Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
Kronometer
Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
  • Hírek
  • Óraipari hírek

Merre tovább, svájci óraipar? – Meglepő statisztikák és iparágelemzés

  • Kun László
  • 2020-03-18

A belépő és középkategória szerepének csökkenése

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

A svájci óraiparnak tartania kell attól, hogy elveszti a belépő, legolcsóbb és a középkategóriás órák piacát. Hosszabb távon ez azért probléma számukra, mert a kategóriák vezető szerepének átvétele lehetővé teszi a versenytársak számára a piacszerzést és ezen keresztül a folyamatos növekedést, erősödést. Az olyan feltörekvő versenytársak, mint az okosórák, a mikrobrandek, a divatórák éppen ezekben a kategóriákban jelentenek komoly konkurenciát.

Az erős márkák uralkodó szerepe

Mindegyik piaci szegmensben nagyon kis számú márka uralkodik: a középkategóriában a Longines, a Tissot és a Tudor, a prémium szegmensben a Rolex, az Omega, a Cartier, az IWC, a TAG Heuer és a Breitling, a legmagasabb árkategóriában pedig a Patek Philippe, az Audemars Piguet és a Richard Mille.

Ez az uralkodó szerep azt is jelenti, hogy a náluk történő eladások és a hozzájuk érkező bevételek nagy aránya miatt ők képesek a legtöbbet befektetni a marketingbe és a kommunikációba, a termékfejlesztésbe, kereskedelmi hálózataik fejlesztésébe, ami tovább fogja növelni piaci súlyukat.

A speciális, kis szegmensek, piaci rések szerepének növekedése

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Az eddig bemutatott folyamatok és az új technológiák (pl. a digitalizáció) lehetőséget biztosítanak a fennmaradó kisebb piaci rések kihasználására, kis, specializált márkák létrehozására.

A legmagasabb minőségű és árú kézműves márkák rendkívül alacsony mennyiségben kivételes minőségű és különleges órákat állítanak elő, sokszor 50 darabnál is kevesebbet egy-egy típusból vagy évente. Kereskedelmi kapcsolatok, boltok helyett közvetlenül készítenek órákat a különleges igényekkel rendelkező olyan gyűjtők számára, akik igénylik a kiemelkedő minőséget és a ritkaságot. Legismertebbek közülük például a Voutilainen, az Akrivia, a De Bethune, és ide sorolhatjuk a magyar Becsei Áront is. A különleges piaci megoldásra jó példa az MB&F és megalapítója, Max Büsser, aki kézműves márkákkal együttműködve évente néhány új óra gyártását indítja el, állandó termékkínálattal pedig egyáltalán nem rendelkezik.

A közösségi finanszírozás szerepe

A digitalizáció és az internet elterjedése következtében jöhetett létre a globális közösségi finanszírozás rendszere, amelyet egyre több óramárka használ fel. Köztük olyanok is, amelyek akár évek óta működnek, csak egy-egy új típusuk gyártásának finanszírozását oldják meg ezen a módon. Bár a közösségi finanszírozás sok gyenge minőségű óra elkészítését is lehetővé teszi, de így éledt újjá több már eltűnt márka is, például az Ikepod, a Timor, és így indult sok, azóta is működő, elismert mikrobrand.

A közösségi finanszírozás néha teljesen új órapiaci megoldásokat is lehetővé tesz, mint például a Code41 esetében. A Code41 – az általános svájci gyakorlattól eltérően – a beszerzési források, az eladási folyamat teljes átláthatóságát biztosítja, nem titkolják azt sem – amit egyébként sokan mások is megtesznek, de elhallgatnak, vagy legalábbis nem ezt hangsúlyozzák – hogy Kínában gyártott alkatrészeket is használnak. A legutóbbi közösségi kampányuknál rajongóik az óra tervezési folyamatának minden lépésénél szavazhattak a megfelelő megoldásra. És bár az óra egy része Kínában készül, de a szerkezet, amely a teljes gyártási költség 87,5 százalékát jelenti, teljes egészében Svájcban. Ráadásul nem valamelyik jól ismert nagy gyártónál, például az ETA-nál, hanem a Timeless-nél. Ezzel a szerkezettel, a különleges dizájnnal és a rajongók bevonásával tették az órát érdekessé, így a kevéssé ismert márkától származó, mégis több mint 5000 dollárba kerülő óra gyorsan elfogyott és újabb limitált sorozatokat tudnak készíteni belőle.

Hasonló, de ellentétes példa az alacsony árkategóriába tartozó divatóra, a Daniel Wellington, amely az ezredforduló környékén született fiatalokat célozta meg marketing stratégiájával 2011-es indulásakor. 2018-ra elérte a 2,5 millió darabos értékesítést és a 250 millió dolláros bevételt, olyan eredményességgel, amelyet a luxusmárkák is megirigyelhetnek.

A divatmárkák is az olcsó svájci óráknak jelentenek konkurenciát. Olyan, divatos ruházati kiegészítőnek tekinthető órák tartoznak ide, mint például a Calvin Klein, Guess és a Diesel. Az ilyen óráknak nagy előnyük, hogy a ruházattal, más termékekkel egy értékesítési ponton – is – árulják őket, így nem csak az órát vásárolni tervező emberekhez jutnak el, hanem sokkal többen látják őket az offline és online boltokban.

Ahogyan a cikk elején szerepelt, az elemzés a tavalyi adatokra támaszkodott, a legkorábban Kína, majd később a világ többi részének gazdaságát nagyon súlyosan érintő járvány hatása még nem jelent meg benne.
Bár kvarcválság méretű összeomlás nem valószínű – a kvarcválságról és hatásairól itt írtunk – az éppen kibontakozó gazdasági visszaesés és a fenti, a svájci órapiac koncentrálódását jelző folyamatok miatt várható, hogy több, akár 30-60 svájci márka eltűnik az utóbbi évek szinte folyamatos kereslet növekedése miatt jócskán megnőtt piacról.

A járvány hatásai emellett várhatóan arra is kényszeríteni fogják a svájci órásokat, hogy átgondolják a kínai és hongkongi piactól való függőségüket (ez a két piac adja a teljes svájci óraexport kb. 10 százalékát) és azt is, hogy – bár nem szívesen vallják be – sok márka nagy mértékben támaszkodik a Kínában készült alkatrészekre.

 

Az írás az SJX-en megjelent átfogó cikk [LINK] és a svájci óraipari szövetség statisztikái [LINK] alapján készült.

Előző oldal 1 2
Related Topics
  • gazdaság
  • lvmh
  • omega
  • patek philippe
  • richard mille
  • Rolex
  • statisztika
  • svájci óraipar
  • Swatch group
  • tudor
Kun László

Előző cikk
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Őszintén: Órákról I Német remekmű: Glashutte Original PanoMaticInverse

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2020-03-18
Megnyitás
Következő cikk
  • Krono/Shop

* Heuer Montreal 750.503n *

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2020-03-19
Megnyitás
You May Also Like
Megnyitás
  • Felpróbálva
  • Hírek
  • Tesztek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

A legújabb, 40,5 mm-es, strapabíró, Certina DS Action órák!

  • Dobai Dániel
  • 2025-06-05
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Három új TAG Heuer Monaco

  • Dobai Dániel
  • 2025-06-04
Megnyitás
  • Felpróbálva
  • Hírek
  • Tesztek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025
  • Watches and Wonders 2025

Zenith G.F.J. – Egy legenda visszatér!

  • Dobai Dániel
  • 2025-06-03
Megnyitás
  • Hírek
  • Magazin
  • Tech
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

10.000 G-t is kibírnak a legújabb Certina órák!

  • Dobai Dániel
  • 2025-06-02
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Új számlapok az Orient Star zászlóshajóinál

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-06-01
Megnyitás
  • Hírek
  • Szembejött
  • Tesztek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Teljes feketeség: Edox x Label Noir Hydro-Sub

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-05-31
Megnyitás
  • Felpróbálva
  • Hírek
  • Tesztek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Színes Orient Mako 40 órák a nyárra

  • Dobai Dániel
  • 2025-05-30
Megnyitás
  • Felpróbálva
  • Hírek
  • Tesztek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Két új Orient Mako 75th Anniversary Edition

  • Dobai Dániel
  • 2025-05-29
Instagram

kronometer

Órákról, mindent.
Kövesd YouTube csatornánkon ”Őszintén: órákról” vlogunkat, vagy olvass friss híreket és teszteket a kronometer.hu oldalon!

Három új változatot hozott az Orient a Mako 40 Három új változatot hozott az Orient a Mako 40 modellek közé így a nyár érkeztével.
https://kronometer.hu/2025/05/30/szines-orient-mako-40-orak-a-nyarra/
Ha az Hublot csinálta volna, Biver már az asztal Ha az Hublot csinálta volna, Biver már az asztalon ugrálva ordítaná, hogy ALL BLACK. Ez is teljesen fekete, de a Label Noir különleges munkájának köszönhetően. https://kronometer.hu/2025/05/31/teljes-feketeseg-edox-x-label-noir-hydro-sub/
Extra textúrát kaptak a jubileumi Makok, így ü Extra textúrát kaptak a jubileumi Makok, így ünnepli a 75. évfordulót a búvár-sorozat: https://kronometer.hu/2025/05/29/ket-uj-orient-mako-75th-anniversary-edition/
Kifejezetten jól sikerültek az új Certina DS Ac Kifejezetten jól sikerültek az új Certina DS Action Diver modellek, már a legújabb DS technológiával - amiről hamarosan részletesen is beszámolunk! 
.
.
.
#certina @certina #dsactiondiver #wotd #kronometer #divewatch
Újult erővel érkezik a Bremont! https://kronom Újult erővel érkezik a Bremont! 
https://kronometer.hu/2025/05/26/bremont-altitude-mb-meteor/
Méltatlanul alig ismert darab kishazánkban! http Méltatlanul alig ismert darab kishazánkban!
https://kronometer.hu/2025/05/22/alpina-alpiner-extreme-automatic-39mm-titanium/
Köves is, vékony is, a szerkezet is szép... ht Köves is, vékony is, a szerkezet is szép... 
https://kronometer.hu/2025/05/21/piaget-polo-perpetual-calendar-ultra-thin-koszamlapokkal/
Mit nekünk Speedmaster Moonwatch?! Amikor megérk Mit nekünk Speedmaster Moonwatch?! Amikor megérkezett a magyar űrprojekt, magyar tervezésű és gyártású űrórája az @evolvens_watch -tól.
Végre, hogy már lehet otthon is magyar űrhajóskodni rendesen! 👏🚀 - 295.000 forintért.
.
.
#kronometer #evolvens #evolvensbudapest #hunor #űróra #spacewatch
Ha kétkerekűekről és órákról van szó, ez f Ha kétkerekűekről és órákról van szó, ez fog eszedbe jutni! Vagy ha eddig nem ez jutott, most már ez fog. Többnyire. 
https://kronometer.hu/2025/05/16/tissot-t-race-az-nba-mellett-a-motogp-ben-is-tarol/
Follow on Instagram

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Kategóriák
Legutóbbi bejegyzések
  • A legújabb, 40,5 mm-es, strapabíró, Certina DS Action órák!
  • Három új TAG Heuer Monaco
  • Zenith G.F.J. – Egy legenda visszatér!
  • 10.000 G-t is kibírnak a legújabb Certina órák!
Kronometer
  • Főoldal
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Impresszum
Órákról, mindent.

Írja be a keresett szót és nyomjon Entert

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.ElfogadomNem