A svájci óraipari szövetség, az FHS minden hónapra vonatkozóan elkészíti és közzéteszi a svájci óraexport adatait.
Az utolsó, 2025. márciusi adatok külön érdekességét az jelenti, hogy a következő hónapban, 2025. áprilisában hirdette ki Donald Trump az új amerikai vámtarifákat. A következő hónapok adatai hamar meg fogják mutatni, hogy az új vámok milyen mértékben és irányban módosították a svájci óraexport eredményeit.
Az óraexport svájci frankban mért összege 2025. márciusában hosszabb csökkenés után újra pozitív eredményt ért el, 1,5 százalékos növekedéssel, de ez nem járt együtt a darabszám növekedésével, ami 4,8 százalékkal csökkent.
Az összérték növekedése és a darabszám csökkenése azt jelenti, hogy a drágább órák exportja növekedett, az 500 frank feletti exportárral rendelkező órák 1,9 százalékos növekedést mutattak. Az alacsonyabb árú óráknál a darabszámok csökkenése volt jellemző, különösen a 200 és 500 frank közötti árú óráknál, itt a csökkenés 15,5 százalék volt.
A legismertebb tokanyagok mindegyikénél növekedett az export értéke (acél +5 százalék, nemesfémek + 1,9 százalék, arany-acél +1 százalék). Az acélból készült órák most is a legnépszerűbbek voltak, az exportált acél órák darabszáma sokszorosa volt bármelyik másik kategóriának.
A más fémekből (pl. titán stb.) készült óráknál ugyanakkor a kivitel értéke közel a negyedével, 23,7 százalékkal csökkent.
A svájci órák hagyományosan legnagyobb piaca az Egyesült Államok, a vámok hirtelen és általános bevezetése emiatt keltett nagy felzúdulást és vitát. 2025. márciusban az USA-ba kivitt órák értéke nagy mértékben, 13,7 százalékkal nőtt – nemsokára kiderül, hogy a vámok erre milyen hatással voltak. A Nagy-Britanniába (+10,6 százalék) és Japánba (+ 1,1 százalék) kivitt óráknál is volt export érték növekedés, a többi nagyobb ázsiai piacon csökkenés volt jellemző (Hongkong -11,3 százalék, Kína -11,5 százalék, Szingapúr -1,8 %).
A vámok első következményei már látszanak, a svájci óragyárak folyamatosan jelentik be, mekkora áremelést vezetnek be az USA-ban – például a Rolexnél ez 3 százalék, az Omegánál 5 százalék.