Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
Kronometer
Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
  • Magazin
  • Típus/történet

A modern kori Omega Seamaster – 2. rész

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2017-05-04

2. generáció –
ref. 2220.80 és 2221.80 (2004-2012)

A tok és a lünetta érdemben nem változott, így külön bekezdést ennél a típusnál nem kap. Itt még az „ami bevált, nem kell bolygatni” gondolatmenetet követhették a gyártónál, a közepes, és a kis méret is ugyanúgy elérhető maradt. A módosítás így nem a tokon és lünettán érhető tetten, hanem a számlapon, és a számlap alatt.

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

A modern kori Omega Seamaster - 2. rész
Omega Seamaster Professional 2220.80 Co-Axial – forrás: omegaforums.net

Számlap és mutatók

Vannak modellek, amiken nem érdemes túl sűrűn változtatni. Ezt felismerte az Omega is a Seamaster Professional széria esetében. Két változást fedezhetünk fel az előző verziókhoz képest: A felirat, és az indexek. A kvarc esetében az alsó szekcióban a Seamaster szó immáron pirossal van írva, az automata számlapján pedig a Seamaster szó átkerült az Omega logó alá, felülre, szintén piros színben, az alsó szekcióban pedig az „Automatic” szót váltotta a „Co-Axial”. Az indexek ennél nagyobb változást hoznak: rakott indexeket kapunk. És nem csak az indexek, de az Omega logó is rakott.

A modern kori Omega Seamaster - 2. rész
Bal oldalon az automata 2220.80, jobbra a kvarc 2221.80

Alapvetően csak ízlés kérdése, hogy kinek mi tetszik jobban, festett, vagy rakott indexek, és logó. Mégis, talán mondhatjuk azt, hogy a rakott indexek egyfajta eleganciát hoznak az óra összképébe, plusz részletet, ami kiemelkedik a síkból, töri a fényt, vagy árnyékot vet. Adhat egy érzést, hogy ez egy plusz. A festett index pedig órától és körítéstől függően sportosságot, egyszerűséget sugallhat, hogy az egy célszerszám. Természetesen utóbbi gondolat inkább érvényes egy búváróra esetében, semmit egy Jaeger LeCoultre Reverso-nál.
Köztes szériának érdemes megemlíteni még az átmeneti, pre-ceramic, hullámos, fekete számlapos verziót 212.30.41.20.01.002 referenciaszámmal, amit készítettek automata és kvarc szerkezettel is.  

Szerkezet

A modern kori Omega Seamaster - 2. rész
Omega cal.2500c

A cal.2500 már egy újabb fejlesztés, szintén kronométer minősítésű, viszont csökkentett, 25.200-as óránkénti lengésszámmal, 47 óra járástartalékkal. Érdekessége a Co-Axial gátszerkezet. Első ránézésre, ha a rotoron nem lenne feltüntetve, mivel is állunk szemben, nehezen különböztethető meg a 1120-as szerkezettől. A lényeg, ami a felső képen nem látszik, a szerkezet mélyében, a gátszerkezetben rejlik.

Cal.2500-ból megkülönböztethetünk négy verziót. A, B, C, D. A 2220.80-as referenciaszámú Seamasterben a C és D változattal találkozhatunk.  Míg az A és B változat 28.800-as lengésszámmal üzemelt, a C és D már csak 25.200-at lengett, cserébe a járástartalékot 3 órával meg tudták növelni, valamint a garanciaidőt is kettőről először három, majd négy évre. Eközben a minduntalan felmerülő problémák a koaxiális gátszerkezet kiforratlanságában rejlettek. Az A és B verziók gyakorlatilag kiforratlan, mondhatni teszt példányok voltak. A Co-Axial gátszerkezet lényegesen érzékenyebb a pontos olajozásra. Bizonyos pontokon csak mikroszkopikus mennyiségű olaj szükséges, és ha csak minimálisan eltér a mennyiség, az a szerkezet megállásához vezet. A C és D változatoknál a köztes gátkereket, és egyéb, fő alkatrészt kicseréltek, a koaxiális gátszerkezet előnyei okán lett létjogosultsága az alacsonyabb lengésszámnak, és a fent említett járástartaléknak, és garanciaidőnek.

A modern kori Omega Seamaster - 2. rész
Felül a 19. század óta létező és használt svájci horgony-gátszerkezet, alul az Omega Co-Axial gátszerkezete.

A Co-Axial gátszerkezet lényege alapvetően a svájci horgony-gátszerkezetnél kisebb súrlódás és ellenállás volt, sok évbe és fejlesztésbe telt az Omegának, mire George Daniels hetvenes évek beli találmányát megbízhatóra, tartósra, és egyben modernre fejlesztette. Ezt már cal.8500-nak hívják, és a 4. részben fogunk vele részletesen foglalkozni. Talán ezt a nehéz fejlődési lehetőséget felismerve utasította vissza korábban több gyártó is Danielst, így a Rolex is.

Szervizelése a cal.1120 25-40.000 Forintos munkadíjához képest borsosabb, megközelítőleg 25%-kal számíthatunk többre. Amennyiben a szakszervizbe visszük az órát úgy -bár gyári technológia és képzés mellett-, közel dupla ekkora javítási díjjal is találkozhatunk (60-120.000 Ft). Mindenki maga mérlegelheti, hogy van-e számára bevált szabadúszó órásmestere, akiben megbízik, vagy jó tapasztalatai vannak, vagy a biztos márkaszervizt választja, érdemes árajánlatot kérni.
A kvarc szerkezet nem változott, a 1538-as werket tokozták ennél a modellnél is.

A harmadik oldalon jelenlegi Seamaster modellel folytatjuk, érdemes lapozni!

Előző oldal 1 2 3Következő oldal
Related Topics
  • 1120
  • 1438
  • 1538
  • 2500
  • 300
  • 300m
  • automata
  • búváróra
  • co-axial
  • diver
  • gátszerkezet
  • héliumszelep
  • karóra
  • kerámia
  • koaxiális
  • kronométer
  • kronometer.hu
  • kvarc
  • lünetta
  • omega
  • óra
  • professional
  • rádium
  • rakott index
  • seamaster
  • smp
  • smpc
  • superluminova
  • svájci horgony-gátszerkezet
  • trícium
Ligetfalvi Viktor

Előző cikk
  • Börzék és aukciók
  • Hírek

Rolex Tru-Beat ref.6556 a Christie’s aukcióján

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2017-04-30
Megnyitás
Következő cikk
  • Szembejött
  • Tesztek

Szembejött – Nomos Tangente Sport

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2017-05-06
Megnyitás
You May Also Like
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

A Panerai dicsősége és bukása?!

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-10-08
Megnyitás
  • Magazin
  • Vintázs

Ilyenek voltak az IWC „szexista” reklámkampányai – és így tűntek el.

  • Kiss Csaba
  • 2025-10-04
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Bamford Propilot, gyöngyházas Aquis, Panda Divers 65: Oris újdonságok egyenesen Genfből!

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-10-02
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

A legelső mechanikus Casio, és egy napelemes Tissot

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-09-30
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Óracsoda a Greubel Forsey-től, olcsó svájci munkaerő & H.Moser

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-09-29
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Láncos F. Berthoud, MB&F megőrülés, BAMFORD Oris, francia microbrand

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-09-27
Megnyitás
  • Magazin
  • Túlóra

Dokumentumfilm készül a Kultúrbrigád utolsó hónapjairól – a TE támogatásod is számít!

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-09-26
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Jacob, Genta, Singer és az Hublot manufaktúra

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-09-25
Instagram

kronometer

Órákról, mindent.
Kövesd YouTube csatornánkon ”Őszintén: órákról” vlogunkat, vagy olvass friss híreket és teszteket a kronometer.hu oldalon!

Teljesen matt szürke darabbal robbant be a megfiz Teljesen matt szürke darabbal robbant be a megfizethető "expedíciós" órák piacára a Certina! Homokszórt tok, GMT lünetta, iránytű, igényes kidolgozás, 250.000 alatt!!!

https://kronometer.hu/2025/10/06/semmi-csillogas-certina-ds-x-gmt/
"facelift" érkezett az Orient Star semi skeletono "facelift" érkezett az Orient Star semi skeletonok közé

https://kronometer.hu/2025/10/03/harom-uj-attort-szamlapos-orient-star/
Volt idő, amikor még elfogadottak voltak az ilye Volt idő, amikor még elfogadottak voltak az ilyen reklámok. Ma már nem lehetne olyan szlogen egy óra reklámban, hogy "Majdnem olyan komplikált, mint egy nő. Viszont ez pontos."
Egyszerűen ez ma már nem menne át. Tucatnyi ilyen reklámja volt az IWC-nek a kilencvenes évektől kezdve. Kiss Csaba egy nagyon jó összefoglaló cikket írt arról, hogy honnan indult, milyen fogadtatásban részesült, és hogy múlt el ez az érája az IWC reklámkampányainak. 

https://kronometer.hu/2025/10/04/macso-humor-onironia-es-kreativitas-igy-irta-at-a-wirz-es-a-jung-von-matt-a-luxusora-reklamok-szabalyait/
Megint erősít a svájci belépő kategóriában Megint erősít  a svájci belépő kategóriában a Roamer!

https://kronometer.hu/2025/10/01/keramia-es-zafir-belepoaron-svajcbol-roamer-mercury-chrono/ 
@roamerofswitzerland
A Berneron kifejezetten friss márka, szemrevaló A Berneron kifejezetten friss márka, szemrevaló megoldásokkal és valóban szakmai háttérrel. 

https://kronometer.hu/2025/09/26/oragyartas-korlatok-nelkul-berneron-quantieme-annuel/ @berneron
Bamford módjára számolhatod ki a magasságod. M Bamford módjára számolhatod ki a magasságod. Mármint nem a saját magasságodat. Hanem ahol vagy. 

https://kronometer.hu/2025/09/30/oris-ujdonsagok-genfbol/ @oris
Sokan azt mondják, hogy nem igaz, hogy "mennek ö Sokan azt mondják, hogy nem igaz, hogy "mennek össze" az órák. Valóban nem mennek össze, viszont a "downsizing" jelenség, miszerint egyre több márkánál jelennek meg kisebb méretben a típusok elkerülhetetlen. A Vostok Europenál napokon belül ez a második típus, ahol a 40 milliméter alatti szegmensre lőnek. 
https://kronometer.hu/2025/09/22/40-millimeter-alatt-a-vostok-europe/ @vostok.europe.official
Friss katari márka egyedi dizájnnal, nagyon jó Friss katari márka egyedi dizájnnal, nagyon jó minőségben, megfizethető áron! Ez a Beda'a

https://kronometer.hu/2025/09/18/bedaa-angles-mecaline/
@bedaaofficial
A Vostok Europe az Undiné után ismét női model A Vostok Europe az Undiné után ismét női modellcsaláddal állt elő. Ahhoz képest, hogy milyen férfias az alapkollekció, kiejezetten jól sikerült (vagyis Vostok Europe-os mércével nőies lett).

https://kronometer.hu/2025/09/17/vegre-zafirral-vostok-europe-vilnele-kepek/
@vostok.europe.official
Follow on Instagram
Kategóriák
Legutóbbi bejegyzések
  • Girard-Perregaux Laureato Fifty!
  • Unimatic Modello Quattro U4-BLB!
  • Gerald Genta Minute Repeater
  • Tudor 1916 Luna

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Kronometer
  • Főoldal
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Impresszum
Órákról, mindent.

Írja be a keresett szót és nyomjon Entert

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.