Napról napra halljuk a jótékony felajánlásokat, a közös kezdeményezéseket, megmozdulásokat, amikkel az emberek egymás között, a cégek pedig az emberekben próbálják tartani a lelket, a szürke, kijárási tilalomtól unalmas és a koronavírustól feszült hétkönapokon.

A déliek az erkélyeken énekelnek, zenélnek, magyar előadók közösen dolgoznak fel olyan dalt, aminek a legerősebb jelentése és célja az összefogás, összetartás. Vannak cégek – nem gyógyszer, maszk, vitamin és fertőtlenítő gyártók, hanem az egészségügyben nem érintett gyártók -, akik beszállnak a #maradjotthon, vagy a kézmosós kampányba.

Indiai rendőr koronavírus-bukósisakot visel, hogy “szórakoztaóbb” formában nyomatékosítsa az utasításokat. – kép: CNN

Viszont kevesen vannak. A nagy cégek marketing osztályai elképesztő jó reklámokat, plakátokat tudnak készíteni. És amikor a világszerte mindenhol, ugyanaz ellen a közös ellenség ellen küzdünk, akkor az egyik legfontosabb dolog, ami a legtöbb lelket öntheti belénk az a vidámság. Az ilyen pozitív reklámok közé tartozik például a Mercedes-Benzé.

Mindenesetre próbának nem rossz, és egy mosolyt ki tud csalni. Mennyire érdekes viszont, hogy az óragyártók nem léptek még elő semmivel. A butikok nagyrészét bezárták, a gyárak leálltak a termeléssel és úgytűnik a marketingosztályok sem pörgik túl magukat a koronavírus kapcsán, pedig… számtalanszor Holdra szálltunk, van amit sosem birtokolsz, csak megőrzöd a következő generációnak, de hol vannak azok a koronavírussal kapcsolatos reklámok, amik ilyenkor együttérzést, egy mosolyt váltanak ki belőlünk? Hát… megérkeztek:

A bejelentés* szerint a Rolex az év hátralevő részében eltávolítja a koronát az órái számlapjáról, ezzel szolidarít jelen helyzetben, és ezzel az apró gesztussal szeretne erről az óraipari szempontból is kifejezetten jelentős időszakról megemlékezni.

A különleges órák mindemellett felhívják a figyelmet arra is, hogy miként csordult túl a fogyasztói társadalom táplálhatatlan étvágya, ami hozzásegítette a Rolexet ahhoz, hogy a Tudorral közösen a svájci óraipar forgalmának negyedét (!!!) kiharapják [LINK].

A korona nélküli Rolexek így nem csak egyszerűen ritka kiadású luxusórák, hanem egy üzenet. Üzenet a márka kedvelőinek, a spekulánsoknak, a haszonlesőknek, és azoknak, akik valóban szeretnének Rolexhez jutni, de a hosszú várólisták miatt nincs erre lehetőségük. Igaz, a Rolex gyár zárva, így kifejzetten kevés darab várható a speciális, 2020-as modellekből. Talán egy olyan gyűjtői extra lehet ez, mint a fat four a 16610LV-n, vagy mint a korai Bart Simpson logó? Ki tudja…

Galéria:

 

 

*Természetesen csak április elseje van, és a legfontosabb dolog, ami mindenen segít, a vidámság…