Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
Kronometer
Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
  • Hírek
  • Újdonságok

IWC Pilot Chronograph BRG

  • Tóth Dániel
  • 2019-06-29

Mostanra beláthatjuk, hogy az IWC idén felült az automata pilóta kronó vonatra. Lássuk ezúttal mivel leptek meg minket.

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Ma már sok luxusóra gyártót nem a földrengető újdonságok bemutatása mozgat, hanem a jól bevált formák és szerkezetek finomítása. Így tett az IWC az utóbbi időkben a pilóta kronó kollekciójukkal. A lassú fejlődés egyik – logikus –  előnye, hogy több idő alatt több órát kapunk. Ennek eredményeképpen ez az új megjelenés idén a harmadik, családjában pedig a kilencedik kronó.  Nézzük, miként indult történetük.

Az IWC azon álmok rabjává vált, hogy óráihoz a légi közlekedésből merítsen inspirációt. Ha visszatekintünk a márka történetébe, ez teljesen érthető. Az elmúlt évek során a luxusóra gyártó több forrásból gyűjtött ötleteket óráihoz. Történetünk szempontjából az első megemlítendő IWC kronó a Porsche Design Chronograph 1, ami egyben a világ első titán tokkal szerelt, sorozatgyártott órája egyenesen 1980-ból.

A kilencvens évek végén jelent meg az IWC legsikeresebb – igaz nem pilótra – kronója a 3714-es Portugieser

Ezt követte az első Portuguese (majd Portugieser) kronó, mely „csak” az egyik a leghíresebb az IWC-k között. Az első pilóta kronó 1992-ben debütált 3711 referencia szám alatt. Ezen megjelenés óta töretlen az IWC pilóta óráinak sikere. A 2016-os SIHH-en bemutatott 3777-es ref. számú órák  mai napig sikeresek, ennek bizonyítéka a frissen megjelent IW377726, melyből 1000 darabos limitáció készült.

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

A 3711-es – kép: Govberg

Ezen forma előde csupán pár dologban különbözött: Ami legszembetűnőbb, hogy elhagyták a „T” alakú dátumablakot, így átkerülhetett a márkajelzés 3 órához. Eltűnt a számlap külsőbb széléről a számos percosztás, valamint a mutatók anyaga is változott. Összességében egy sokkal letisztultabb lett a megjelenése.

Az előd, és az úújabb generáció – kép: watchpaper és ablogtowatch

Az új IW377726-os modellt szépen megmunkált 43 milliméteres rozsdamentes acél tokkal,  21 milliméteres barna borjúbőr szíjjal és 60 méteres vízállósággal kapjuk kézhez, most először a „versenyzöld” – British Racing Green –  számlappal. Kapunk mellé menetes koronazárat és zafírüveget. Sajnos-nem sajnos egy egyszerű dombornyomott hátlappal érkezik az óra, ami a belső lágyvas kerettel együtt teszi védetté a szerkezeteta mágneses mezőkkel szemben. A három segédszámlapon a folyamatos másodpercet (9 óránál), a stopper percgyűjtőjét (12 óránál) és az óragyűjtőjét (6 óránál) találjuk, melynek mutatói ródiumozva vannak.

A BRG, tehát British Racing Green a brit motorsport, valamint autóipar egyik meghatározó tényezője. Története még az 1900-as évek elejére nyúlik vissza, amikor – dióhéjban – Angliában tiltottak voltak az autóversenyek, viszont Írországban nem. Az akkori szokás az volt, hogy az adott év bajnokának országában tartják a következő évi versenyt, és mivel 1902-ben a brit Selwyn Edge nyerte a Gordon Bennett kupa versenyét, az 1903-as futamot Angliában kellett volna tartani. Mivel ott nem lehetett, így Írországba került, és az ír házigazdák tiszteletére a brit Napier versenyautók shamrock-zöldre lettek festve – minthogy minden országnak egy saját színre kellett fényezni a versenyautóit. Onnantól kezdve ez a zöld szín “ráragadt” a brit motorsportra és később, egyébként az egyszerű, hétköznapi autóiparban terjedt el a British Racing Green kifejezés.

A versenyzöld selyemszámlap pompázik a fényben. Talán csak a másodpercmutatón található piros díszítés töri meg kissé a finom eleganciát, és csempészi bele azt a kevés sportosságot, ami azzal jár, hogy vadászpilóták vagyunk. Egy 25 köves magas lengésszámú (28.800) szerkezet ketyeg bennne (caliber 79320) melynek alapjait az ETA 7750 adta. 44 órás járásideje mondhatni átlagos. Ugyanez a szerkezet található meg a 2016-ban megjelent testvéreiben is, ezen a téren tehát nem érkezett frissítés.

A modell több variációban is elérhető, majdnem minden pilóta óra családban található egy, ebből az ikonikus „örökzöld” formából. Választhatjuk őket bőrszíjjal vagy fémcsattal, különböző számlap variációkban, melyek közt szerepel a klasszikus fekete, az ugyancsak limitált fehér, az ezüst Spitfire, a barna Antoine De Saint Exupéry, és a kék Le Petit Prince.

Ezen óra a Classic család tagja, az ára pedig 5,250 font.

 

Related Topics
  • flieger uhr
  • iwc
  • kronográf
  • pilota
  • pilótaóra
  • schaffhausen
Tóth Dániel

Előző cikk
  • Magazin

Abraham-Louis Breguet, Marie Antoinette és az iszlám művészet találkozása egy múzeumban

  • Kun László
  • 2019-06-27
Megnyitás
Következő cikk
  • Krono/Shop

* Rolex Oyster Perpetual Date ref.1500 / 1978 *

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2019-07-01
Megnyitás
You May Also Like
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Svájci automata óra 200.000 alatt – Íme az új Tissot Classic Dream

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-11-27
Megnyitás
  • Börzék és aukciók
  • Hírek

December 2-án indul a BÁV ART 86. művészeti aukciója!

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-11-26
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Újrakristályosított titánból készült a Citizen Attesa zászlóshajója

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-11-25
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Damaszk és titán: Tovább bővül a PRX sorozat

  • Kun László
  • 2025-11-23
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Vissza a gyökerekhez: Roger Dubuis Hommage La Placide

  • Dobai Dániel
  • 2025-11-22
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Bauhaus négyzet: Nomos Glashütte Tetra Origins kollekció

  • Dobai Dániel
  • 2025-11-21
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Megérkezett a legújabb Omega Seamaster Planet Ocean

  • Dobai Dániel
  • 2025-11-20
Megnyitás
  • Felpróbálva
  • Hírek
  • Tesztek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Itt az új búvár-titán a svájciaktól: Certina DS Action Diver 40,5 mm Titanium

  • Dobai Dániel
  • 2025-11-19

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Instagram

kronometer

Órákról, mindent.
Kövesd YouTube csatornánkon ”Őszintén: órákról” vlogunkat, vagy olvass friss híreket és teszteket a kronometer.hu oldalon!

Visszatért gyökereihez a Roger Dubuis. De csak egy Visszatért gyökereihez a Roger Dubuis. De csak egy pillanatra. 

https://kronometer.hu/2025/11/22/vissza-a-gyokerekhez-roger-dubuis-hommage-la-placide/
Mit kell tudni az új Planet Ocean-ről? https://kr Mit kell tudni az új Planet Ocean-ről? 
https://kronometer.hu/2025/11/20/megerkezett-a-legujabb-omega-seamaster-planet-ocean/
"Közepes" méretben is itt a TITÁN akcióbúvár http "Közepes" méretben is itt a TITÁN akcióbúvár 
https://kronometer.hu/2025/11/19/itt-az-uj-buvar-titan-a-svajciaktol-certina-ds-action-diver-405-mm-titanium/
Feltámadt az Universal Geneve és vele együtt a Nin Feltámadt az Universal Geneve és vele együtt a Nina Rindt-féle Tricompax is. Lássuk!

https://kronometer.hu/2025/11/16/universal-geneve-tribute-to-the-nina-compax/
Itt az új Planet Ocean! Szögletesebb élek, elénk s Itt az új Planet Ocean! Szögletesebb élek, elénk színek, csupa újdonság! 
.
.
.

 • @omega Like the very first Planet Ocean in 2005, this year’s 4th generation redesign is available in orange. The signature colour remains at the heart of the collection thanks to a new orange ceramic that is used for the watch’s bezel ring. See it up close at the link in bio.

#OMEGA 
#PlanetOcean
#kronometer
Ez lehet a budget Patek Ellipse? Ez lehet a  budget Patek Ellipse?
A Vacheron megvillantotta a nem-karóra tudását a L A Vacheron megvillantotta a nem-karóra tudását a Louvre-ban...
https://kronometer.hu/2025/11/08/oras-erodemonstracio-es-kiallitas-a-vacheron-constantintol/
Ahhoz képest, hogy az Hermés elméletileg nem is ór Ahhoz képest, hogy az Hermés elméletileg nem is óragyártó, nagyon jó a sportos kollekciója. 

https://kronometer.hu/2025/11/07/szinek-es-formak-hermes-h08-chronograph-naples-yellow/
Egyáltalán nem mindegy mennyit forog az óraforgató Egyáltalán nem mindegy mennyit forog az óraforgató. Ennek jártunk utána. Aztán pedig Viktorból kiszabadult a nyári motoros élménye, és ha már vannak szombati részeink, akkor miért is folytanánk bele a szót. Aki a Montblanc irányába menne az Alpokon keresztül, annak kihagyhatatlan! 

https://youtu.be/zCG3hmOQ2Z0
Follow on Instagram
Kategóriák
Legutóbbi bejegyzések
  • Svájci automata óra 200.000 alatt – Íme az új Tissot Classic Dream
  • December 2-án indul a BÁV ART 86. művészeti aukciója!
  • Újrakristályosított titánból készült a Citizen Attesa zászlóshajója
  • Damaszk és titán: Tovább bővül a PRX sorozat

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Kronometer
  • Főoldal
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Impresszum
Órákról, mindent.

Írja be a keresett szót és nyomjon Entert

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.