A fiatal Maurice de Mauriac is beszáll a mellrák elleni harcba egy új órával aminek minden eladásából 20%-ot a Zürich Cancer League nonprofit szervezet kap.
Ha svájci órákról van szó, akkor feljön néhány város neve. Genf, Schaffhausen, Le-Locle, La Chaux-de-Fonds, Neuchâtel és talán Biel, de valamiért Zürich ritkán bukkan fel. Pedig ez Svájc legnagyobb városa, földrajzilag Genffel átellenben, a német határ mentén, németes kultúrával. Itt kezdődött a kevésbé ismert Maurice de Mauriac sztorija, amit Daniel Dreifuss alapított 1997-ben miután otthagyta a new yorki bankár életet.
Igazán 2021-ben lendült mozgásba a márka, mikor Daniel visszalépett a színfalak mögé, és fiait, Massimot és Leonardot bízta meg a márka vezetésével, akik a család kutyájával, Toto-val és egy régi Land Roverrel karöltve feldobták a márkát.
Nem csak egy, a svájci óraipartól szokatlan, de a mikrobrandektől nem annyira idegen, könnyed, szimpatikus hangulatot tudnak megteremteni, de nagyon jó történeteket raknak óráik mögé, ami elengedhetetlen a belép szinttől fölfelé. Nagyon nehéz már órát eladni történet nélkül. A Züri-Date modell is, aminek októberben jelent meg a legújabb kiadása, egy ilyen sztorival érkezik. Leonard a Paradeplatz-ot szelte át, mikor kitalálta, hogy lehetne egy kollekciójuk, amit a zürichi villamosok és azok színei inspiráltak. Szólt a testvérének, aznap felültek több járatra és valamikor estefelé, a helyi 8-as villamoson utaztak, mikor magukba szívtak mindent a villamosokból, ami egy órakollekció tervezéséhez kell. Innen jött a Züri-Date, amivel most a mellrák megelőzését és kezelését is támogathatjuk.
Ez is a termékcsalád kisebb, 35 milliméter átmérőjű tokjában érkezik, ami sokaknak inkább női, mintsem unisex méret, de a nagyobb, 41 milliméteres hosszall, amit a nyújtózkodó tokfülek toldanak meg, férfi csuklón sem túl sorozatgyilkosos. Az a stílus egyébként is 30 milliméter alatt kezdődik. Talán nem hangsúlyozzák eléggé, de az oldalukon rendelhető 39-es és 42-es méretben is, viszont a fókusz a legújabb 35-ösön van. Egyszerű a tok, a villamosos történettel együtt van benne valami korai modern építészet, de alapvetően ez egy pilótaórára hasonlít leginkább, a jellegzetes 3 órai hagymakoronával megkoronázva. Tükröződésmentes réteggel kezelt megemelt, oldalain domború zafírkristály zárja az 50 méterig vízálló tokot, amivel a gyártó szerint nyugodtan lehet búvárkodni, de zuhanyzáshoz biztosan elég.
Pilótaórás a számlap is, rajta nagy arab számokkal és levélmutatókkal, Super-LumiNova festékkel. 3 óránál a dátumablakot egy küklopsz nagyító teszi hatalmasabbá, hogy akkorák legyenek benne a számok, mint az indexek, így kiváltva azt, aminek a helyét elfoglalja. 12 óránál a napkijelzést látjuk, amire svájci némettel nyomtatták a szavakat, hűen az óra eredetéhez. 6 óra alatt büszkén virít a Zurich Made felirat, mutatva, hogy nem csak az ötletek származnak a legnagyobb svájci városból, de a termék is. Természetesen a lényeg a rózsaszín számlap, amivel a mellrák megelőzésére és kezelésére hívják fel a figyelmet, valamint minden eladott óra árának 20 %-át a Zurich Cancer League nonprofit szervezet kapja.
Átlátszó hátlapja mögött egy Top Grade ETA 2834 szerkezet ketyeg 4 Hz-es frekvencián, 38 óra járástartalékkal. Igazi ritkaság, hogy egy Swatch Group cégcsoporton kívüli, kis márka még kapjon ETA werket, hiszen nem nagyon szállítanak csoporton kívülre.
Az óra nem limitált, ami jó hír, hiszen három méretben érkezik, így a 39 és a 42 milliméteres egyike a kevés rózsaszín számlapos férfi óráknak, amikre van kereslet, gondoljunk csak a pink számlapos Tudorra.
Mérettől függetlenül 3.500 svájci frank az ára. Kérhetjük bőr és milánói szíjon, vagy háromszemes acél csaton. Felár ellenében egyedi szöveget is gravíroznak a rotorba.
Tok: 35, 39 vagy 42mm acél
Kristály: Zafír
Vízállóság: 50m
Lume: Super-LumiNova a mutatókon és az indexeken
Szerkezet: ETA 2834, 4Hz, 38 óra járástartalék
Szíj: Milánói acél, bőrszíj vagy háromszemes acél
Ár: 3.500 CHF