Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
Kronometer
Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
  • Magazin
  • Vintázs

Autók és órák – 3. rész: a Chopard és a Mille Miglia veterán-verseny

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-11-27

Az óraipar és az autósportok legvalódibb együttműködése a Chopard és a Mille Miglia veteránverseny kapcsolata. 

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

A cikk előtt némi személyes kötődéssel kezdeném – aki ettől eltekintene, ugorjon az írás végére, ott található a Mille Miglia linkje. 
Sosem tudtam ámuldozva rajongani napjaink szupersportautói iránt. Elismerem, ha valami szép, vagy technológiailag különleges, nagyon erős, vagy felfoghatatlanul kényelmes, akár meg is fordulok egy-egy különlegesebb autó után, de sosem álltam le szelfizni semmilyen típussal. Pedig az autókat mindig szerettem, annak idején az Autó-motoron és egy KRESZ könyvön tanultam olvasni saját lelkesedésemből, sőt mai napig emlékszem a kilencvenes évek beli SLK és első generációs Boxster friss sajtóképeit közlő újságra.

Annyira viszont mindig földhözragadt voltam, hogy inkább az elérhetőbb árú autók iránt lelkesedtem. Ez a mai napig nem változott, csak néhány lépéssel kijjebb tolódott a határ.

Az egyetlen kivételt a veterán autók képezték. Egy olyan kategória, ami magában hordozza az akkori korok szellemét, több évtizednyi túlélést, egészen más filozófiát, mint amit a mai autókban találhatunk. Mindeközben zajos, büdös, sokat fogyaszt és a többi, egy-két óra veterán kutatás után éppen úgy tudok lenni, mint a zsiráffal: szép-szép, de otthonra…

Pedig becsületesen túrom a hazai és külföldi oldalakat, néha magával ragad a hév, hogy kéne nézni egy cápa BMW-t, vagy akár mégrégebbit, vagy egy Maserati Biturbot, vagy egy Alfa Spidert, aztán végig gondolom, és elfogadom, hogy éppen elég volt az a mennyiségű kettő-, és négykerekű szopóroller az életemben, ami eddig volt – nem volt sok, de az elég is -, főleg, hogy én a legrosszabb fajtába tartozom: elméleti szerelő vagyok. Általában ki tudom találni, hogy mi a gond és hogyan működik, de megcsinálni már nem tudom. Ez pedig egy veterán autónál vagy motornál egy kifejezetten hasznos képesség lehetne.

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Órák terén némileg bevállalósabb vagyok, de ez inkább annak köszönhető, hogy az elmúlt évek alatt, főleg, amióta a saját órásműhelyemben is látom az újjáéledő roncsokat, tudom, hogy sokkal kisebb kerekeken gurulhat a szopóroller, mint az autók esetében. Nem lehet egy egymilliós vintage órára négyet még rákölteni, egyszerűen nincs mire. Az órák világába is „veterán” holmikkal kerültem, ha eltekintünk a tinédzser koromban első fizetéseim egyikéből megvásárolt Swatchtól. Méltatlanul lebecsült japán automata koronográfokkal kezdtem, Seikoval és Citizennel a hetvenes évekből, akkor még kifejezetten olcsón lehetett ezeket megkaparintani – itthon nem volt belőlük sok, eBay-en viszont annál inkább. A történelmük pedig kifejezetten izgalmas (LINK).

Az önfelhúzós (automata) mechanikus szerkezetű kronográfok (stopper) árcédulája a svájciaknál már egy vastagabb tollal íródott – legyen új, vagy régi modell -, a japánok még vékony ceruzával dolgoztak. Nem mondom, sok gond volt ezekkel a régi kronókkal, de ez elsősorban az elmúlt 40-50 évnyi elhanyagoltságnak volt köszönhető, ha egyszer végre rendesen elkészül a javításuk, onnantól minden jól működik. Ahogy teltek az évek és megismertem egyre több órát, újabb technológiákat, a gondtalan óraviselést, egyre kevésbé részesítettem előnybe a vintage darabokat, és azon kaptam magam, hogy más, drágább, vagy nemesebb cél érdekében feláldoztam a szépen összegyűjtögetett japán kronográfokat, és csupán egyetlen Citizen 67-9119 maradt.

A racionalitás – a magam módján – elengedhetetlen társam maradt. A családi flottában csak pár éves darabok vannak, a motorom még bejáratós, a veteránok iránti lelkesedésem pedig teljesen idilli. Pontosan emiatt az idilli lelkesedés miatt tartom rendkívül érdekesnek a Mille Miglia versenyt, és a Chopard kapcsolatát. Íme a cikk, tessék kattintani, jó szórakozást:

Autók és órák: Chopard + Mille Miglia
A drága órákat gyártó Chopard és a még drágább veteránokat felvonultató Mille Miglia tényleg összeforrtak.

borítókép: ablogtowatch.com

Related Topics
  • chopard
  • svájci óra
  • totalcar
Ligetfalvi Viktor

Előző cikk
  • Krono/Vlog
  • Magazin

*Igazi óracsodák* és rengeteg órás titok a következő BÁV óraaukcióból I Őszintén: Órákról

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-11-26
Megnyitás
Következő cikk
  • Magazin
  • Vélemény

Használtóra-piaci gyorstalpaló – 2. rész: A nepperszótár

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-11-28
Megnyitás
You May Also Like
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Stopperes órák harca: 2000-es évek Grahamje vs. napjaink Tissot kronográfja 

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-06-21
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Melyiket? Longines Hydroconquest vs Certina DS Action Diver

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-06-17
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Kézzel festett Bulova Super Seville, valamint Tissot NBA és T-Race órák

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-06-14
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Dávid jóslata bevált, Tissot PRX vs 100x árú Rolex Land-Dweller & Csontvázas Poljot

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-06-11
Megnyitás
  • Hírek
  • Magazin
  • Tech
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

10.000 G-t is kibírnak a legújabb Certina órák!

  • Dobai Dániel
  • 2025-06-02
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Új Citizen Tsuyosa + Arany-acél Rolex Explorer 36

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-05-28
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Elképesztő Piaget, 185 ezerért kiváló női Certina búváróra + Vostok Europe Batiscafos

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-05-24
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

XXI. századi óradizájn Edox Grand Ocean módra & űr Bell & Ross BR03 Astro

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-05-20
Instagram

kronometer

Órákról, mindent.
Kövesd YouTube csatornánkon ”Őszintén: órákról” vlogunkat, vagy olvass friss híreket és teszteket a kronometer.hu oldalon!

A rétegtermék rétegterméke, de a kidolgozásra A rétegtermék rétegterméke, de a kidolgozásra nem lehet panasz. 
https://kronometer.hu/2025/06/13/rozsaarany-laurent-ferrier-sport-auto-79/
Ismét volt egy Breitling x Kronometer rendezvény Ismét volt egy Breitling x Kronometer rendezvény, és megint csak nagyon jól sikerült. Órakedvelő, kedves emberek, vadonatúj Superocean Heritage modellek, jó beszélgetések és egy rövid előadás - ami hamarosan felkerül YouTube-ra is! 
.
.
.
#breitling @breitling_budapest_squad @breitling
Látványos, színes, és nem karcolódik, mi az? Látványos, színes, és nem karcolódik, mi az? 
https://kronometer.hu/2025/06/12/harom-uj-rado-anatom-a-nyarra/
Nem csak a pár napja említett DS rendszer új, d Nem csak a pár napja említett DS rendszer új, de a modellek is egy enyhe ráncfelvarráson estek át.
https://kronometer.hu/2025/06/05/a-legujabb-405-mm-es-strapabiro-certina-ds-action-orak/
Vadiúj Carrerak a kínálatban! https://kronomete Vadiúj Carrerak a kínálatban!
https://kronometer.hu/2025/06/09/megujult-a-tag-heuer-carrera/
Nehéz elhinni, de van még színkombináció ami Nehéz elhinni, de van még színkombináció ami még nem volt... 

https://kronometer.hu/2025/06/04/harom-uj-tag-heuer-monaco/
Különleges, ünnepi darabbal jelentkezett a Zeni Különleges, ünnepi darabbal jelentkezett a Zenith! 
https://kronometer.hu/2025/06/03/zenith-g-f-j-egy-legenda-visszater/
Évtizedek után ismét hatalmas fejlődésen ment Évtizedek után ismét hatalmas fejlődésen ment keresztül a Certina "DS" azaz "Double Security" rendszere. Figyelemre méltó változások!
A Perszeidák ihlette típuscsalád most új szín A Perszeidák ihlette típuscsalád most új színt és egy hullócsillag-esőt kapott.
https://kronometer.hu/2025/06/01/uj-szamlapok-az-orient-star-zaszloshajoinal/
Follow on Instagram

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Kategóriák
Legutóbbi bejegyzések
  • Ulysse Nardin Freak X Gold Enamel
  • Tárcsák és zafír: Amida Digitrend Open Sapphire
  • Eco-Drive Citizen búvárórák 150.000 forint alatt!
  • Ressence Type 9 S75 – Homokóra másképp!
Kronometer
  • Főoldal
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Impresszum
Órákról, mindent.

Írja be a keresett szót és nyomjon Entert

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.ElfogadomNem