Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
Kronometer
Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
  • Hírek
  • Óraipari hírek

Merre tovább, svájci óraipar? – Meglepő statisztikák és iparágelemzés

  • Kun László
  • 2020-03-18

A belépő és középkategória szerepének csökkenése

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

A svájci óraiparnak tartania kell attól, hogy elveszti a belépő, legolcsóbb és a középkategóriás órák piacát. Hosszabb távon ez azért probléma számukra, mert a kategóriák vezető szerepének átvétele lehetővé teszi a versenytársak számára a piacszerzést és ezen keresztül a folyamatos növekedést, erősödést. Az olyan feltörekvő versenytársak, mint az okosórák, a mikrobrandek, a divatórák éppen ezekben a kategóriákban jelentenek komoly konkurenciát.

Az erős márkák uralkodó szerepe

Mindegyik piaci szegmensben nagyon kis számú márka uralkodik: a középkategóriában a Longines, a Tissot és a Tudor, a prémium szegmensben a Rolex, az Omega, a Cartier, az IWC, a TAG Heuer és a Breitling, a legmagasabb árkategóriában pedig a Patek Philippe, az Audemars Piguet és a Richard Mille.

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Ez az uralkodó szerep azt is jelenti, hogy a náluk történő eladások és a hozzájuk érkező bevételek nagy aránya miatt ők képesek a legtöbbet befektetni a marketingbe és a kommunikációba, a termékfejlesztésbe, kereskedelmi hálózataik fejlesztésébe, ami tovább fogja növelni piaci súlyukat.

A speciális, kis szegmensek, piaci rések szerepének növekedése

Az eddig bemutatott folyamatok és az új technológiák (pl. a digitalizáció) lehetőséget biztosítanak a fennmaradó kisebb piaci rések kihasználására, kis, specializált márkák létrehozására.

A legmagasabb minőségű és árú kézműves márkák rendkívül alacsony mennyiségben kivételes minőségű és különleges órákat állítanak elő, sokszor 50 darabnál is kevesebbet egy-egy típusból vagy évente. Kereskedelmi kapcsolatok, boltok helyett közvetlenül készítenek órákat a különleges igényekkel rendelkező olyan gyűjtők számára, akik igénylik a kiemelkedő minőséget és a ritkaságot. Legismertebbek közülük például a Voutilainen, az Akrivia, a De Bethune, és ide sorolhatjuk a magyar Becsei Áront is. A különleges piaci megoldásra jó példa az MB&F és megalapítója, Max Büsser, aki kézműves márkákkal együttműködve évente néhány új óra gyártását indítja el, állandó termékkínálattal pedig egyáltalán nem rendelkezik.

A közösségi finanszírozás szerepe

A digitalizáció és az internet elterjedése következtében jöhetett létre a globális közösségi finanszírozás rendszere, amelyet egyre több óramárka használ fel. Köztük olyanok is, amelyek akár évek óta működnek, csak egy-egy új típusuk gyártásának finanszírozását oldják meg ezen a módon. Bár a közösségi finanszírozás sok gyenge minőségű óra elkészítését is lehetővé teszi, de így éledt újjá több már eltűnt márka is, például az Ikepod, a Timor, és így indult sok, azóta is működő, elismert mikrobrand.

A közösségi finanszírozás néha teljesen új órapiaci megoldásokat is lehetővé tesz, mint például a Code41 esetében. A Code41 – az általános svájci gyakorlattól eltérően – a beszerzési források, az eladási folyamat teljes átláthatóságát biztosítja, nem titkolják azt sem – amit egyébként sokan mások is megtesznek, de elhallgatnak, vagy legalábbis nem ezt hangsúlyozzák – hogy Kínában gyártott alkatrészeket is használnak. A legutóbbi közösségi kampányuknál rajongóik az óra tervezési folyamatának minden lépésénél szavazhattak a megfelelő megoldásra. És bár az óra egy része Kínában készül, de a szerkezet, amely a teljes gyártási költség 87,5 százalékát jelenti, teljes egészében Svájcban. Ráadásul nem valamelyik jól ismert nagy gyártónál, például az ETA-nál, hanem a Timeless-nél. Ezzel a szerkezettel, a különleges dizájnnal és a rajongók bevonásával tették az órát érdekessé, így a kevéssé ismert márkától származó, mégis több mint 5000 dollárba kerülő óra gyorsan elfogyott és újabb limitált sorozatokat tudnak készíteni belőle.

Hasonló, de ellentétes példa az alacsony árkategóriába tartozó divatóra, a Daniel Wellington, amely az ezredforduló környékén született fiatalokat célozta meg marketing stratégiájával 2011-es indulásakor. 2018-ra elérte a 2,5 millió darabos értékesítést és a 250 millió dolláros bevételt, olyan eredményességgel, amelyet a luxusmárkák is megirigyelhetnek.

A divatmárkák is az olcsó svájci óráknak jelentenek konkurenciát. Olyan, divatos ruházati kiegészítőnek tekinthető órák tartoznak ide, mint például a Calvin Klein, Guess és a Diesel. Az ilyen óráknak nagy előnyük, hogy a ruházattal, más termékekkel egy értékesítési ponton – is – árulják őket, így nem csak az órát vásárolni tervező emberekhez jutnak el, hanem sokkal többen látják őket az offline és online boltokban.

Ahogyan a cikk elején szerepelt, az elemzés a tavalyi adatokra támaszkodott, a legkorábban Kína, majd később a világ többi részének gazdaságát nagyon súlyosan érintő járvány hatása még nem jelent meg benne.
Bár kvarcválság méretű összeomlás nem valószínű – a kvarcválságról és hatásairól itt írtunk – az éppen kibontakozó gazdasági visszaesés és a fenti, a svájci órapiac koncentrálódását jelző folyamatok miatt várható, hogy több, akár 30-60 svájci márka eltűnik az utóbbi évek szinte folyamatos kereslet növekedése miatt jócskán megnőtt piacról.

A járvány hatásai emellett várhatóan arra is kényszeríteni fogják a svájci órásokat, hogy átgondolják a kínai és hongkongi piactól való függőségüket (ez a két piac adja a teljes svájci óraexport kb. 10 százalékát) és azt is, hogy – bár nem szívesen vallják be – sok márka nagy mértékben támaszkodik a Kínában készült alkatrészekre.

 

Az írás az SJX-en megjelent átfogó cikk [LINK] és a svájci óraipari szövetség statisztikái [LINK] alapján készült.

Előző oldal 1 2
Related Topics
  • gazdaság
  • lvmh
  • omega
  • patek philippe
  • richard mille
  • Rolex
  • statisztika
  • svájci óraipar
  • Swatch group
  • tudor
Kun László

Előző cikk
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Őszintén: Órákról I Német remekmű: Glashutte Original PanoMaticInverse

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2020-03-18
Megnyitás
Következő cikk
  • Krono/Shop

* Heuer Montreal 750.503n *

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2020-03-19
Megnyitás
You May Also Like
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Vissza a gyökerekhez: Roger Dubuis Hommage La Placide

  • Dobai Dániel
  • 2025-11-22
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Bauhaus négyzet: Nomos Glashütte Tetra Origins kollekció

  • Dobai Dániel
  • 2025-11-21
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Megérkezett a legújabb Omega Seamaster Planet Ocean

  • Dobai Dániel
  • 2025-11-20
Megnyitás
  • Felpróbálva
  • Hírek
  • Tesztek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Itt az új búvár-titán a svájciaktól: Certina DS Action Diver 40,5 mm Titanium

  • Dobai Dániel
  • 2025-11-19
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Universal Genève Tribute to „The Nina” Compax!

  • Dobai Dániel
  • 2025-11-16
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Elérhető árú svájci öltönyóra – Raymond Weil Toccata Heritage

  • Dobai Dániel
  • 2025-11-09
Megnyitás
  • Hírek
  • Óraipari hírek

Órás erődemonstráció és kiállítás a Vacheron Constantintól

  • Kun László
  • 2025-11-08
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Színek és formák – Hermès H08 Chronograph Naples Yellow!

  • Dobai Dániel
  • 2025-11-07

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Instagram

kronometer

Órákról, mindent.
Kövesd YouTube csatornánkon ”Őszintén: órákról” vlogunkat, vagy olvass friss híreket és teszteket a kronometer.hu oldalon!

Itt az új Planet Ocean! Szögletesebb élek, elé Itt az új Planet Ocean! Szögletesebb élek, elénk színek, csupa újdonság! 
.
.
.

 • @omega Like the very first Planet Ocean in 2005, this year’s 4th generation redesign is available in orange. The signature colour remains at the heart of the collection thanks to a new orange ceramic that is used for the watch’s bezel ring. See it up close at the link in bio.

#OMEGA 
#PlanetOcean
#kronometer
Ez lehet a budget Patek Ellipse? Ez lehet a  budget Patek Ellipse?
A Vacheron megvillantotta a nem-karóra tudását A Vacheron megvillantotta a nem-karóra tudását a Louvre-ban...
https://kronometer.hu/2025/11/08/oras-erodemonstracio-es-kiallitas-a-vacheron-constantintol/
Ahhoz képest, hogy az Hermés elméletileg nem is Ahhoz képest, hogy az Hermés elméletileg nem is óragyártó, nagyon jó a sportos kollekciója. 

https://kronometer.hu/2025/11/07/szinek-es-formak-hermes-h08-chronograph-naples-yellow/
Egyáltalán nem mindegy mennyit forog az óraforg Egyáltalán nem mindegy mennyit forog az óraforgató. Ennek jártunk utána. Aztán pedig Viktorból kiszabadult a nyári motoros élménye, és ha már vannak szombati részeink, akkor miért is folytanánk bele a szót. Aki a Montblanc irányába menne az Alpokon keresztül, annak kihagyhatatlan! 

https://youtu.be/zCG3hmOQ2Z0
Én elhiszem, hogy van, akinek nem ez a legkedvenc Én elhiszem, hogy van, akinek nem ez a legkedvencebb típusa, de azt nem lehet mondani, hogy nincs igényesen megcsinálva. Egyébként pedig a színeket nagyon jól eltalálták, igazán szép darab lett. Genfben vettük csuklóra még szeptemberben, most pedig végre lehet posztolni.

https://kronometer.hu/2025/11/06/sulyos-komplikacio-zenith-defy-skyline-tourbillon-rose-gold/
Egészen olyan, mintha a régi Reduced Speedmaster Egészen olyan, mintha a régi Reduced Speedmastert élesztette volna fel az Omega. Nem biztos, hogy ez volt a szándék, de a végeredmény elég jó lett! 

https://kronometer.hu/2025/11/03/visszater-a-reduced-speedy/
December 2-3-4 a 86. BÁV ART művészeti aukció December 2-3-4 a 86. BÁV ART művészeti aukció időpontja, ebből december másodikán az óráké a főszerep. Ezekből szemezgetünk jövő hét szerdai epizódunkban! 
.
.
#Iwc #montblanc #bav #arveres #vacheronconstantin #kronometer #oszintenorakrol
3 új színben érkezik a G-Shock új “ujjóráj 3 új színben érkezik a G-Shock új “ujjórája” vagy gyűrűórája, a DWN-5600!
#casio #gshock #dwn5600 #dw5600 @g_shock_hungary
Angliában 80 fontos áron indít, hazánkban 40-45.000 forint körül várható.
Follow on Instagram
Kategóriák
Legutóbbi bejegyzések
  • Vissza a gyökerekhez: Roger Dubuis Hommage La Placide
  • Bauhaus négyzet: Nomos Glashütte Tetra Origins kollekció
  • Megérkezett a legújabb Omega Seamaster Planet Ocean
  • Itt az új búvár-titán a svájciaktól: Certina DS Action Diver 40,5 mm Titanium

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Kronometer
  • Főoldal
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Impresszum
Órákról, mindent.

Írja be a keresett szót és nyomjon Entert

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.