénszálas anyag legfőbb előnye a súlya. Akárcsak a titán órák, egy karbontokos modell is sokkal könnyebb arany vagy acél társainál. Nem véletlen a forma, hiszen a cég fő profilja a ’60-as, ’70-es évek legendás sportautóinak felélesztése. Egy-egy ilyen finomra hangolt, modernizált autóhoz igazán passzol a vintage megjelenés. Csakúgy mint ahogy egy 911-et csúcstechnológiával hoznak vissza az aszfaltra, úgy a Track 1 múltidéző megjelenése is modern belsőt rejt.
A már említett szerkezetet az Agenhorn manufaktúrával szoros együttműködésben készítették. Az AgenGraphe, vagy Calibre Singer 6361, 67 köves és 477 alkatrészből áll. Összehasonlítás képpen, a számtalan Daytonába szerelt Rolex Calibre 4130, 44 köves és 201 alkatrészből áll össze. A kézzel is húzható Singer werk egy különleges, AgenClutch kuplunggal rendelkezik. Lényege, hogy vertikális kuplung alkalmazása nélkül is biztosítja a tökéletes indítást és egy-egy ütődésnek is ellenáll működés közben. Ez csak egy trükk a sok közül.
Alap esetben ennek a szerkezetnek nem látszik a rotorja, ugyanis a felső csapágylemez és a számlap között kapott helyet. Így biztosítva zavartalan rálátást a szerkezet hátlap felőli részére. Az új Singer Reimagined Track 1 SKLT Carbon esetében részben látszik a rotor és a szerkezet egyes elemei az Otto Fuchs féle Porsche felniket idéző, arany számalap alatt. A perc és az óra kijelzést száműzték a középpontból és két tárcsa vette át a mutatók helyét, melyeket 6 óránál könnyedén leolvashatunk. A stopper mérést a központi mutatók segítségével, egy átlátszó zafír korongról olvashatjuk le.
Egyedi gumiszíjjal érkezik az új Singer, 25 darabos limitációban, 60,000 svájci frankért.