A Moser mindig is különc szerepben tündökölt a svájci óraipar berkein belül. Szándékosan elhagyták a “Swiss Made” feliratot, hogy felhívják a figyelmet mennyire elvesztette már valódi jelentését a laza követelmények miatt, lépten-nyomon kifigurázzák az óraipart és nem mellesleg egyedi órákat készítenek a legmagasabb sztenderdek szerint. Most egyik legkülönlegesebb megjelenésű modelljük kapott egy nagyon apró ráncfelvarrást.
Kis túlzással mindenki acél sportórát gyárt most, lehetőleg integrált szíjjal, de egyik sem igazán fogható a H. Moser & Cie Streamlinerhez. 2020-as megjelenése visszhangzott pár napig az órás közösségben, hiszen egészen más volt, mint amit az ember elképzel a luxus acél sportóra hallatán. Az áramvonalas dizájn hűen tükrözi a 20-as, 30-as évek első gyorsvonatait, egy egészt alkot a csat és a tok több finom ívvel, melyek mindig másképp játszanak a fényben. Szöges ellentéte ez azoknak az elképesztően népszerű óráknak ahol az éles szögek dominálnak és a maradék kecses íveket is eltüntetik egy frissítéssel.
Ellentétben a legtöbb órával, itt a főszerepet nem csak a tok és a számlap kapja. A látszólag egy, nagy, széles szemekből álló csat valójában három soros, ám ezt csak annak hátulja árulja el. Markáns szálhúzás borítja a tokot és a csatot is. Utóbbin jól kiemeli a szemek szokatlan formáját, görbületeit. Polír csak a tok és a csat oldalán van, hiszen mégiscsak egy sportóra szeretne lenni a Streamliner. Számlapja egyértelműen Moser. Ők hozták vissza a mainstream óratervezésbe az úgynevezett fumé számlapokat, melyek belülről kifelé sötétednek. Most az élénk kék fordul egészen a sötét feketébe. A fecskendő formájú mutatókban, még a két másodpercmutatóban is, Globolight elemek vannak lume festék helyett. Ez azt jelenti, hogy nem a mutatóra festik a fluoreszkáló festéket, hanem az adja a mutató formáját. Nem csak egy bevonat, hanem térbeli anyag.
Itt, a számlapon találjuk az egyik újdonságot, ami nem is annyira újdonság. A korábbi modellekkel ellentétben itt már csak átlátszó lakkal festették fel a Moser logót, így az csak bizonyos szögből olvasható. Ezt láttuk már más órákon is a gyártótól, most elérte a Streamlinert is. A másik, szintén nagyon apró változtatást a szerkezeten kell keresni. Új díszítést és antracit színű bevonatot kaptak az Agenhorn által gyártott HMC 907-es szerkezet hídjai.
Ez az 54 óra járástartalékkal rendelkező flyback kronó tartogat egy-két trükköt. Először is ott vannak a stopper mutatói. A nagy átlaggal ellentétben itt a percgyűjtő is központi felfogatású, akárcsak a másodpercmutató, így 60 percet tudunk az órával mérni. Vízszintes kuplunggal rendelkezik, ami elsőre elég régimódi megoldásnak tűnhet, de itt kiküszöbölték az ismert hibákat. A vízszintes kuplung működése nagyon egyszerű. A stopper fogaskerekei alapállásban nem forognak, amikor elindítjuk a funkciót, akkor a stopper egyik álló fogaskereke összeér a szerkezet állandóan mozgásban lévő, az időkijelzést tápláló, fogaskerekek egyikével. Mivel a két kerék közül az egyik már forog, a másik pedig áll, mikor összeérnek nem garantált, hogy épp összeillenek a fogak. Ez egy idő után akár lereszelheti az apró fogakat és sokszor a másodpercmutató határozatlan indulásához vezet.
Ezt a legtöbben egy vertikális kuplunggal orvosolják, ahol a két fogaskerék kvázi egymásra esik, de a bonyolult megoldásairól híres Agenhorn külön utat választott. Egy úgynevezett súrlódási kerék biztosítja, hogy mindegy hogyan érnek össze a fogaskerekek, a másodpercmutató határozottan induljon. A jövőben valószínű, hogy egyre több ilyen különleges szerkezettel fogunk találkozni a Moser háza táján, hiszen már az Agenhorn is a Mosert is tulajdonoló cégcsoportba került. A Streamliner Flyback Chronograph Automatic Funky Blue 2.0 az állandó kollekcióhoz csatlakozik 45.000 svájci frankos áron.