Az óragyártókra különösen igaz, hogy nem csak terméket, hanem ahhoz kapcsolód hangulatot, életérzést reklámoznak. Legyen az egy sportmodell, vagy elegánsabb darab, netán köves-csillogós-gyöngyházas női változat, nem csak elsősorban az órára helyezik hangsúlyt, hanem arra az életérzésre, amit az az óra, vagy maga a márka sugallni szeretne.
A Patek Philippe élen jár ebben. Évek óta fut a folyton frissülő reklámkampánya, aminek lényege, hogy az óra apáról fiúra száll, ahogy a ők mondják, You never actually own a Patek Philippe. You merely look after it for the next generation. Magyarul, egyszerűbben: sosem birtokolsz igazán egy Pateket. Csak megőrzöd a következő generációnak.
Azok a már-már polgárpukkasztóan idilli, szinte feldolgozhatatlanul gazdag, régi vágású nemesi család generációit bemutató reklámplakátok és videók önmagukban is figyelemfelkeltőek. A legfontosabb apró gesztusokra, figyelmességekre, apai kedveskedésekre épülő filmekben mindig amikor a legkedvesebb az apa, amikor egy szívet melengető pillanat jön, akkor villan elő a Patek Philippe. Nem csoda hát, hogy talál rajta fogást az internet népe [LINK] és más gyártók is.
Most a svájci gyártók első számú kritikusa a H. Moser & Cie ejtett el egy halovány utalást – vagy szállt bele páros lábbal, attól függ mennyire nézzük érzékenyen – abból a szemszögből, hogy talán már lejárt lemez minden hangsúlyt a tradíciókra helyezni. Ismét az ügyvezető igazgatójukat választva, mint főszereplő (mint az összes többi videójukban) készítettek egy videót, amiben az igazgató elmegy egy kreatív ügynökséghez, meghallgatni, miként lehetne felfrissíteni a Pioneer kollekciót. Íme a reklám, kattintásra magyar felirattal:
Az ügynökség máris előrukkol azzal, hogy az új kampány lehetne az, hogy egy Pioneert sosem magadnak veszel, hanem valójában a fiadnak. És itt kezdődik a görbe tükör, ahogy Edouard szeme előtt végigpörög, hogy milyen kemény munkával szerzi meg a férfi az órát, amit aztán majd a fiára hagy, a fiára, aki… bulizik, utazgat, kábítószerezik, éli fiatal, tehetős, erkölcstelen és felelőtlen életét… És tényleg neki kéne adnia? Na azt már nem! És kimondja a kulcsszót, ami egy elhintett üzenet lehet az teljes svájci óra ipari marketingre: Ugyan már srácok… Annyira sablonos…
A H. Mosert már ismerjük érdekes termékeikről és ironikus kommunikációjukról, megint eltalálták a mondanivalót. Ne azért vegyél órát, mert azt majd a fiadra hagyod, hanem azért mert neked az tetszik és neked az kell, és nem is kell feltétlenül a fiadnak add, hiszen ez a tiéd.
A Moser egészen meglepő óráit összefoglaló cikkel előbb-utóbb jelentkezünk.