Nem a legkönnyebben megjegyezhető nevű órák szimbolikus falára fog felkerülni az új Roger Dubuis, igazából azt hozza amit a márkától várni lehet, de kísérleteznek folyamatosan új anyagokkal, ami nem csak annak a nyolc embernek jó hír akik majd szert tehetnek erre a modellre.
Mint, sok más ágazatban, az óraiparban is először a legkiemelkedőbb, legelérhetetlenebb szegmenseben jelennek meg az igazi újdonságok, itt van kreativitás és hajlandóság kísérletezni, a pénz megvan más márkáknál is. Sokszor nem tűnnek lényeges innovációnak ezek és meglehet nagy részük hamvába hal, de érdemes lehet figyelmet fordítani rájuk, hátha az adott ötletből mégis lesz valami. A Roger Dubuis se véletlenül töltött el 2 évet a Mineral Composite Fibre, rövidebb nevén MCF fejlesztésével, biztosan látnak benne fantáziát. Ne feledjük viszont, hogy még mindig a svájci óragyártásban mozgunk, itt minden napra jut egy-két spanyol viasz.
Az Excalibur Double Tourbillon White Ceramic edition minden, amit a Hyper Horology képvisel és amit egy új Roger Dubuis nyújthat. Nemrég láthattuk ahogyan a márka elkezdte használni a kerámiát egész tokok gyártására. Az Excalibur tokforma olyan összetett, hogy valószínűtlen a beszállítói megoldás, ha pedig mégsem házon belül készülnek ezek a tokok, akkor valami nagyon tehetséges beszállítóról lehet szó. A fekete kerámia tok kapcsán volt már szó a kerámia megmunkálásának nehézségeiről ezeken a hasábokon és ez ma is áll, csupán a szín változott. Talán éppen a helyes színezés állhat legnagyobb problémaként a gyártók elé, hiszen a megmunkálásra csak egyszer kell a megfelelő gépeket és embereket betanítani, egy új szín keverése nagy kihívást jelent a kerámia esetében. Ha egy olyan nagy felületet színeznek, mint az egész tok akkor rendkívül nehéz feladat teljesen homogénre készíteni azt, pár celsius fokos eltérés a kemencében már foltos felületet eredményez.
A fehér kerámia tok EON aranyból készült elemekkel van díszítve. Ez még semmi extra, csak egy rózsaarany ötvözet ami jobban ellenáll a külvilágnak mint társai. Ahol érdekes úton indult el a márka, az a flenge ring, vagy percgyűrű. Ez készült MCF-ből. Az anyag hasonlóan készül, mint a karbon tokok, de itt szénszálas rétegek helyett quartz rétegeket hajtogatnak egymásra, majd rögzítik műgyantával. Ami elvileg a legnagyobb fejtörést okozta a két év fejlesztésben a megfelelő műgyanta megtalálása. A karbonnal ellentétben ez az anyag teljesen homogén, de ezáltal jobban ki van téve az UV sugárzásoknak. Lényegében a napfény roncsolta a műgyantát. Két év után találtak csak egy olyan összetételt ami nem sárgul belátható időn belül. Ha esetleg lecsorogna ez a technológia sok év során a felső-középkategóriába érdekes eredményeket lehetne elérni vele. Kinézetében a kerámiára hasonlít, de tulajdonságait a karbontól kölcsönzi.
Klasszikus óraipari elvetemültséget is tartogat az új modell. Az RD108, teljesen saját szerkezet kettő tourbillonnal rendelkezik. Gyakorlati haszna valójában egynek se sok, ám tagadhatatlanul az egyik legszebb komplikációk közé tartozik. Ráadásul most egy differenciálmű köti össze a kettőt. Csakúgy mint az autókban, itt is az energia hatékony leadását biztosítja. Ezen felül sok alkatrésze a gátszerkezetnek titánból készült, ami csökkenti súlyát és ellenállóbbá teszi mágneses erőkkel szemben. Minden egyes alkatrészét kézzel díszítették ami méltóvá is tette a Poinçon de Genève, azaz a genfi pecsét kiérdemlésére. Az érdekesen áttört werket kreatívan egészítették ki Super-LumiNovával, hogy éjjel is legyen mit mutatnia. 72 órás járástartaléka ideális ha hétvégére vesszük csak le az órát, bár kétlem, hogy egy ilyen darab napi használatban lenne. Összesen nyolc készül belőle 300.000 dollárért.