Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
Kronometer
Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
  • Magazin
  • Típus/történet

A modern kori Omega Seamaster – 2. rész

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2017-05-04

2. generáció –
ref. 2220.80 és 2221.80 (2004-2012)

A tok és a lünetta érdemben nem változott, így külön bekezdést ennél a típusnál nem kap. Itt még az „ami bevált, nem kell bolygatni” gondolatmenetet követhették a gyártónál, a közepes, és a kis méret is ugyanúgy elérhető maradt. A módosítás így nem a tokon és lünettán érhető tetten, hanem a számlapon, és a számlap alatt.

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

A modern kori Omega Seamaster - 2. rész
Omega Seamaster Professional 2220.80 Co-Axial – forrás: omegaforums.net

Számlap és mutatók

Vannak modellek, amiken nem érdemes túl sűrűn változtatni. Ezt felismerte az Omega is a Seamaster Professional széria esetében. Két változást fedezhetünk fel az előző verziókhoz képest: A felirat, és az indexek. A kvarc esetében az alsó szekcióban a Seamaster szó immáron pirossal van írva, az automata számlapján pedig a Seamaster szó átkerült az Omega logó alá, felülre, szintén piros színben, az alsó szekcióban pedig az „Automatic” szót váltotta a „Co-Axial”. Az indexek ennél nagyobb változást hoznak: rakott indexeket kapunk. És nem csak az indexek, de az Omega logó is rakott.

A modern kori Omega Seamaster - 2. rész
Bal oldalon az automata 2220.80, jobbra a kvarc 2221.80

Alapvetően csak ízlés kérdése, hogy kinek mi tetszik jobban, festett, vagy rakott indexek, és logó. Mégis, talán mondhatjuk azt, hogy a rakott indexek egyfajta eleganciát hoznak az óra összképébe, plusz részletet, ami kiemelkedik a síkból, töri a fényt, vagy árnyékot vet. Adhat egy érzést, hogy ez egy plusz. A festett index pedig órától és körítéstől függően sportosságot, egyszerűséget sugallhat, hogy az egy célszerszám. Természetesen utóbbi gondolat inkább érvényes egy búváróra esetében, semmit egy Jaeger LeCoultre Reverso-nál.
Köztes szériának érdemes megemlíteni még az átmeneti, pre-ceramic, hullámos, fekete számlapos verziót 212.30.41.20.01.002 referenciaszámmal, amit készítettek automata és kvarc szerkezettel is.  

Szerkezet

A modern kori Omega Seamaster - 2. rész
Omega cal.2500c

A cal.2500 már egy újabb fejlesztés, szintén kronométer minősítésű, viszont csökkentett, 25.200-as óránkénti lengésszámmal, 47 óra járástartalékkal. Érdekessége a Co-Axial gátszerkezet. Első ránézésre, ha a rotoron nem lenne feltüntetve, mivel is állunk szemben, nehezen különböztethető meg a 1120-as szerkezettől. A lényeg, ami a felső képen nem látszik, a szerkezet mélyében, a gátszerkezetben rejlik.

Cal.2500-ból megkülönböztethetünk négy verziót. A, B, C, D. A 2220.80-as referenciaszámú Seamasterben a C és D változattal találkozhatunk.  Míg az A és B változat 28.800-as lengésszámmal üzemelt, a C és D már csak 25.200-at lengett, cserébe a járástartalékot 3 órával meg tudták növelni, valamint a garanciaidőt is kettőről először három, majd négy évre. Eközben a minduntalan felmerülő problémák a koaxiális gátszerkezet kiforratlanságában rejlettek. Az A és B verziók gyakorlatilag kiforratlan, mondhatni teszt példányok voltak. A Co-Axial gátszerkezet lényegesen érzékenyebb a pontos olajozásra. Bizonyos pontokon csak mikroszkopikus mennyiségű olaj szükséges, és ha csak minimálisan eltér a mennyiség, az a szerkezet megállásához vezet. A C és D változatoknál a köztes gátkereket, és egyéb, fő alkatrészt kicseréltek, a koaxiális gátszerkezet előnyei okán lett létjogosultsága az alacsonyabb lengésszámnak, és a fent említett járástartaléknak, és garanciaidőnek.

A modern kori Omega Seamaster - 2. rész
Felül a 19. század óta létező és használt svájci horgony-gátszerkezet, alul az Omega Co-Axial gátszerkezete.

A Co-Axial gátszerkezet lényege alapvetően a svájci horgony-gátszerkezetnél kisebb súrlódás és ellenállás volt, sok évbe és fejlesztésbe telt az Omegának, mire George Daniels hetvenes évek beli találmányát megbízhatóra, tartósra, és egyben modernre fejlesztette. Ezt már cal.8500-nak hívják, és a 4. részben fogunk vele részletesen foglalkozni. Talán ezt a nehéz fejlődési lehetőséget felismerve utasította vissza korábban több gyártó is Danielst, így a Rolex is.

Szervizelése a cal.1120 25-40.000 Forintos munkadíjához képest borsosabb, megközelítőleg 25%-kal számíthatunk többre. Amennyiben a szakszervizbe visszük az órát úgy -bár gyári technológia és képzés mellett-, közel dupla ekkora javítási díjjal is találkozhatunk (60-120.000 Ft). Mindenki maga mérlegelheti, hogy van-e számára bevált szabadúszó órásmestere, akiben megbízik, vagy jó tapasztalatai vannak, vagy a biztos márkaszervizt választja, érdemes árajánlatot kérni.
A kvarc szerkezet nem változott, a 1538-as werket tokozták ennél a modellnél is.

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

A harmadik oldalon jelenlegi Seamaster modellel folytatjuk, érdemes lapozni!

Előző oldal 1 2 3Következő oldal
Related Topics
  • 1120
  • 1438
  • 1538
  • 2500
  • 300
  • 300m
  • automata
  • búváróra
  • co-axial
  • diver
  • gátszerkezet
  • héliumszelep
  • karóra
  • kerámia
  • koaxiális
  • kronométer
  • kronometer.hu
  • kvarc
  • lünetta
  • omega
  • óra
  • professional
  • rádium
  • rakott index
  • seamaster
  • smp
  • smpc
  • superluminova
  • svájci horgony-gátszerkezet
  • trícium
Ligetfalvi Viktor

Előző cikk
  • Börzék és aukciók
  • Hírek

Rolex Tru-Beat ref.6556 a Christie’s aukcióján

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2017-04-30
Megnyitás
Következő cikk
  • Szembejött
  • Tesztek

Szembejött – Nomos Tangente Sport

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2017-05-06
Megnyitás
You May Also Like
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Mindent is kibíró férfi és női órák?!

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-05-17
Megnyitás
  • Börzék és aukciók
  • Hírek
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Breguet, Ulysse Nardin, Corum, Platona a BÁV ART 85. Művészeti aukcióján!

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-05-14
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Búcsú az idei expótól – Watches and Wonders – 6. nap

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-04-29
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Messze még a vége! Bremont, Chopard és még egy kis Patek – Watches and Wonders – 5. nap

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-04-27
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Patek, Cartier, Jaeger, Panerai, Tudor és még GS! – Watches and Wonders – 4.nap

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-04-25
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Csak szerényen: Jacob&Co, DeBethune és a többiek – Watches and Wonders – 3.nap

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-04-23
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

F1-től az atom pontosságon át egészen… – Watches and Wonders – 2.nap

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-04-21
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Mindent az új ROLEX Land-Dwellerről! – Watches and Wonders – 1.nap I Őszintén: órákról

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-04-19

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Kategóriák
Legutóbbi bejegyzések
  • Mindent is kibíró férfi és női órák?!
  • Tissot T-Race – az NBA mellett a MotoGP-ben is tarol
  • Új szerkezet, kisebb méret – Breitling Top Time B31
  • Breguet, Ulysse Nardin, Corum, Platona a BÁV ART 85. Művészeti aukcióján!
Kronometer
  • Főoldal
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Impresszum
Órákról, mindent.

Írja be a keresett szót és nyomjon Entert

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.ElfogadomNem