Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
Kronometer
Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
  • Hírek
  • Óraipari hírek

Merre tovább, svájci óraipar? – Meglepő statisztikák és iparágelemzés

  • Kun László
  • 2020-03-18

A belépő és középkategória szerepének csökkenése

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

A svájci óraiparnak tartania kell attól, hogy elveszti a belépő, legolcsóbb és a középkategóriás órák piacát. Hosszabb távon ez azért probléma számukra, mert a kategóriák vezető szerepének átvétele lehetővé teszi a versenytársak számára a piacszerzést és ezen keresztül a folyamatos növekedést, erősödést. Az olyan feltörekvő versenytársak, mint az okosórák, a mikrobrandek, a divatórák éppen ezekben a kategóriákban jelentenek komoly konkurenciát.

Az erős márkák uralkodó szerepe

Mindegyik piaci szegmensben nagyon kis számú márka uralkodik: a középkategóriában a Longines, a Tissot és a Tudor, a prémium szegmensben a Rolex, az Omega, a Cartier, az IWC, a TAG Heuer és a Breitling, a legmagasabb árkategóriában pedig a Patek Philippe, az Audemars Piguet és a Richard Mille.

Ez az uralkodó szerep azt is jelenti, hogy a náluk történő eladások és a hozzájuk érkező bevételek nagy aránya miatt ők képesek a legtöbbet befektetni a marketingbe és a kommunikációba, a termékfejlesztésbe, kereskedelmi hálózataik fejlesztésébe, ami tovább fogja növelni piaci súlyukat.

A speciális, kis szegmensek, piaci rések szerepének növekedése

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Az eddig bemutatott folyamatok és az új technológiák (pl. a digitalizáció) lehetőséget biztosítanak a fennmaradó kisebb piaci rések kihasználására, kis, specializált márkák létrehozására.

A legmagasabb minőségű és árú kézműves márkák rendkívül alacsony mennyiségben kivételes minőségű és különleges órákat állítanak elő, sokszor 50 darabnál is kevesebbet egy-egy típusból vagy évente. Kereskedelmi kapcsolatok, boltok helyett közvetlenül készítenek órákat a különleges igényekkel rendelkező olyan gyűjtők számára, akik igénylik a kiemelkedő minőséget és a ritkaságot. Legismertebbek közülük például a Voutilainen, az Akrivia, a De Bethune, és ide sorolhatjuk a magyar Becsei Áront is. A különleges piaci megoldásra jó példa az MB&F és megalapítója, Max Büsser, aki kézműves márkákkal együttműködve évente néhány új óra gyártását indítja el, állandó termékkínálattal pedig egyáltalán nem rendelkezik.

A közösségi finanszírozás szerepe

A digitalizáció és az internet elterjedése következtében jöhetett létre a globális közösségi finanszírozás rendszere, amelyet egyre több óramárka használ fel. Köztük olyanok is, amelyek akár évek óta működnek, csak egy-egy új típusuk gyártásának finanszírozását oldják meg ezen a módon. Bár a közösségi finanszírozás sok gyenge minőségű óra elkészítését is lehetővé teszi, de így éledt újjá több már eltűnt márka is, például az Ikepod, a Timor, és így indult sok, azóta is működő, elismert mikrobrand.

A közösségi finanszírozás néha teljesen új órapiaci megoldásokat is lehetővé tesz, mint például a Code41 esetében. A Code41 – az általános svájci gyakorlattól eltérően – a beszerzési források, az eladási folyamat teljes átláthatóságát biztosítja, nem titkolják azt sem – amit egyébként sokan mások is megtesznek, de elhallgatnak, vagy legalábbis nem ezt hangsúlyozzák – hogy Kínában gyártott alkatrészeket is használnak. A legutóbbi közösségi kampányuknál rajongóik az óra tervezési folyamatának minden lépésénél szavazhattak a megfelelő megoldásra. És bár az óra egy része Kínában készül, de a szerkezet, amely a teljes gyártási költség 87,5 százalékát jelenti, teljes egészében Svájcban. Ráadásul nem valamelyik jól ismert nagy gyártónál, például az ETA-nál, hanem a Timeless-nél. Ezzel a szerkezettel, a különleges dizájnnal és a rajongók bevonásával tették az órát érdekessé, így a kevéssé ismert márkától származó, mégis több mint 5000 dollárba kerülő óra gyorsan elfogyott és újabb limitált sorozatokat tudnak készíteni belőle.

Hasonló, de ellentétes példa az alacsony árkategóriába tartozó divatóra, a Daniel Wellington, amely az ezredforduló környékén született fiatalokat célozta meg marketing stratégiájával 2011-es indulásakor. 2018-ra elérte a 2,5 millió darabos értékesítést és a 250 millió dolláros bevételt, olyan eredményességgel, amelyet a luxusmárkák is megirigyelhetnek.

A divatmárkák is az olcsó svájci óráknak jelentenek konkurenciát. Olyan, divatos ruházati kiegészítőnek tekinthető órák tartoznak ide, mint például a Calvin Klein, Guess és a Diesel. Az ilyen óráknak nagy előnyük, hogy a ruházattal, más termékekkel egy értékesítési ponton – is – árulják őket, így nem csak az órát vásárolni tervező emberekhez jutnak el, hanem sokkal többen látják őket az offline és online boltokban.

Ahogyan a cikk elején szerepelt, az elemzés a tavalyi adatokra támaszkodott, a legkorábban Kína, majd később a világ többi részének gazdaságát nagyon súlyosan érintő járvány hatása még nem jelent meg benne.
Bár kvarcválság méretű összeomlás nem valószínű – a kvarcválságról és hatásairól itt írtunk – az éppen kibontakozó gazdasági visszaesés és a fenti, a svájci órapiac koncentrálódását jelző folyamatok miatt várható, hogy több, akár 30-60 svájci márka eltűnik az utóbbi évek szinte folyamatos kereslet növekedése miatt jócskán megnőtt piacról.

A járvány hatásai emellett várhatóan arra is kényszeríteni fogják a svájci órásokat, hogy átgondolják a kínai és hongkongi piactól való függőségüket (ez a két piac adja a teljes svájci óraexport kb. 10 százalékát) és azt is, hogy – bár nem szívesen vallják be – sok márka nagy mértékben támaszkodik a Kínában készült alkatrészekre.

 

Az írás az SJX-en megjelent átfogó cikk [LINK] és a svájci óraipari szövetség statisztikái [LINK] alapján készült.

Előző oldal 1 2
Related Topics
  • gazdaság
  • lvmh
  • omega
  • patek philippe
  • richard mille
  • Rolex
  • statisztika
  • svájci óraipar
  • Swatch group
  • tudor
Kun László

Előző cikk
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Őszintén: Órákról I Német remekmű: Glashutte Original PanoMaticInverse

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2020-03-18
Megnyitás
Következő cikk
  • Krono/Shop

* Heuer Montreal 750.503n *

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2020-03-19
Megnyitás
You May Also Like
Megnyitás
  • Felpróbálva
  • Hírek
  • Tesztek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025
  • Watches and Wonders 2025

F.P. Journe Chronomètre Furtif – Volfrám-karbid luxus!

  • Dobai Dániel
  • 2025-07-12
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Ulysse Nardin Blast Sparkling Rainbow

  • Dobai Dániel
  • 2025-07-10
Megnyitás
  • Felpróbálva
  • Hírek
  • Tesztek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Belépő kvarc búvárórák Svájcból – Roamer Pro Diver 200!

  • Dobai Dániel
  • 2025-07-07
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

A legvékonyabb svájci? – Roamer R8

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-07-05
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Lánchíd a számlapon: Budapest témájú Zeppelin különkiadás érkezett

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-07-03
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Breitling Navitimer B02 Chronograph 41 Cosmonaute Scott Carpenter Centenary!

  • Dobai Dániel
  • 2025-07-02
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Ulysse Nardin Freak X Gold Enamel

  • Dobai Dániel
  • 2025-07-01
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Tárcsák és zafír: Amida Digitrend Open Sapphire

  • Dobai Dániel
  • 2025-06-27
Instagram

kronometer

Órákról, mindent.
Kövesd YouTube csatornánkon ”Őszintén: órákról” vlogunkat, vagy olvass friss híreket és teszteket a kronometer.hu oldalon!

"Egy presszókávét, és egy Tudor bemutatót leg "Egy presszókávét, és egy Tudor bemutatót legyen kedves - idén még nem volt elég". De tényleg. Minek ide évenkénti Watches and Wonders, ha a márkák - pl. a Tudor - még a tavaszi nagy bemutató után is havonta dob ki valami újat....?
https://kronometer.hu/2025/06/24/tudor-black-bay-54-lagoon-blue-edition/ 
#Tudor #blackbay54
Alacsonyan szállnak a "budget-búvárórák". A R Alacsonyan szállnak a "budget-búvárórák". A Roamer is új szereplőt mutat be, igaz kvarc, de 10 éves elemélettartamot ígér!
https://kronometer.hu/2025/07/07/belepo-kvarc-buvarorak-svajcbol-roamer-pro-diver-200/
#roamer
Jobbnál jobb - de legalábbis érdekesebbnél ér Jobbnál jobb - de legalábbis érdekesebbnél érdekesebb - darabokkal kerül elő hónapról hónapra a Ressence. Most egy "homokórával". 
https://kronometer.hu/2025/06/25/ressence-type-9-s75-homokora-maskepp/
#RessenceWatches
Ha kedveled a napelemes órákat és egy masszív, Ha kedveled a napelemes órákat és egy masszív, de nem tolakodó, strandolós darabot keresel elfogadható áron, jó kidolgozásban, akkor nem kell tovább menj, csak ezt a cikket kell elolvasd!

https://kronometer.hu/2025/06/26/eco-drive-citizen-buvarorak-150-000-forint-alatt/
#citizen #ecodrive
Vadonatúj Carrera kiadás a goodwood-i esemény t Vadonatúj Carrera kiadás a goodwood-i esemény tiszteletére. 
https://kronometer.hu/2025/06/20/tag-heuer-carrera-chronograph-x-festival-of-speed/
#fos #tagheuer #carrera #festivalofspeed #goodwood
#breitling #superoceanheritage Régiesebb és m #breitling  #superoceanheritage 

Régiesebb és mégis modernebb lett a harmadik generációs Superocean Heritage
https://kronometer.hu/2025/06/19/megujult-a-breitling-superocean-heritage-kollekcio/
Világító Lánchíddal készült Budapest-limitált modellel rukkolt elő a Zeppelin!
Részletek a cikkben: https://kronometer.hu/2025/07/03/lanchid-a-szamlapon-budapest-temaju-zeppelin-kulonkiadas-erkezett/
Micsoda kontraszt került elő a Zenithnél… (ma Micsoda kontraszt került elő a Zenithnél… (majdnem)fekete-sárga 🤩.
.

https://kronometer.hu/2025/06/18/zenith-defy-extreme-diver-es-defy-revival-diver-shadow-kiadasok/
A rétegtermék rétegterméke, de a kidolgozásra A rétegtermék rétegterméke, de a kidolgozásra nem lehet panasz. 
https://kronometer.hu/2025/06/13/rozsaarany-laurent-ferrier-sport-auto-79/
Follow on Instagram

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Kategóriák
Legutóbbi bejegyzések
  • F.P. Journe Chronomètre Furtif – Volfrám-karbid luxus!
  • Ulysse Nardin Blast Sparkling Rainbow
  • Okosóra svájcból, H. Moser módra
  • Belépő kvarc búvárórák Svájcból – Roamer Pro Diver 200!
Kronometer
  • Főoldal
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Impresszum
Órákról, mindent.

Írja be a keresett szót és nyomjon Entert

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.ElfogadomNem