La Dolce Vita, azaz déltől háromig bezár minden, este pedig egy pohár bor mellett nézzük az Aventinus narancsfái közt alábukó napkorongot. Ehhez tartozik, hogy reggel Corneliani öltönyben pattannak fel Ducati motorjaikra az olasz középvezetők, hogy a Bulgari butikra néző irodájukban kezdjék a napot.
Idén versenyszellemben telnek a nyári hónapok több márkának is, gondoljuk csak az F1 IWC-re vagy az Edox BMW-s együttműködésére. A Bulgari csapata pedig a szintén büszke olasz, Ducatival tervezett közös órát. Ordít a kétezres évek eleje a Bulgari Aluminium kollekciójáról, ami bőven ad okot megosztottságra. Viszont vérvörös, agresszív és sportos motorokhoz, valamint egy motoros dzsekihez igazán passzol.
Mint a kollekció nagy része, az Aluminium Chronograph Ducati Special Edition is alumíniumból készült (mily meglepő) tokja 40 milliméter átmérőjű. Ezzel még magabiztos férfióra, de megállja helyét egy-egy női csuklón is, ahogy azt a promo képek is mutatják. 100 méteres vízállóság mellett kényelmes is az óra, könnyű mivolta és a félintegrált, forgó tokfüleknek köszönhetően. A jellegzetes részben alumínium, részben gumi szíj is a komfortot szolgálja, valamint hozzájárul a modell egyedi megjelenéséhez. A konkáv, gumi „csatszemeket” alumínium stiftek kötik össze.
Fekete DLC bevonatot kapott a korona, a kronográf gombjai és a Ducati logóval ellátott hátlap. Abroncsra emlékeztet a gumi lünetta, ami büszkén hirdeti a márkanevet. Mindenképp érdekes a szíj és a lünetta anyaghasználata, de idővel sajnos a gumi öregszik és elcsúfíthatja az órát. Ez inkább a szíjat érinti, mintsem a vastag rámát. A számlap és a segédmutatók színét nem kell magyarázni, egyértelmű a „racse” színvilág. Mind a három számmal kiírt index, mind a segédszámlapok tipográfiája műszerfalat és fordulatszámmérőt idéz.
BVL 130 névre hallgat az ETA 2894 alapokra építő modulos szerkezet. 3Hz-es frekvencián üzemel és 42 órányi járástartalékot biztosít. Más-más néven már találkozhattuk vele, több márkánál is bizonyította megbízhatóságát, így nem kell tartani tőle. Könnyű azonosítani egy modulos werket, mert ha jól megnézzük, akkor a kronográf gombjai nem egy síkban vannak a koronával, hanem pár milliméterrel feljebb. Ez azért történik mert a korona az alapként szolgáló ETA-hoz csatlakozik, míg a gombok, a főlé épített kronográf modulhoz.
Az 1000 darabos limitációban érkező új Bulgari egyéniség és üde színfolt a sok egyszínű megjelenés közepette. Motorozni nem feltétlen ajánlott benne, mert a rázkódásokat nem szereti egy mechanikus szerkezet, de 5000 euróért jó vétel ha valaki ezt az életérzést keresi.