A 2008-as Markus Bühler féle IWC Turbine Big Pilot (IW5003) talán az egyik legritkább és legnagyobb gyűjtői értékkel rendelkező Big Pilot modell, amellett, hogy az egyik legkevésbé ismert is. Ez a csodadarab tér most vissza platina tokban, a megszokott turbinával.
Az egész sztori 2003-ban kezdődött, amikor Markus még órásmester gyakornokként jelentkezett az IWC-t is birtokló Richemont cégcsoport által rendezett Prix IFHH de l’Horlogerie versenyre. Itt rendkívül rövid időn belül kellett a jelentkezőknek egy órát elkészíteniük, aminek kellett, hogy látszódjon a főrugója és a billegője is a számlap felől. Markus egy kézi-húzós Unitas szerkezetet módosított és a szerkezet áttört részei felé egy-egy turbinát formázó elemet helyezett, amivel első helyen végzett a versenyen. Az IWC kapott az alkalmon, hiszen milyen órán mutatnának jobban ezek a turbinák, mint egy Big Piloton és felvették Markust, aki 2008-ban már a projekt vezetőjeként dolgozott az azóta elhíresült IWC-n. Mindössze 12 darab készült abból az órából, ami az egyetlen Big Pilot Unitas szerkezettel. Most valamivel több darabbal és platina tokkal tér vissza a legendás karóra.
Ez már nem az a klasszikus Big Pilot, nem 46 milliméteres a platina tok, csupán 43 milliméter átmérőjű, de súlya azért ennek is van. 14,6 milliméter vastag, tehát egy cseppet magasabb, mint az alap hárommutatós testvérei, de a legnagyobb eltérés az anyaghasználatban van. Ellenben a legtöbb IWC-vel ezen minden felület fényesre polírozott, ami teljesen szembemegy a pilótaórák alapjaival, de itt ez nem probléma. Maradt a karcálló zafírkristály elől-hátul és a magabiztos, 100 méteres vízállóság.
A számlapon a szokásos nyomtatott jelölések helyett vékony keretes, applikált indexeket találunk, de a főszereplő a 6 óra fölötti, jellegzetes turbina, ami kismásodpercként is szolgál. Az eredeti, 2008-as változaton hatalmasat fejlesztettek idén, nem valami fiók alján felejtett, poros Unistas ketyeg benne, hanem egy házon belüli tourbillon gátszerkezetes werk. A flying tourbillonok megkülönböztető jegye, hogy csak egy oldalról vannak rögzítve, így megoldhatták, hogy a tourbillon ketrecének felső része legyen a turbina, hiszen ott nincs felfogatás. Míg az eredeti turbina alumíniumból készült, addig az új már titán, hogy minél kevesebb súlyt kelljen cipelnie a gátszerkezetnek, és minden egyes lapátja kézzel polírozott.
A 82905 szerkezet a már ismert 82000 család továbbfejlesztett tagja, ami 4Hz-es frekvencián ketyeg és még az extra súly ellenére is tisztességes, 80 órás járástartalékkal bír. Különleges díszítést kapott a werk, csapágylemezei először fekete PVD bevonatot kaptak, majd lézerrel gravírozták őket és végül a gravírozott részeket ródiumozták. Az IW329901 referenciaszámú limitált kiadásból 51 darab készül, ebből egyet tervezője tarthat meg, a többit pedig bárki megvásárolhatja 125.000 svájci frankért.