Az új, valamivel sportosabb modellcsaládja a Mosernek a Pioneer nevet kapta. A márkára jellemző, oldalán mélyen ívelt tok még hangsúlyosabb, szögletesebb lett, az indexek hangsúlyosabbak, szélesebbek, a tok pedig közel 43 milliméter és gumiszíjat kapott, a 12 baros vízállóság pedig a maga módján sportossá is tette. A rosszul elsült Swiss Icons Watch kampánya után ennél finomabb úton kellett folytatni a médiahadjáratot, de nem akartak eltávolodni az iróniától. Ebből született meg az eddig 4 részes kampány, amiben Edouard egy neves -nyilván fiktív- reklámügynökség ötleteit hallgatja újabb és újabb körökben – természetesen olyan ötleteket, amiket már más gyártók felhasználtak, és használnak egy ideje.
Az első részt korábban már bemutattuk, ott a Patek Philippe kampányát vette célba. Nem egyedüliként, erről írtunk már korábban ITT. Az ügynökség bemutatja frenetikus ötletét: Egy Pioneert nem magadnak veszel, hanem valójában a fiadnak:
Tény, lényegesen valóságosabb, mint az idealizált családi képek a Patek reklámjaiban, amikor apuka a kastélyudvarban nézegeti az órát a fiával, vagy a saját tavukon motorcsónakáznak. Mennyivel élethűbb a partyarc fiatal…
A második körben újabb ötlettel állnak elő, ez már nem konkrét gyártót céloz, hanem az óraipar felét, hiszen ezt a húzást mindenki használja, legyen egy sportoló a típus arca. De ennek is megvannak az árnyoldalai, a sportolókról nem csak a hihetetlen teljesítményük miatt lehet hallani:
A harmadik körben Edouard még bizakodik, hogy végre megtalálják a jó ötletet, ami tényleg egyedi, nem elcsépelt, de kellőképpen svájci. Amivel az ügynökség előrukkol, a felfedezés. Mikor a férfi egyedül mássza a hegyet, búvárkodik, túrázik, felfedez ismeretlen tájakat – A Rolex Explorer reklámjai pontosan erről, a felfedezésről szólnak, erről már írtunk ITT -. De a valóság más. Az ember szinte sosincs egyedül és számtalan feladat várja az életben nap, mint nap, nem csupán a felfedezés. Íme a videó:
A negyedik részben már nem pusztán az óraipar, hanem Svájc maga kapja a főszerepet. Az ügynökség ötlete a „Svájci álom”. Tiszta sor, mindenkinek van egy idealizált képe Svájcról, zöld a fű, mindenkinek sok pénze van és lila a tehén. De ezek sztereotípiák, Svájc másról is szól:
Hogy ez a videósorozat titkon azoknak szól-e, akik miatt le kellett állítani a Swiss Icons Watch kampányát, vagy csak a korábban elindított általános, Moser-féle látványos és a szokottnál hangosabb médiamegjelenés, sosem fogjuk biztosan tudni. De az biztos, hogy ahhoz képest, hogy mennyire apró gyártó, egészen nagy híre kerekedett és tegyük hozzá, megérdemelten, mert az óráik egytől egyig jól megmunkált, szépen kidolgozott, valóban svájci darabok – valójában az aranyat nem Svájcban bányásszák, mert Svájcban nincs arany. De ott munkálják meg.
Kíváncsian várjuk, mi lesz a következő lépésük.
A kollekció
A fő irányt három különböző modellcsalád alkotja, az Endeavour, a Venturer és a Pioneer és két visszafogottabb ág a Heritage és a Swiss Alp Watch.
Az Endeavour folytatja egyenes ágon a 2002-ben újraindult dizájnt, 38, 40 és 40,8 milliméteres tokban kapható a fekete DLC kezelt titántól kezdve a fehéraranyon át a rózsaaranyig. A 40 milliméteres centrál másodperces automata kivételével mindegyikben 18.000 lengésszámon dolgozó kézihúzós werk dolgozik, 3 és 7 nap járástartalékkal. Számlapok sokasága közül lehet választani, kismásodperces, központi másodperces (kézihúzós és automata), valamint öröknaptáras változatokban. 15.500 franktól elérhető.
A Venturer még az Endeavournél is letisztultabb, vékony, elegáns indexei, karcsú mutatói és rendkívül szép selyemszámlapjai egy rendkívül tiszta képet adnak. Semmi sallang, felesleges részlet, a Cosmic Green és Sky Blue fantázianevű számlapokon még márkajelzés sincs. 39, 41,5 és 43 milliméteres rózsaarany és fehérarany változatok között szemezgethetünk, és a kézihúzós, valamint automata modellek mellett tourbillonnal szerelt darabot is találunk. Valamivel magasabban, 17.000 franknál kezdődnek a Venturerek.
A Pioneer kilóg a sorból. Nem csak mert valóban, sportosabb modell, hanem mert acél tokkal is elérhető. Két főbb típus van, az egyik az ismert öröknaptáras, a másik pedig a középső másodperces. A gumiszíj, ahogy a vászon is, csak erősíti a sportos jelleget, ahogy a 120 méteres vízállóság és a menetes koronazár is. A sportosságot azért érdemes helyén kezelni. Melegítő mellé ez sem passzol, de egy teniszpólóhoz, vagy laza inghez kifejezetten lezser darab. És ami fontos, hogy az automata acél modell 11.900 franktól kapható, ami, ha azt vesszük figyelembe, hogy mennyit gyártanak belőle, és mind kézzel készül Svájcban, házon belül, akkor ez egy reális összeg – svájci szemmel.
A Swiss Alp Watch, ami az Apple Watch felé, mint a cég válasza készült 25.000 franktól kapható, jelen változata kizárólag fehérarany tokkal, automata werkkel. Készült viszont két speciális verzió is, az egyiket idén mutatták be, ez a percütős változat egy nagyon érdekes kék számlappal és tourbillonnal, valamint egy Hautlence szerkezettel készült szkelettált számlapos változat is.
A Heritage kollekcióban két múltidéző darabot találunk, a Heritage Perpetual Calendarról az orosz cári idők juthatnak az eszünkbe a díszes fedelével, és aránylag nagy koronájával, a Heritage Perpetual Moon, pedig egy nagyon hasonló modell, külön fedél nélkül.
Amikor egy egész gyártót foglalunk össze egy cikkben, nagyon nehéz minden részletre, a szerkezetekre, az apró érdekességre kitérni, ezért ezt most nem is tesszük meg, jelentkeznek ők még elég modellel, lesz időnk jobban elmélyedni a cég rejtelmeiben, a fumé selyemszámlapokban, a Concept változatokban, amik számlapján indexek sincsenek, csak a mutatók, talán a legletisztultabb öröknaptáras óra, amit Svájc eddig készített.
Addig is, míg nem jelentkeznek új modellel, érdemes visszalapozni IDE, amikor az idén januári újdonságaikról számoltunk be.