Egy új, megfizethető kronográf csatlakozik a Bulova állandó kollekciójához.
A NASCAR világában kezdődött a Bulova autós múltja, még 1957-ben, mint hivatalos időmérő. Akkoriban a Bulova volt az amerikai óra, övék volt a világ legelső TV reklámja is 1941-ben, rajta egy Bulova órával az USA térképe előtt. Később 1972-től, négy évig szponzorálták a kanadai Motorsport Park bajnokságot.
A United Colors of Benetton cégnek gyártottak céges megrendelésre órákat, majd az 1989-es F1 szezonban a Benetton B189, a Japán Grand Prix győztes versenyautón is megjelent a márka. Azóta volt közük a British GT Racing-hez és a Formula 3 versenysorozathoz is.
Egyértelmű tehát, hogy volt jópár autóversenyzésre tervezett órájuk ezidő alatt, de a nemrég bemutatott Bulova Racer Chronograph előtt a mostani állandó kínálatban nem szerepelt hasonló, de végre leütötték ezt a magas labdát. Az új Bulova Racer Chronograph kiemelkedő ár-érték aránnyal csatlakozik az autóversenyzéssel összenőtt kronográfok világához.
42 milliméter átmérőjű és 13 milliméter vastag a vintage hangulatú acél tok. Akár a 60-as évek NASCAR pilótáin is teljesen hiteles lenne a határozott megjelenésű, szálhúzott, rövid tokfülekkel rendelkező forma. Utóbbi miatt csak 47 milliméter körüli a tokfülek közti hosszanti távolság, ezért még vékonyabb csuklón is tud jól mutatni. Oldalt és szemből is szálhúzottak a felületek, a felénk eső jobboldali részre egy gravírozott Bulova logó is került.
Mozgalmas oldalt a tok, hála a csavaroknak, gomboknak és a polírozott letörésnek. Tükröződésmentes réteggel kezelt zafírkristály zárja a 100 méterig vízálló tokot, ami így nem csak a versenypályán, de még a strandon is megállja helyét. Narancssárga és fekete váltja egymást a tachymeter skálával festett, aluminium lünettán. Hasonlóan, a gombok is fekete és sárga bevonatot kaptak.
Ugyanez a séma folytatódik a számlapon is, amit körben sűrű vonalak szegélyeznek, megalapozva a retro hangulatot. Fehér Super-LumiNova festék került az indexekre és a mutatókra, nem ugrottak bele a megosztó, sárgás, öregített lume problémájába. Ceruzaformájú a perc és óramutató, míg a többi mutató elvékonyodó háromszög. Mint minden tisztességes stopperes órán, itt is festékkel emelték ki a kronográf mutatóit, a központit és a 60 perces gyűjtőjét 9 óránál.
Vele átellenben egy a kronográfokon ritkábban látott, 24 órás kijelzést találunk, ami talán a Le Mans 24h versenyen jöhet jól, ha az éjjeli sötét ég nem tenné egyértelművé, hogy délelőtt vagy este 10 óra van. Megőrizve a szimmetriát, 6 órához került a dátumablak, fehér alapon fekete tárcsával, ami kiugrik a fekete számlapon, elegánsabban festene inverz színekkel. Fölötte a kollekció Racer feliratát látjuk.
Hasonlóan a márka híres Lunar Pilot óráihoz, ezt is egy kvarc kronográf szerkezet hajtja, aminek havi maximális eltérése 15 másodpercen belül van. Funkció magától értetődők, egy kronográf, dátum és egy 24 órás kijelzést nyújt. Részben ennek a modulnak köszönhető az 171.900 forintos ár, ami automata szerkezettel lehetetlen lenne, sőt, még a kvarc kronók között is nagyon jó ár-érték arányt képvisel. Egy egyedi, stílusos órát kaphatunk ennyiért, ráadásul a nálunk járt fekete-narancssárga kombináció mellett babakék és fekete-piros is elérhető. Egészen pofás a felhozatal, mikrobrandek kreativitását idézi, de nem meglepő ez attól a Bulovától, akik Curv kollekciót is elkészítették.
Galéria:
A teszthez biztosított karórát a Bulova hazai forgalmazójának, a Borkutime kft-nek köszönjük.