Új megjelenésekben nem volt annyira erős a Piaget mostanában. Ez a Watches & Wonders rendezvényre is igaz maradt. Két dologban látom ennek okát: egyik lehet, hogy a következő nagy dobásukra készülnek amivel végre visszaszerzik azt a sok rekordot melyektől a Bulgari egy szempillantás alatt megfosztotta őket, vagy egész egyszerűen a Richemont cégcsoport nem szeretné túlságosan előtérbe helyezni a márkát, nehogy elvonja a figyelmet más, általuk fontosabbnak ítélt, Richemont márkákról.
Pár hete mutatták csak be az új öröknaptáras, Ultra-Thin, azaz ultra vékony Polo modellt, de máris egy különlegesebb változattal rukkoltak elő. A Piaget Polo Perpetual Calendar Obsidian számlapja és lünettája is speciális. Nem akármilyen obszidiánból készült a számlap, erről árulkodik az érdekes textúra is. Miközben formálódik az obszidián kő, cseppenként, lassan és egyenletesen szulfitokkal teli víz csöpög az anyagra, ami később feloldódva jellegzetes megjelenést nyújt. Mivel természetes folyamatról beszülünk, minden egyes számlap egyedi mintázatú. Mindezt egy extravagáns, kék zafírkövekkel borított ráma öleli körbe. A tok maradt 42 milliméter átmérőjű és mindössze 8,65 milliméter vastag. Igazi különlegessége a benne található szerkezet. Az 1255P werk csupán 4 milliméter vastag, ebből az öröknaptár modul csak 1,5 milliméter. Egészen elképesztő mérnöki teljesítmény.
Ez volt az új modell, de elhozták az visszafogottabb változatokat is, acél és rózsarany tokokban. Mind elérhető acél csattal is a bőrszíj mellett, hiszen nem lenen luxus sportóra anélkül.
A többi új megjelenés a hölgyeknek szólt. Egyik legizgalmasabb időszakához nyúl vissza márka. A 60-as, 80-as évek között minden a feltűnő, végtelenül kreatív megjelenésről szólt. Legalábbis a Piaget háza táján. Tökéletes lenyomata ennek az összes karperec óra amit akkor gyártottak. Egy ilyet hoztak vissza, egy-két modernizált részlettel. A Palace Decor először a 60-as években látott napvilágot. Ennek újrakiadása egy ékszerész remekmű, a megosztó dizájntól függetlenül is. Az egész ékszer igazából egy karperec amire rábiggyesztettek egy órát is. Az tömör arany szemek elsőre egy fix darabnak tűnnek, de valójában a felületkezelés alatt szokványos, szemekből álló felépítés van.
Az óraiparban ismert guilloché marás ihlette a karperec mintázatát. Minden egyes vájat az aranyban kézzel készült, olyan precízen, hogy teljesen elrejti az alatta lévő szemekből álló struktúrát. Az óra számlapja világoskék, ez jól elkülöníti az arany sárga csillogásától.
Nem hétköznapi egy karperec óra, ahogy egy Sautoir óra sem. A Sautoir önmagában csak hosszú nyakláncot jelent, de ezúttal egy órát is elhelyeztek rajta, ezzel funkcionalitást és egy optikai középpontot adva. Onnan látszik, hogy az óra nem csupán dísznek van rajta, hogy a külső szemlélőnek fejjel lefelé van a számlap. Csak az ékszert viselő hölgy látja megfelelő irányból a számlapot, amikor szeme elé emeli mellkasáról az órát.
Idén nem a Piaget hozta a legérdekesebb újdonságokat Genfbe, de még az év nagy része hátravan. Én remélem, hogy fogunk még hallani a márkáról valami igazán különleges bejelentés kapcsán.