A Seiko Magyarország a nemzetközi részlegnél jóval aktívabban részt vesz a márka népszerűsítésében és a vásárlókkal való kapcsolattartásban, ennek ékes példája a rendezvények és a klub rendszer.
Gokartoztunk már együtt Michelisz Norbival, jártunk már Esti óra rendezvényen, ahol gyári oktatóanyagokon láthattuk a Seiko szerkezetek kiemelten kezelt egységeit, a YouTube-os felületünkre is elég sok Seiko került már fel – LINK -, és tavaly nyáron a Grand Seiko egyik mesterét is elhozták a márka kedvelőinek Budapestre, úgy, hogy az egy napra tervezett eseményből a túl sok jelentkező miatt két napos lett, ITT számoltunk be róla.
Most pedig, pontosabban 2020.02.03-án a Grand Seiko egyik tervezője látogat Magyarországra, akinek talán a legismertebb – és számomra legkedvesebb – alkotása a Snowflake számlapja, amit EBBEN a cikkben már korábban bemutattunk. Shinichiro Kubo alapvető munkásságáról és látásmódjáról egy vele készült rövid kis interjú adhatja meg a szükséges alapinformációkat – itt -, ami egy kiváló ízelítő ahhoz, hogy jobban megismerkedjünk vele.
Már a Seiko interjújában is nagyon érdekes dolgokat mond, ilyen például az egészen meghökkentő, tizedmilliméteres dimenziói egy indexnek, valamint az, hogy milyen jelntőssége van már két tizedmilliméternyi eltérésnek is, mennyit változtat az összképen. Sőt, kitér a Snowflake tervezésre is, mi ihlette, mi vezérelte.
Mindig érdekes betekinteni a színfalak mögé, hogy lássuk, hogy pontosan mi van azok mögött a többszázezres, vagy milliós órák mögött, amikért rajongunk, vagy amiket éppen nem értünk és hogy meglássuk azt, hogy ezek nem egy OEM katalógusból kiválasztott tucatdarabok, hanem gondosan, aprólékos munkával, sokszor mögöttes tartalommal megtöltött alkotások.
A Seiko rendezvényei általában regisztrációhoz kötöttek, most ennél eggyel zártkörűbb, csak a Seiko Club tagjainak adott a részvétel lehetősége. A Seiko Clubról több infó ITT, talán a rendezvények lehetősége és az egyéb hozzáadott érték bíztató lehet sokak számára, hogy tiszta forrásból vásároljon új Seikot. Csak egy példa: második szintű, Gold tagsággal jár 30%-os alkatrész kedvezmény, valamint a lehetőség, hogy a limitált modelleket a boltokba kerülés előtt megnézhesse, felpróbálhassa, előjegyezhesse a klubtag – semmint miután kifogyott, harminc százalékos felárral beszerezni. A Gold tagsághoz pedig nem kell mást tenni, mint hivatalos forrásból vásárolt Seiko óránkat feltölteni a rendszerbe papírokkal együtt a regisztráció után.
A rendezvény Facebook eventje ITT érhető el, a mostani, Haris Parkban megrendezésre kerülő este, a helyszín 150 fős befogadó képessége miatt lett meghívásos, amely most is teltházas lesz és a várólistán is sokan várnak a lehetőségre.
A margóra: a cikket nem támogatta a Seiko, pusztán kiemelendő a cég ügyfélkozpontúsága.