Kronometer
  • Főoldal
  • Újdonságok 2021
  • Hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
    • Börzék és aukciók
    • Óraipari hírek
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
Kronometer
Kronometer
  • Főoldal
  • Újdonságok 2021
  • Hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
    • Börzék és aukciók
    • Óraipari hírek
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2020

2020-as Longines Spirit kollekció – repülős rekorderek

  • 2020-06-26
  • Ligetfalvi Viktor

Sok cikkben elhangzik, hogy a gyártók már nem tudnak igazán újat mutatni, és ezért visszanyúlnak korábbi korszakok stílusaihoz. Egyrészt a divat valamennyire mindig is úgy működött, hogy régi elemekből merít, másrészt minden gyártó szempontjából az az igazán biztos, ha járt utat járatlanért nem hagy el.

Az óraiparnak is megvannak a forradalmárai, mint az MB&F, az Urwerk, az Hublot, vagy bizonyos szempontból akár a Zenith is, és most csak azokat soroltam fel, amikről gondolkodás nélkül az újítás szó jut az eszembe. A Longines nem ilyen. Hasonlóan az igazán népszerű és nehezen vitatható márkákhoz a Longines-nél sem kockáztatnak, ami nem is feltétlenül baj. Míg jönnek ki folyamatosan frissített modellcsaládok, mint például a Hydroconquest, ami talán a legnépszerűbb fél millió forint körüli mechanikus búváróra, addig rengeteg heritage modell készül.

Tehát olyan típusok, kollekciók, amik régi órák stíluselemeit elevenítik fel modern köntösben, modern szerkezettel. Mintha egy egyes VW Golfot megvehetnénk ma tisztes zajszigeteléssel, a szükséges biztonsági felszerelésekkel, 1.4-es TSI és 1.6-os CRTDI motorokkal. Múltidézés, kellemes hangulat, mégis tudjuk, hogy egy modern technológia rejlik a réginek tűnő külső alatt.

A Longines mindig is több fronton jeleskedett, nem csak egy kizárólagos stílust követtek, ez a heritage modelleken is meglátszik. Búvár fronton a Skin Diver-t elevenítették fel nemrégiben, military vonalon is visszaemlékeztek, repülős vonalon is aktívak, legutóbb az Aviation Big Eye volt egy sikeres modell. Ez utóbbi vonalat viszik tovább azzal, hogy a céges marketing-történelem könyvben megtaláltak négy, a repülés-történet szempontjából kiemelkedő személyt, akik annak idején Longines karórát viseltek. Bízzunk abban, hogy ezeket a feljegyzéseket, leveleket, vagy legalább ezekre utaló nyomokat tényleg megtalálták, és nem csak paneraioznak.

Az idei újdonság a Spirit kollekció. Spirit, mint lélek, szellem. Milyen nemes. És a történet is, amihez a cég húzza közelebb az órákat. Nézzük előbb a történelmet.

Amelia Earhart

Nem csak az első nő volt, aki repülővel átszelte az Atlanti-óceánt, mint másodpilóta, 1928-ban, de 1932-ben egyedül is megtette ezt az utat, 14 óra 56 perc alatt. Ne feledjük, a harmincas években a pilótafülke sem volt zárt, Amelia teljesítménye egészen rendkívülinek számított.

Paul-Emile Victor

Bár elsősorban nem repülős érdemeiről ismert, a második világháborúban az amerikai légierőben szolgált. Órát viszont nem ezért dedikáltak neki. 1936-ban 7 héten keresztül keresztül végzett kutatásokat mínusz 40 fokos hőmérsékletben a grönlandi jégmezők alatt. Természetesen Longines volt rajta, ami végig tökéletesen működött.

Elinor Smith

Nő létére 16 évesen már hivatásos pilóta volt, 20 éveskorában pedig már 9144 méterig is felrepült, amikor viszont elájult, és éppen az utolsó pillanatban, amikor a gépet még meg lehetett menteni, felébredt. Egy évvel később, 1932-ben viszont rekordott döntött, 32576 láb, azaz 9929 méter magasra repült. Élete során számtalan repülési rekordot elért, 99 évesen, 2010-ben hunyt el.

Howad Hughes

3 nap 19 óra és 14 perc alatt repülte körbe a Földet. Igaz, nem az egyenlítőnél, de ez nem von el semmit az érdemeiből. A történet szerint a fedélzeten egy Longines Sidérograph segítette a navigációban.

Most, hogy tudjuk az órák történetét és azt is tudjuk, hogy hogy néznek ki ezek a modellek, elsőre Márkus László és Almási Éva bohózata jutott az eszembe, miszerint “Mi kerül ezen a fotelon 7200 forintba?”. Az árak elsőre magasnak tűnhetnek, a hárommutatós Spiritekért mérettől függően 2000-2700 svájci frak körül kérnek, a stopperes változatért pedig 2900 frankot, tehát 660.000 és 960.000 forint között. Ezek alapvetően igen magas számok, de tartalmat is kapunk érte.

Máris ilyen a szerkezet! De erről csak a cikk végén teszünk említést, kezdjük a tok vonalaival. Nem kockáztatott sokat a Longines. A Spirit kollekció óráinak tokformája egészen biztosra megy. A cégtől megszokott hosszú tokfülek, kerek tok, és a tokfülek és a tok élén végigfutó polírozott ív, ami megtöri a szálhúzott felületek sportosságát. Ez egy teljesen biztos recept, nem a Longines az egyetlen gyártó, aki ezt használja. A korona kifejezetten nagy, ezen a részleten is tetten érhető a pilótaóra-érzés, annak idején a kesztyűben is könnyű tekerhetőség miatt kellett nagy koronát használjanak.

A számlap sem egyhangú. A fehér és fekete változatok matt, enyhén texturált, szemcsés felületűek, a kék verzió pedig selyemszámlap, tehát a középpont felé vékony barázdákkal texturált, alapvetően fényes számlap, amin a barázdákon a fény minden apró mozdítással másként törik. A matt számlapok texturája szintén látványos, egyedül a 42 milliméteres változatoknál a dátumablak és a három óránál elhelyezett, furcsán levágott hármas indexet nem értem, hogy miért kellett oda, vagy, ha nagyon kellett, akkor miért így? Érdeks, hogy a sajtóanyagba egyetlen egy képet sem tettek a hárommutatós 42 milliméteres verzióról, csak a weboldalon, és egy ausztrál lap cikkében lehet megtalálni.

Ettől függetlenül a rakott indexek látványosak, a tipográfiájuk is passzol a hangulatba, ahogy a mutatók is. Az óraindexek és a percskálát elválasztó finom lépcsőbe kerültek apró, rombusz – a gyártó szerint gyémánt – alakú világító indexek, amiknek a formája passzol a mutatókhoz.
A számlap alsó felében 5 csillag és a “Chronometer” felirat jelzi, hogy a szerkezet nem akármilyen. És tényleg nem.

A hárommutatós modellekbe az L888.4 szerkezet került. Őseit az ETA 2892-a2-ig eredeztetjük, annak egy optimalizált változata lett az ETA A31.L11, 42 helyett már 64 órás járástartalékkal, amit viszont a lengésszám csökkentésének köszönhetünk, már nem 28.800 lépést tesz meg egy óra alatt a másodpercmutató, hanem csupán 25.200-at. Az L888.4 annyiban múlja felül, hogy kronométer minősítésű, és szilícium hajszálrugót kapott. Ez pedig azért igazán különleges, mivel három cég birtokolja a szilícium hajszálrugó szabadalmának, ez pedig az Omega (Swatch Group), Patek Philippe és a Rolex. Így történhet az, hogy ezeken a márkákon – és a SG-n kívül – más, akár tőkeerős cégek nem fejleszthetnek csak úgy szilícium hajszálrugót.

A stopperes változatba szintén szilícium hajszálrugó felhasználásával készített L688.4-es szerkezet került (a .4 jelzi a szilícium hajszálrugót). Itt annyival lett szerencsésebb a számlap kialakítása, hogy a dátumablakot nem tudták három órához erőltetni, így nem lett egyetlen index sem félbevágva, cserébe zsúfolt lett a 4-5 óra közötti rész.

kép: timeandtidewatches.com

A referenciaszámok itt kiismerhetőek: A 40 milliméteres hárommutatós változatok L3.810.4. sorozattal kezdődnek, ezek 42-es változatai L3.811.4-gyel, a 42 milliméteres kronográfok pedig L3.820.4-gyel. Mindegyik modell 100 méterig vízálló és menetes koronazárat kaptak. Az órákat választhatjuk egy “standard”, vagy “prestige” kiadásban. Előbbi esetében egy fém, vagy bőrszíjat kapunk az órához, utóbbinál pedig egy egész csomagot fémmel, bőrrel, NATO-val. Az órák már megtalálhatóak a Longines honlapján, de a megjelenésről biztosat még nem tudunk.

Galéria:

Related Topics
  • cosc
  • kronográf
  • kronométer
  • longines
  • pilóta óra
  • repülős óra
  • spirit
  • szilícium hajszálrugó
Ligetfalvi Viktor

Previous Article
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Őszintén: Órákról I Ma a Ti kérdéseitekre válaszolunk!

  • 2020-06-25
  • Ligetfalvi Viktor
View Post
Next Article
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2020

Új Seiko 5 kollekció!

  • 2020-06-29
  • Ligetfalvi Viktor
View Post
You May Also Like
View Post
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2021

Kék-fehér kollekció a Seiko 140. évfordulójának alkalmából

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-02-25
View Post
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2021

1959-es Seiko Alpinist újrakiadása – Bemutató

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-02-25
View Post
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2021

Új Seiko Presage Sharp Edged GMT

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-02-25
View Post
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2021

Megjelent a Nivada Depthmaster 1000 újrakiadása

  • Kun László
  • 2021-02-16
View Post
  • Hírek
  • Óraipari hírek

2020 a visszaesés éve volt a svájci óráknál, kivéve Kínában

  • Kun László
  • 2021-02-10
View Post
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2021

H. Moser & Cie. – Swiss Alp Watch Final Upgrade

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-02-06
View Post
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2021

TAG Heuer Carrera x Porsche

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-02-05
View Post
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2021

Bvlgari Octo Finissimo újdonságok

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-01-28

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kategóriák

kronometer

kronometer
Halljuk eleget, hogy igásló szerkezet. Amelle Halljuk eleget, hogy igásló szerkezet. 
Amellett, hogy egy aprólékos, mechanikus alkotást nehéz egy kalap alá hozni egy igáslóval, mègis találó kifejezés. 
.
.

#Repost @watchesandpencils with @get_repost
・・・
What’s your workhorse? 🐎
———

#watchmovement #watchesandpencils #illustration #horology #wristcandy #watchcollector #luxury #watchfam #timepiece #horloge #montres #uhren #watchoftheday #wis #hautehorlogerie #watchaddict #wristporn #wristwatch #watchesofinstagram #watchdesign #instawatch #dailywatch #wristshot #watchnerd #watchgeek #rolex
Egy egészen váratlan Zenith került bemutatásra Egy egészen váratlan Zenith került bemutatásra mára virradóra! Link a bióban! 
.
.
.
.
#zenith #chronomaster #sport #rolex #daytona #makeswissmadegreatagain
  #watchfam #wotd #watchesofinstagram #watchoftheday #wus #watchobsession #watch 
#kronometer #kronometerultimate #116500
Apró újdonság, 20 percnyi élménybeszámoló a Apró újdonság, 20 percnyi élménybeszámoló a YouTube csatornánkon!  Link a bioban!!!

.
.
.
#porsche #911
Az új Speedmaster Moonwatchról szóló cikk elé Az új Speedmaster Moonwatchról szóló cikk elérhető a kronometer.hu-n! Link a bióban. 
.
.
.
#omega #speedmaster #moonwatch #3861
Load More... Follow on Instagram
Legutóbbi bejegyzések
  • Kék-fehér kollekció a Seiko 140. évfordulójának alkalmából
  • 1959-es Seiko Alpinist újrakiadása – Bemutató
  • Új Seiko Presage Sharp Edged GMT
  • 25 éves a Porsche Boxster
Címkék
automata baselworld baselworld 2018 breitling búváróra casio Chronograph Datejust diver eta grand seiko heritage Heuer iwc japán óra karóra kronográf kronometer.hu kronométer kronovlog kvarc kézihúzós omega orient patek philippe Rolex seamaster seiko SIHH sihh 2018 speedmaster stopper svájci óra TAG Heuer tudor vintage vlog vízálló óra óraipar óra magazin óra teszt órákról őszintén őszintén órákról
Kronometer
  • Főoldal
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Impresszum
Órákról, mindent.

Input your search keywords and press Enter.